Povežite se sa nama

Magazin

Ukoliko primetite ove promene vaš organizam se borio s koronom

Objavljeno

on

Promene na koži poznate kao ‘COVID prsti’ na nogama mogle bi da predstavljaju nuspojavu borbe imunog sistema protiv virusa, pokazalo je novo istraživanje.

U okviru bolesti pojavljuje se upala s crvenilom na rukama i nogama, pri čemu stanje može potrajati mesecima, a nalik je koži koja je izložena hladnoći. Razvija se u roku od jedne do četiri nedelje od zaraze i može se manifestovati oticanjem nožnih prstiju i prstiju ruku ili promenom boje kože.

Za studiju je proučeno koji su rezultate istraživanja objavili u časopisu British Journal of Dermatology, proučili su 50 osoba s kovid prstima na nogama i 13 sa sličnim kožnim promenama nastalim pre pandemije. Otkrili su da je jedan mehanizam u pozadini oba stanja.

Organizam stvara imuni odgovor s visokim nivoom određenih autoantitela, koja greškom ciljaju i reaguju ne samo na virus nego napadaju i svoje ćelije i tkiva obolele osobe. Takođe su otkrili preklapanje s interferonom tipa I, ključnim proteinom u antivirusnom odgovoru.

Osim imunog sistema, činilo se da ćelije koje oblažu krvne sudove koje opskrbljuju zahvaćena područja takođe igraju ključnu ulogu u razvoju kovid prstiju i promena na koži.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu British Journal of Dermatology.

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Magazin

Bar jedna banana dnevno – poboljšava rad srca, pomaže kod anemije, probave

Objavljeno

on

Foto: Unsplash

Zdravstvene prednosti banana uveriće Vas da pojedete barem jednu dnevno i tako oterate lekara. Banana je najukusnija i najbogatija hrana, koja se vrlo često koristi u indijskoj kuhinji. Možete ih jesti ​​u raznim oblicima – sirovim, u voćnim napicima ili kao čips… Mnogi nisu svesni da su banane izvor esencijalnih vitamina i minerala poput vitamina A i B, kalijuma i magnezijuma.

To znači da povoljno utiču na nivo krvnog pritiska, regulišu telesnu težinu, poboljšavaju probavu i rad srca. Štaviše, banana trenutno podiže energiju i sadrži samo 90 kalorija po komadu. Dok razmišljate o receptima u kojima možete da koristite banane, evo 5 razloga zašto biste ovaj dar prirode morali da uvrstite u svoju ishranu.

Bolji rad srca

Banana je bogata vlaknima, magnezijumom i kalijumom, koji mogu da poboljšaju zdravlje srca kao nijedna druga hrana. Jedenje banana može pomoći u ublažavanju napetosti, čime se smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i koronarne bolesti srca. Kalijum u bananama pomaže u regulaciji otkucaja srca, krvnog pritiska i održava mozak budnim.

Brže mršavljenje

Banane imaju relativno malo kalorija, što je dobra vest za one koji žele da smršaju. Banana prosečne veličine ima nešto više od 90 kalorija i bogata je vlaknima, što utiče na usporavanje probave i dugotrajan osećaj sitosti.

Poboljšana probava

Banane su bogate vodom i vlaknima, što je izvrsno za probavu. Topiva vlakna apsorbuju vodu, što pomaže u održavanju meke stolice. Ovom popisu možemo dodati da pomažu u obnavljanju elektrolita, poput kalijuma, koji se često gube prolivom ili povraćanjem. Sadrži i otporni skrob (posebno ako koristite kuvane, manje zrele banane), koji pospešuje zaceljivanje creva.

Pomaže kod anemije

Banane imaju visok udeo gvožđa, pa mogu pomoći u lečenju anemije (znatno smanjen broj crvenih krvnih zrnaca). Visok sadržaj gvožđa u bananama može podstaći proizvodnju hemoglobina u krvi i pomoći u borbi protiv anemije. Osim toga, vitamin B6 u bananama reguliše nivo glukoze u krvi, što može pomoći osobama s anemijom.

Poboljšava san i raspoloženje

Banane su bogate kalijumom, što pomaže opuštanju mišića nakon napornog dana. Vitamin C u bananama podržava zdravu funkciju mozga tako što proizvodi serotonin, hormon koji utiče na vaš ciklus spavanja, kao i na raspoloženje i sposobnost upravljanja stresom i/ili bolom. Osim toga, banane sadrže triptofan, aminokiselinu, koja može da pomogne u održavanju pamćenja i regulisanju raspoloženja.

Sledeći put kada pomislite da ste već pojeli dovoljno povrća i voća, imajte na umu brojne dobrobiti, koje imate od jedenja banana i dodajte ih u svoju svakodnevnu ishranu.

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • Massage House baner

Sponzorisano

  • AUTOkm -proveri svoju kilometrzu

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu