Povežite se sa nama

Magazin

Kokice iz mikrotalasne – Koliko su zapravo nezdrave?

Objavljeno

on

Image by Steve Buissinne from Pixabay

Kesice u koje se pakuju kokice za mikrotalasnu rernu sadrže brojne hemikalije, a problem je i u njihovom dodatku soli, masnoća i drugih sastojaka zbog kojih se ovakve kokice svrstavaju u grupu opasne hrane.

Gledanje dobrog filma ili utakmice u društvu najčešće podrazumeva i konzumiranje najpopularnijih grickalica – kokica.

Kokice su prirodno zdrave namirnice, ali način na koji se pripremate je važan.

Onaj starinski, s uljem u loncu na šporetu je daleko najpoželjniji, tvrde stručnjaci koji su zabrinuti zbog povećanja prodaje kokica za mikrotalasnu rernu, prenosi N1.

Kokice iz mikrotalasne okarakterisane su kao zaista loša hrana, koja sadrži brojne hemikalije, loše masnoće, pa čak i toksine.

Kesica u kojima se pakuju ispuštaju hemikalije

Dok su kokice u koje jedete u biskopu štetne, ne zbog načina pripreme, već zbog čak 1.160 kalorija i količine masti dovoljne za tri dana u jednoj merici, kokice za mikrotalasnu rernu daleko su opasnije zbog kesica u kojoj se nalaze, upozorava u svom saopštenju, objavljenom na službenim stranicama, Američka agencija za hranu i lekove (FDA). Perfluorooktanska kiselina glavni je krivac za to.

Supstanca za koju su mnoga istraživanja pokazala da je štetna, nalazi se u papirnatoj kesici u kojoj kokice stavljamo u mikrotalasnu rernu, a služi da bi zadržala masnoću unutar kesice.

Osim toga, često se koristi i za zavijanje ostale masne hrane, kao što je slučaj i kod brze hrane. Fluoropolimeri, koji su često prozivani kao opasnost koja vreba iz teflonskih tiganja, nisu ni upola opasni kao ono što se krije u masnom papiru, na primer kokica za mikrotalasnu rernu.

Testiranja na životinjama takođe su pokazala da ta hemikalija povećava rizik od karcinoma jetre, testisa i pankreasa kod životinja.

U njima je masnoće za ceo dan

Proizvođači više ne koriste transmasnoće u svojim proizvodima od kokica, ali neki sada umesto njih koriste palmino ulje, piše Eatthis.

To nije dobro za zdravlje vašeg srca. Jedno istraživanje iz 2015. objavljeno u časopisu „The Journal of Nutrition“ ukazuje na to da palmino ulje povećava LDL holesterol više od biljnog ulja zahvaljujući višem udjlu zasićenih masti.

Ali bez obzira na toda li je palmino ulje ili biljno ulje na spisku sastojaka kokica za mikrotalasnu rernu, velika je verovatnoća da ćete pojesti dobru količinu masnoća kad ih pojedete.

Neke od najgorih kesica kokica za mikrotalasnu rernu sadrže između četiri i šest grama zasićenih masti po obroku, što čini između 20 i 30 oasto vaše dnevne vrednosti hranjivih sastojaka u samo jednoj porciji, kao i sva masnoća koju bi trebali da unesete za ceo dan.

Višak soli

Da li ste proverili količinu natrijuma na kesici kokica za mikrotalasnu rernu? Ako nije navedeno na pakovanju, trebalo bi da imate na umu da je biste mogli da unesete više od 300 miligrama natrijuma po obroku.

Idealan dnevni unos natrijuma je 1.500 miligrama po Američkom udruženju za srce, tako da je to 20 odsto dnevnog unosa u samo jednom malom međuobroku.

Studije su pokazale da je ishrana sa više natrijuma povezana s hipertenzijom. Studija objavljena u časopisu „American College of Cardiology“ ukazuje na to da višak natrijuma možeda utiče na različite sisteme u organizmu, prouzrokujući štetne efekte na mozak i bubrege, zajedno s kardiovaskularnim sistemom.

Kalorijska bomba

Kokice za mikrotalasnu rern po pravilu imaju dvostruko više kalorija od kokica koje se pripremaju u aparatu.

Tako u osnovi zdrava i niskokalorična namirnica postaje kalorijska bomba ako se radi o kokicama iz mikrotalasne rerne koje mogu da budu veoma slane, zaslađene ili s puno masti.

„Kokice pravite na starinski način, a kako bi one bilo još zdravije nemojte preterivati kada je u pitanju količina soli“, ističe toksikolog Olga Naidenko.

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Magazin

Bar jedna banana dnevno – poboljšava rad srca, pomaže kod anemije, probave

Objavljeno

on

Foto: Unsplash

Zdravstvene prednosti banana uveriće Vas da pojedete barem jednu dnevno i tako oterate lekara. Banana je najukusnija i najbogatija hrana, koja se vrlo često koristi u indijskoj kuhinji. Možete ih jesti ​​u raznim oblicima – sirovim, u voćnim napicima ili kao čips… Mnogi nisu svesni da su banane izvor esencijalnih vitamina i minerala poput vitamina A i B, kalijuma i magnezijuma.

To znači da povoljno utiču na nivo krvnog pritiska, regulišu telesnu težinu, poboljšavaju probavu i rad srca. Štaviše, banana trenutno podiže energiju i sadrži samo 90 kalorija po komadu. Dok razmišljate o receptima u kojima možete da koristite banane, evo 5 razloga zašto biste ovaj dar prirode morali da uvrstite u svoju ishranu.

Bolji rad srca

Banana je bogata vlaknima, magnezijumom i kalijumom, koji mogu da poboljšaju zdravlje srca kao nijedna druga hrana. Jedenje banana može pomoći u ublažavanju napetosti, čime se smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i koronarne bolesti srca. Kalijum u bananama pomaže u regulaciji otkucaja srca, krvnog pritiska i održava mozak budnim.

Brže mršavljenje

Banane imaju relativno malo kalorija, što je dobra vest za one koji žele da smršaju. Banana prosečne veličine ima nešto više od 90 kalorija i bogata je vlaknima, što utiče na usporavanje probave i dugotrajan osećaj sitosti.

Poboljšana probava

Banane su bogate vodom i vlaknima, što je izvrsno za probavu. Topiva vlakna apsorbuju vodu, što pomaže u održavanju meke stolice. Ovom popisu možemo dodati da pomažu u obnavljanju elektrolita, poput kalijuma, koji se često gube prolivom ili povraćanjem. Sadrži i otporni skrob (posebno ako koristite kuvane, manje zrele banane), koji pospešuje zaceljivanje creva.

Pomaže kod anemije

Banane imaju visok udeo gvožđa, pa mogu pomoći u lečenju anemije (znatno smanjen broj crvenih krvnih zrnaca). Visok sadržaj gvožđa u bananama može podstaći proizvodnju hemoglobina u krvi i pomoći u borbi protiv anemije. Osim toga, vitamin B6 u bananama reguliše nivo glukoze u krvi, što može pomoći osobama s anemijom.

Poboljšava san i raspoloženje

Banane su bogate kalijumom, što pomaže opuštanju mišića nakon napornog dana. Vitamin C u bananama podržava zdravu funkciju mozga tako što proizvodi serotonin, hormon koji utiče na vaš ciklus spavanja, kao i na raspoloženje i sposobnost upravljanja stresom i/ili bolom. Osim toga, banane sadrže triptofan, aminokiselinu, koja može da pomogne u održavanju pamćenja i regulisanju raspoloženja.

Sledeći put kada pomislite da ste već pojeli dovoljno povrća i voća, imajte na umu brojne dobrobiti, koje imate od jedenja banana i dodajte ih u svoju svakodnevnu ishranu.

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • lager

Sponzorisano

  • Amazonija

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu