Protest radnika GSP-a 5. februara – traže poništavanje odluke o ukidanju trola i preispitivanje postojećih ugovora

Radnici Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) će u sredu, 5. februara u 9 časova održati protest ispred direkcije GSP-a na Dorćolu, a zatim u Skupštini grada Beograda predati svoje zahteve, navodi se u saopštenju sindikata GSP-a
Sindikati „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda navode da oni nisu organizatori protesta, ali da u potpunosti podržavaju „opravdane zahteve radnika GSP-a“, koji se direktno tiču daljeg postojanja ovog gradskog preduzeća i budućnosti javnog prevoza u Beogradu.
Radnici GSP-a, predvođeni zaposlenima iz pogona ‘Dorćol’, od gradonačelnika Beograda, predsednika Skupštine grada i v.d. sekretara Sekretarijata za javni prevoz traže da ispune četiri njihova zahteva, podsećaju oni.
Prvi zahtev je, kako navode, obustava svih aktivnosti grada Beograda u vezi sa ukidanjem trolejbuskog podsistema, odustanak od realizacije javno-privatnog partnerstva i stavljanje van snage Odluke o usvajanju samoinicijativnog predloga projekta javno-privatnog partnerstva koju je donela Skupština grada na sednici održanoj 25. decembra 2024. godine, a kojom je usvojen predlog privatnog prevoznika „Strela“ iz Obrenovca da se gradski trolejbusi zamene privatnim elektroautobusima.
Drugim zahtevom se traži garancija grada Beograda i njegovih čelnika da će trolejbuski depo „Dorćol“ ostati na korišćenje GSP-u i da nijednom trećem licu neće biti ustupljen na korišćenje ili obavljanje delatosti.
Treći zahtev je da grad Beograd odobri hitno raspisivanje tendera za kupovinu novih 100 savremenih trolejbusa za potrebe GSP „Beograd“, kako bi se trolejbuski vozni park gradskog prevoza u potpunosti obnovio.
I četvrti zahtev se odnosi na preispitivanje opravdanosti i zakonitosti postojećih ugovora kojim su GSP „Beograd“ oduzete gradske linije i linije sa poteza „100“, „300“, „400“ i „700“ i ustupljene privatnim prevoznicima u poslednjih godinu dana.
Sindikati podsećaju da je deset sindikata, udruženja građana i stručnih organizacija u januaru pokrenulo akciju „Za trole – za moderan javni prevoz“, kojom se traži hitna obustava javno-privatnog partnerstva, kupovina novih savremenih trolejbusa, ali i da trolejbusi ostanu u okviru javnog gradskog prevoznika i da se ne ustupaju privatnim prevoznicima, koji nemaju nikakvo iskustvo sa elektrovozilima za razliku od GSP-a.
Takođe je traženo i da grad Beograd u potpunosti uključi stručnjake sa Saobraćajnog fakulteta i sve zainteresovane strane u odluke, koje se tiču daljeg razvoja trolejbuskog podsistema i širenje mreže, što je u skladu sa već donetom strategijom grada Beograda.
Podsećamo, prvobitno je najavljeno da će radnici predati pet zahteva i da će se protest održati u 7 časova.
Međutim, u toku vikenda su radnici odlučili da izmene zahteve i da oni budu jasno i čvrsto usmereni na akutnu situaciju oko trolejbusa, mogućeg njihovog ukidanja i ustupanja pogona privatnom prevozniku „Strela“ i angažovanju njihovih vozila na period od 20 godina, objašnjeno je za Danas.
Na zahtev predstavnika radnika iz drugih pogona je, kako navode, dodata i četvrta tačka koja se odnosi na preispitivanje opravdanosti i zakonitosti dosadašnjih ugovora o JPP zaključenih u poslednjih godinu dana.
Foto: Radenko Topalović/Danas