Connect with us

Zdravlje

Pet znakova da ste pod većim stresom nego što mislite

Unsplash

Stres je postao deo naše svakodnevnice. Čovek se svakodnevno susreće sa nekom vrstom stresa, a da toga nije ni svesta. Sav taj stres može da se manifestuje i fizičkim i emocionalnim znakovima.

Sledi nekoliko načina na koje vaše telo može ispoljiti simptome stresa.

Glavobolje

Imate pulsirajući bol u glavi ceo dan? To može da bude i glavobolja izazvana stresom ili migrena.

– Stres može izazvati bol u telu u obliku napetosti mišića, što dovodi do glavobolje i bolova u leđima. Kako mišići vrata i glave postaju napeti, može se razviti glavobolja. Zato je stres jedan od najčešćih pokretača glavobolje i migrene tenzionog tipa. Ovaj savet ne može u potpunosti da izleči vaš stres, ali zapamtite da budete dobro hidrirani svaki dan. Kao prvo, unos dovoljno vode je posebno važno u vreme stresa – ističe doktor Gejl Salc za Real Simple.

Imate problema sa varenjem

Stomak može biti jedno od prvih mesta na kojima se doživljavaju simptomi stresa ili anksioznosti.

– Tokom stresnih perioda, telo pojačava simpatički nervni sistem. Takođe usporava gastrointestinalni sistem, tako da ne koristite uobičajenu količinu krvi potrebnu za varenje – kaže dr Salc.

Umesto toga, vaše telo preusmerava energiju na mišiće i srce da bi stvorilo odgovor bori se ili beži (ljudski odgovor na stres). Sporiji gastrointestinalni sistem može izazvati probavne probleme kao što je povećanje želudačne kiseline, što može dovesti do mučnine i nadimanja.

Vaš raspored spavanja je isključen

Previše stresa koji ne popušta može da izazove pustoš u vašem kvalitetu spavanja i rasporedu. Loš san onda može da dovede do mentalnih i fizičkih zdravstvenih problema, koji mogu, zauzvrat, uzrokovati stres u svakodnevnom životu, što dovodi do lošeg sna.

Glavni razlog je taj što su hormoni odgovorni za stres tehnički hormoni uzbuđenja: oni su biološki dizajnirani da vas drže budnim i nateraju vaš nervni sistem da radi u režimu bori se ili beži. Ako vaš nervni sistem nije u stanju da se smiri, a telo i um ne mogu da se vrate u stanje mirovanja, verovatno ćete imati problema i sa spavanjem.

Opadanje kose

Ako primetite da vam kosa opada više nego inače to bi mogao da bude znak stresa. Kada nivoi kortizola porastu, oni takođe inhibiraju druge hormone u vašem telu, kao što su hormoni štitne žlezde.

– Kada se to dogodi, to utiče na signal vašeg tela da raste kosa. Stres takođe može izazvati trihotilomaniju, stanje koje uzrokuje da osoba ima „neodoljivu“ želju da čupa kosu sa glave, obrva ili drugih delova tela – objašnajva Donijel Vilson, koja je specijalizovana za upravljanje stresom.

Primetili ste bol u grudima

Bol u grudima je uvek ozbiljan simptom koji treba rešiti, i uvek je bolje da se za svaki slučaj obratite lekaru, ali ponekad to zapravo nije zbog problema sa srcem. Stres može da bude pravi krivac i, na sreću, bol u grudima zbog stresa nije opasan po život, piše Real Simple.

 

(b.i)

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Zdravlje

Tri brza i laka načina da smanjite stres: Ove tehnike možete da primenite i na poslu

Pixabay

Nemoguće je zaustaviti stres, ali možete da naučite kako da se sa njim nosite. Jedan od stresnih delova dana može da bude i onaj koji provodimo na poslu. Ipak, postoji efikasan metod koji će vam pomoći da sobom upravljate lakše.

Taj metod je svesnost. Kada se osećate uznemireno ili preopterećeno, znanje kako da vežbate da budete svesni i da koristite tu veštinu u svoju korist može da bude moćno sredstvo za smirivanje nervnog sistema, regulisanje emocija i pomeranje perspektive. „Održavanje svesnosti“ je veština i praksa koju možete da isporbate usred najstresnijeg radnog dana da biste se oslobodili stresa i ostali usredsređeni, prenosi Magazin sajta Novosti.

Tehnike koje smanjuju stres

Osnovno skeniranje tela

– Ako imate dodatnih 10 ili 15 minuta, preporučuje se tehnika poznata kao skeniranje tela – objašnjava stručnjak Skot Šut za Real Simple. Ova vežba se radi tako što postajete svesni različitih delova svog tela, kako se osećaju fizički, tako i kako se odnose na vašu neposrednu okolinu i šta osećate mentalno. Odvojite nekoliko minuta i udobno se smestite u svojoj stolici. Slobodno zatvorite oči ili ih držite otvorenim mekim fokusom. Postanite svesni dodirnih tačaka vašeg tela sa naslonom i sedištem vaše stolice, podom, vašom odećom – primećujući sve senzacije ili misli koje vam padaju na pamet. Počnite da obraćate pažnju na svoj dah, primećujući kvalitet svog disanja (brzo ili sporo, duboko ili plitko), fizičke osećaje vazduha koji ulazi i izlazi kroz vaše nozdrve.

Vizuelizacija

Ovo je još jedna tehnika svesnosti, apstraktnija je i zahteva malo mašte. Tehnika uključuje zamišljanje nečeg veoma specifičnog – poput situacije zbog koje ste zabrinuti, određene osobe ili dostignuća na kom radite – i negovanje pozitivnih slika i asocijacija oko njih.

Vežba disanja za početnike

Šutova vežba „Tri daha“ ne zahteva bilo kakvu pauzu ili čak napuštanje stolice, što je čini idealnom taktikom za radni dan. Vežba svesnosti koja zahteva samo tri udisaja i traje manje od jednog minuta. Pronađite mirno mesto i položaj koji je udoban. Prvo potpuno izdahnite da biste mogli da počnete sa udahom:

– udahnite polako i potpuno
– zadržite dah na vrhu nekoliko trenutaka
– izdahnite polako i potpuno, razmišljajući o smirujućoj frazi
– zadržite dah na dnu nekoliko trenutaka.
– ponovite, počevši od udisaja.

 

(b.i)

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu