Connect with us

Magazin

Evo kako da jačate srce nakon 50. godine

Unsplash

Imati snažno srce u pedesetim godinama života je ključno, posebno zato što taj vitalni organ prolazi kroz velike promene kako starite. Vaše srce je mišić, što znači da prirodno slabi tokom vremena. Ishrana vam može pomoći da to usporite.

Postoje određene namirnice i navike u ishrani koje vam mogu pomoći da održite zdravlje srca, piše Eat this.

Izbegavajte gazirano

Prema Ariki Hošajt, nutricionistkinji, gazirani napici, uključujući one „dijetalne“, kao i svi drugi veštački zaslađeni napici, kontraproduktivni su kada je u pitanju zdravlje srca.

Neki ljudi mogu pomisliti da prelazak na dijetalne verzije gaziranih pića pomaže da izgube težinu i uštede kalorije, ali važno je biti svestan da gazirani sokovi mogu ozbiljno naštetiti zdravlju vašeg srca.

„Veštački zaslađena pića su povezana sa povećanim rizikom od kardiometaboličkih bolesti a jedno istraživanje čak pokazuje da dnevna konzumacija dijetalnih pića može izazvati 36 odsto veći rizik od metaboličkog sindroma i 67 odsto veći rizik od dijabetesa tipa 2“, kaže Hošajt.

Više povrća i voća

Konzumiranje dovoljno voća i povrća može pomoći kod mnogih različitih zdravstvenih problema, kao i u smanjenju rizika od brojnih bolesti, prenosi Zadovoljna. A kada je u pitanju zdravlje srca, ovo je važna navika koju treba usvojiti.

„Jedinjenja povrća i voća koja štite biljke od njihovih prirodnih neprijatelja, zauzvrat nas štite od naših – kao što su bolesti srca, dijabetes, rak i propadanje mozga“, kaže Džudi Barbe, nutricionistkinja.

Povrće je ispunjeno vlaknima, vitaminima, mineralima i antioksidansima, a ovi moćni mikronutrijenti rade zajedno u borbi protiv srčanih bolesti i održavaju nizak nivo holesterola.

Više ribe

Konzumiranje ribe i drugih izvora zdravih masti može vam pomoći da održite snažno, zdravo srce, posebno ako to zamenjuje neke od izvora nezdravih masti u vašoj svakodnevnoj ishrani.

„Omega-3 masne kiseline koje dobijate jedenjem lososa i druge masne ribe pružaju zaštitu od srčanog udara, moždanog udara, raka i inflamatornih bolesti kao što je reumatoidni artritis“, kaže Barbe.

Dovoljno vlakana u ishrani

Uključivanje dovoljno vlakana u vašu svakodnevnu ishranu je ključno za bolje zdravlje srca i snižavanje holesterola, što je posebno važno kako starite.

„Izaberite hranu bogatu vlaknima kao što su integralne žitarice, pasulj, sočivo, voće i orašasti plodovi – jer se rastvorljiva vlakna vezuju za čestice holesterola u tankom crevu, sprečavajući ga da uđe u vaš krvotok.

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Magazin

Gruba koža, suva kosa, oslabljen imunitet – nedostaje Vam Vitamin C

Foto: Unsplash

Vitamin C je jedan od najvažnijih vitamina za naše telo. Saznajte koji su znakovi da Vam nedostaje i u kojim ga namirnicama ima najviše.

Vitamin C igra važnu ulogu u imunom sistemu, zdravlju kože, kostiju i kardiovaskularnog sistema, kao i zaceljivanju rana. Nedostatak vitamina C nije jedan od najčešćih nedostataka, ali se ipak javlja kod mnogih ljudi.

Najveći činioci rizika za nedostatak vitamina C su: loša ishrana, alkoholizam, anoreksija, pušenje i mentalne bolesti.

Znakovi nedostatka

Upkos manjku, ponekad se izraženiji pokazatelji pojavljuju tek nakon nekoliko meseci. Zato je još važnije obratiti pažnju na manje znakove.

Najčešći znakovi nedostatka vitamina C su:

  • Gruba koža
  • Promena oblika vaše kose (dlaka odjednom postaje neobično zakrivljena)
  • Crvene mrlje na noktima
  • Suva, oštećena koža
  • Modrice
  • Sporo zaceljivanje rana
  • Bol u zglobovima
  • Slabe kosti
  • Krvarenje desni
  • Gubitak zuba
  • Oslabljen imunitet
  • Nedostatak gvožđa
  • Slabost
  • Pad raspoloženja
  • Neobjašnjivo debljanje
  • Upalne bolesti

Kako obezbediti vitamin C?

Ako sumnjate na nedostatak vitamina C, posetite lekara, koji će Vas uputiti na odgovarajuće analize. Naravno, važno je osigurati adekvatan unos, čak i uz pravilnu ishranu.

Najviše vitamina C ima u sledećim namirnicama: crna ribizla, kivi, crvena paprika, limun, pomorandža, jagode, papaja, brokoli, peršun.

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu