Connect with us

Zdravlje

Pet namirnica bogatih vitaminom E – Telo ga ne proizvodi, pa bi trebalo da se okrenemo hrani

Pixabay

Vitamin E uglavnom funkcioniše kao antioksidant ili koristan molekul koji se bori protiv slobodnih radikala. Povezujemo ga sa zaštitom kože od oštećenja od sunca i održavanjem kolagena, ali ovaj nutrijent je takođe uključen u pomaganje imunološke funkcije i pravilnog protoka krvi. Jednostavno rečeno, vitamin E je važno jedinjenje za opšte zdravlje.

Pošto telo ne može da proizvede sopstveni vitamin E, moramo da ga potražimo u hrani oko nas. Srećom, nalazi se u brojnim namirnicama, tako da nije teško dostići preporučenu količinu od 15 miligrama dnevno, piše Real Simple, a prenosi sajt Novosti.

Izvori vitamina E

Bademi

Bademi su jedan od najvećih izvora vitamina E, a slede ga lešnici. Ovi orašasti plodovi su takođe sjajni izvori dijetalnih vlakana i polinezasićenih masti zdravih za srce.

Semenke

Sledeći put kada poželite nešto hrskavo, posegnite za semenkama biljaka. Semenke suncokreta su posebno bogate vitaminom E. Ove semenke takođe mogu da dodaju ukus i teksturu brojnim jelima, uključujući ovsene pahuljice, jogurt, salate i supe, pa biste i na taj način mogli da ih uključite u ishranu.

Ulja

Pošto semenke i orašasti plodovi sadrže vitamin E, nije iznenađenje da su njihova ulja jednako vredna pažnje.

Lisnato zelenilo

Povrća poput ovog su ukusna i prepuna vitamina E. Neke od najboljih opcija uključuju spanać i blitvu, koji obe nude oko 2 miligrama vitamina E po pola šolje.

Avokado

Avokado je još jedan sjajan izvor vitamina E, koji nudi oko 4 miligrama na 100 grama. Druge hranljive materije u avokadu uključuju kalijum, vitamin K i riboflavin. Takođe sadrži vlakna, koja su od vitalnog značaja za zdravo varenje, snižavanje holesterola i održavanje nivoa šećera u krvi.

 

(b.i)

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Zdravlje

Tri brza i laka načina da smanjite stres: Ove tehnike možete da primenite i na poslu

Pixabay

Nemoguće je zaustaviti stres, ali možete da naučite kako da se sa njim nosite. Jedan od stresnih delova dana može da bude i onaj koji provodimo na poslu. Ipak, postoji efikasan metod koji će vam pomoći da sobom upravljate lakše.

Taj metod je svesnost. Kada se osećate uznemireno ili preopterećeno, znanje kako da vežbate da budete svesni i da koristite tu veštinu u svoju korist može da bude moćno sredstvo za smirivanje nervnog sistema, regulisanje emocija i pomeranje perspektive. „Održavanje svesnosti“ je veština i praksa koju možete da isporbate usred najstresnijeg radnog dana da biste se oslobodili stresa i ostali usredsređeni, prenosi Magazin sajta Novosti.

Tehnike koje smanjuju stres

Osnovno skeniranje tela

– Ako imate dodatnih 10 ili 15 minuta, preporučuje se tehnika poznata kao skeniranje tela – objašnjava stručnjak Skot Šut za Real Simple. Ova vežba se radi tako što postajete svesni različitih delova svog tela, kako se osećaju fizički, tako i kako se odnose na vašu neposrednu okolinu i šta osećate mentalno. Odvojite nekoliko minuta i udobno se smestite u svojoj stolici. Slobodno zatvorite oči ili ih držite otvorenim mekim fokusom. Postanite svesni dodirnih tačaka vašeg tela sa naslonom i sedištem vaše stolice, podom, vašom odećom – primećujući sve senzacije ili misli koje vam padaju na pamet. Počnite da obraćate pažnju na svoj dah, primećujući kvalitet svog disanja (brzo ili sporo, duboko ili plitko), fizičke osećaje vazduha koji ulazi i izlazi kroz vaše nozdrve.

Vizuelizacija

Ovo je još jedna tehnika svesnosti, apstraktnija je i zahteva malo mašte. Tehnika uključuje zamišljanje nečeg veoma specifičnog – poput situacije zbog koje ste zabrinuti, određene osobe ili dostignuća na kom radite – i negovanje pozitivnih slika i asocijacija oko njih.

Vežba disanja za početnike

Šutova vežba „Tri daha“ ne zahteva bilo kakvu pauzu ili čak napuštanje stolice, što je čini idealnom taktikom za radni dan. Vežba svesnosti koja zahteva samo tri udisaja i traje manje od jednog minuta. Pronađite mirno mesto i položaj koji je udoban. Prvo potpuno izdahnite da biste mogli da počnete sa udahom:

– udahnite polako i potpuno
– zadržite dah na vrhu nekoliko trenutaka
– izdahnite polako i potpuno, razmišljajući o smirujućoj frazi
– zadržite dah na dnu nekoliko trenutaka.
– ponovite, počevši od udisaja.

 

(b.i)

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu