Povežite se sa nama

Magazin

Zašto je dobro pre spavanja staviti limun narezan na kriške pored kreveta?

Objavljeno

on

Pixabay

Prema aromaterapiji, limun nije samo voće, već i „magičan“ sastojak koji može da podstakne fiziološke reakcije u telu. Bogat dragocenim hranljivim materijama, poput vitamina C, A i B, bakrom, manganom, kalcijumom, kalijumom, magnezijumom i moćnim antioksidansima, limun je dobar za kožu, pa čak i za unutrašnje organe.

Štaviše, istraživanje je dokazalo da stavljanje narezanih kriški limuna pored krevet noću može da poboljša probleme s disajnim putevima, kvalitet vazduha i san, prenosi portal Zadovoljna.hr.

Zahvaljujući njegovim detoksikacijskim i antibakterijskim svojstvima, limun je prirodni prečiščivač vazduha, i poboljšava njegov kvalitet. Njegov miris smiruje nervni sistem i pomaže u smanjenju osećaja stresa, kao i kod problema sa začepljenim nosom. Miris citrusnog voća otvoriće disajne puteve i pomoći vam da lakše dišete, pa stoga i puno lakše zaspite.

Uz to, udisanje mirisa limuna tokom spavanja može da umanji bol, poput glavobolje i reumatoidnog artritisa, a poznata su i njegova svojstva regulisanja cirkulacije i snižavanja krvnog pritiska, što je takođe naučno dokazano.

Sve su to dobri razlozi zbog kojih bi svakako trebalo da probate da stavite limun pored kreveta pre spavanja. Limun jednostavno narežite na četvrtine po dužini, stavite na tanjirić ili u posudicu pored kreveta i uživajte u blagodetima mirisa ove moćne voćke.

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Magazin

Bar jedna banana dnevno – poboljšava rad srca, pomaže kod anemije, probave

Objavljeno

on

Foto: Unsplash

Zdravstvene prednosti banana uveriće Vas da pojedete barem jednu dnevno i tako oterate lekara. Banana je najukusnija i najbogatija hrana, koja se vrlo često koristi u indijskoj kuhinji. Možete ih jesti ​​u raznim oblicima – sirovim, u voćnim napicima ili kao čips… Mnogi nisu svesni da su banane izvor esencijalnih vitamina i minerala poput vitamina A i B, kalijuma i magnezijuma.

To znači da povoljno utiču na nivo krvnog pritiska, regulišu telesnu težinu, poboljšavaju probavu i rad srca. Štaviše, banana trenutno podiže energiju i sadrži samo 90 kalorija po komadu. Dok razmišljate o receptima u kojima možete da koristite banane, evo 5 razloga zašto biste ovaj dar prirode morali da uvrstite u svoju ishranu.

Bolji rad srca

Banana je bogata vlaknima, magnezijumom i kalijumom, koji mogu da poboljšaju zdravlje srca kao nijedna druga hrana. Jedenje banana može pomoći u ublažavanju napetosti, čime se smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i koronarne bolesti srca. Kalijum u bananama pomaže u regulaciji otkucaja srca, krvnog pritiska i održava mozak budnim.

Brže mršavljenje

Banane imaju relativno malo kalorija, što je dobra vest za one koji žele da smršaju. Banana prosečne veličine ima nešto više od 90 kalorija i bogata je vlaknima, što utiče na usporavanje probave i dugotrajan osećaj sitosti.

Poboljšana probava

Banane su bogate vodom i vlaknima, što je izvrsno za probavu. Topiva vlakna apsorbuju vodu, što pomaže u održavanju meke stolice. Ovom popisu možemo dodati da pomažu u obnavljanju elektrolita, poput kalijuma, koji se često gube prolivom ili povraćanjem. Sadrži i otporni skrob (posebno ako koristite kuvane, manje zrele banane), koji pospešuje zaceljivanje creva.

Pomaže kod anemije

Banane imaju visok udeo gvožđa, pa mogu pomoći u lečenju anemije (znatno smanjen broj crvenih krvnih zrnaca). Visok sadržaj gvožđa u bananama može podstaći proizvodnju hemoglobina u krvi i pomoći u borbi protiv anemije. Osim toga, vitamin B6 u bananama reguliše nivo glukoze u krvi, što može pomoći osobama s anemijom.

Poboljšava san i raspoloženje

Banane su bogate kalijumom, što pomaže opuštanju mišića nakon napornog dana. Vitamin C u bananama podržava zdravu funkciju mozga tako što proizvodi serotonin, hormon koji utiče na vaš ciklus spavanja, kao i na raspoloženje i sposobnost upravljanja stresom i/ili bolom. Osim toga, banane sadrže triptofan, aminokiselinu, koja može da pomogne u održavanju pamćenja i regulisanju raspoloženja.

Sledeći put kada pomislite da ste već pojeli dovoljno povrća i voća, imajte na umu brojne dobrobiti, koje imate od jedenja banana i dodajte ih u svoju svakodnevnu ishranu.

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • Brand studio

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu