Velika ulaganja u infrastrukturi autoputeva u Srbiji
U Srbiji se ove godine sprovodi više važnih infrastrukturnih projekata, a među njima su i vrlo značajne brze saobraćajnice i autoputevi.
Planiranje i izgradnja ovih saobraćajnica počela je ili počinje u toku ove godine, a prema prethodnim najavama u izgradnji će do kraja godine u izgradnji 8 autoputeva. Ukupna dužina planiranih puteva iznosi preko 1.240 kilometara.
Pre dva meseca, tj. u maju počeli su radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora, a do kraja godine mogu da se očekuje i početak izgradnje brze saobraćajnice do Požarevca, zatim od Požarevca do Velikog Gradišta i na kraju do Donjeg Milanovca.
Majstori su aktivni na autoputu Čačak-Požega, na Moravskom koridoru, autoputu Kuzmin- Sremska Rača, i na autoputu Ruma-Šabac-Loznica. Tu su i Zrenjanin-Beograd i šumadijski koridor „Karađorđe“, dok je u planu igradnja deonice autoputa od Požege do Boljara ka Crnoj Gori.
Moravski koridor – povezivanje Čačka i Pojate
Moravski koridor se gradi sa ciljem da poveže Čačak i Pojate, tj. Koridore 10 i 11, a završetak radova je planiran za četiri godine. Ukupna dužina koridora je nešto više od 112 kilometara, sa sve 63 mosta.
Trenutno se radi na autoputu od Pojata do Kruševca, dužine delu Moravskog koridora, koji će da spoji Koridore 10 i 11, a prema dosadašnjim najavama biće završen u 2022. godini.
Beograd – Zrenjanin – Novi Sad
Ukupna dužina novog autoputa od Beograda do Novog Sada, preko Zrenjanina iznosiće 110 kilometara. Trasa od Borče do Zrenjanina biće duga 58 kilometara, a ukupna vrednost radova je procenjena na oko 600 miliona evra.
Kako je najavljivano iz Ministarstva saobraćaja, izgradnja bi trebala da počne pre kraja ove godine i u planu su trenutno dve alternativne trase.
Preljina – Požega
Ova deonica autoputa Miloš Veliki važi za najzahtevniju. Dužina deonice ukupno iznosi 30 kilometara, a takođe je predviđena i izgradnja 30 mostova, 6 nadvožnjaka u sklopu devijacija (dužine 555 metara), četiri nadvožnjaka u sklopu petlji (dužine 1.6 kilometara) i pet mostova van autoputa (dužine 300 metara).
Tunel u Trbušanima je probušen, i ostalo je još dva tunela, a prema najavama radoviće se završiti i pre roka.
Projektovana deonica se u Požegi nastavlja na deonicu Požega-Boljare, vezu sa Crnom-Gorom dužine 107 kilometara, i na deonicu Požega- Kotroman, koja predstavlja vezu sa Sarajevom, čije je projektovanje u toku.