Magazin
Kako osmisliti dobar reklamni slogan u par koraka?

Slogan je privlačna i lako pamtljiva fraza koja “definiše” određeni brend ili proizvod. Dobar slogan je upečatljiv, lak za pamćenje i po mogućstvu kratak. Njegova svrha je kreiranje pozitivnog odnosa kupca prema brendu/proizvodu i treba da bude aktuelan i upotrebljiv dugi niz godina.
Međutim, kreiranje efektnog reklamnog slogana, koliko god vam se možda čini jednostavnim, predstavlja težak zadatak koji iziskuje puno vremena i truda. Ne zaboravite da dobar slogan treba da izdrži test vremena i da bude svestran. Da ga možete koristiti u potpuno različitim kontekstima, recimo za oglas na web stranici ili za neki tradicionalni vid marketinga.
Kada je u pitanju tradicionalni marketing, slogane najčešće možete primetiti na bilbordima, odeći, aksesoarima, kancelarijskom materijalu i generalno na predmetima koji su u svakodnevnoj upotrebi i koji su stalno pred očima ljudi. Tako na primer, možete iskoristiti veliki asortiman rančeva pogodnih za reklamu i na njima štampati slogan. Bilo da je u pitanju sportski ranac ili poslovni, recimo ranac za laptop, odštampani reklamni slogan i logo stvoriće od njega vašu pokretnu reklamu.
U ovom članku pokušaćemo da vam ukažemo na neke najvažnije elemente kreiranja dobrog slogana koji će vaše poslovanje izdvojiti od konkurencije, a vaš brend približiti ciljanoj publici.
#1 Morate biti originalni
Svako može da smisli i postavi jednostavan, kratak slogan, kao što je na primer “Najbolji zalogaj na vašem stolu” ili “Budi lepa svaki dan”. Međutim, to su fraze koje se često ponavljaju. Čak i ako se neko “upeca” na njih, vrlo je verovatno da ih se ubrzo neće sećati. Potrebno je smisliti drugačiji, originalan, jedinstven, upečatljiv slogan. Recimo, IKEA, poznata robna kuća iz Švedske ima jedan od slogana koji kaže “Očekujte neočekivano”. Zagonetan, intrigantan i naravno, potpuno originalan i jedinstven.
Postoje najmanje tri razloga zašto slogan mora da bude originalan. Prvo, on je jedan od ključnih aspekata brendiranja i marketinške strategije neke firme. Drugo, originalan slogan pomaže firmi da uspostavi svoj identitet, da se istakne i izdvoji na tržištu. Treće, pomaže kompaniji da uspostavi emocionalnu povezanost sa svojim klijentima, što može biti ključno kada je u pitanju stvaranje lojalnosti.

Foto: Pexels
Sa druge strane, slogan koji nije originalan i liči na slogane konkurencije, može doneti više štete nego koristi. Pre svega, ljudi će ga slabije pamtiti, što će otežati isticanje u odnosu na konkurenciju. Takođe, može se smatrati plagijatom, što može zbuniti i odbiti ciljanu publiku.
#2 Istaknite ključne karakteristike vašeg brenda
Ako vaš proizvod ima nešto što konkurentski nemaju, onda bi to valjalo istaći. Obavezno istaknite, odnosno stavite akcenat u svom sloganu na karakteristku vašeg proizvoda koja kod konkurencije ne postoji. Neka naglasak bude na glavnim prednostima upotrebe proizvoda koji želite da reklamirate.
Uzmimo za primer šampone za kosu. Postoji na stotine proizvođača šampona protiv peruti. Međutim, Clear nam originalnim sloganom “Recite ne peruti” ističe glavnu karakteristiku proizvoda koji prodaje. Takođe nam stavlja do znanja i u neku ruku garantuje da njihov proizvod radi posao. Tako nas motiviše da ga kupimo.
#3 Dobar slogan je kratak i efikasan
Kada budete napisali nekoliko slogana za vaš brend ili proizvod, napravite pauzu pa se vratite do radne prostorije ili stola i razmislite da li možete dodatno da ih uredite. U suštini, kratki slogani mogu brzo i jasno da prenesu poruku brenda i privuku pažnju kupaca.
Uzmite za primer Apple-ov slogan koji se sastoji iz samo dve reči “Think different” (Misli drugačije). Ove dve reči vas odmah inspirišu i dočaravaju mogućnosti koje možete da iskusite sa Apple-ovim proizvodima. Takođe, kratki slogani imaju u sebi dozu mističnosti koja podstiče ljude da sami istražuju. Zato nemojte smišljati slogane sa više od pet ili šest reči. Takvi slogani jednostavno neće biti efikasni. Ljudi će ih možda i primetiti ali će ih lako i zaboraviti.
#4 Slogan mora da bude dugovečan i lak za pamćenje
Ako ste već smislili slogan, razmislite o tome koliko bi on mogao da traje. Najbolji slogani su oni koji ostanu dugo aktuelni i naravno, sa globalnim uticajem. To je posebno važno ako vaša firma posluje u industriji koja se stalno menja. Drugim rečima, izaberite stil izražavanja koji će izdržati test vremena. Najbolji slogani, pa i logotipi traju dugo i velike kompanije ih ne menjaju ili ih povremeno samo malo redefinišu, jer su upravo po njima prepoznatljive.

Foto: Pixabay
Slogan koji je se lako pamti ljudi bolje i lakše povezuju sa brendom koji predstavlja. To za posledicu može imati veću prepoznatljivost vašeg brenda u industriji u kojoj poslujete. A to dalje vuče i bolju prodaju, ali i poboljšava lojalnost kupaca. Isto tako, veća je verovatnoća da će ljudi koji vide ili čuju slogan koji se lako pamti češće ponavljati i deliti ga drugima. Na taj način možete postati viralni i dopreti do daleko većeg broja potencijalnih kupaca.
#5 Morate biti dosledni brendu i proizvodima koje nudite
Brend je delimično definisan logotipom koji ga prati. Međutim, iako mnogi vlasnici manjih preduzeća misle da samo logo predstavlja brend, to zapravo nije tako. Baš kao i logotip, i slogan vaše firme pomaže u definisanju brenda. Uverite se da stil, fraza i sve druge karakteristike slogana odgovaraju logotipu, odnosno da dosledno prate vaše poslovanje.
Slogan mora da bude u skladu sa vašim brendom, proizvodom ili uslugom koju nudite i naravno, sa ciljem vaše kampanje i poslovanja. Zato je naš predlog da prvo napravite listu reči koje najbolje opisuju vaše poslovanje, odnosno brend. Čime se bavite? Po čemu ste jedinstveni? Zapišite što više prideva koji opisuju vaše ciljano tržište i vas kao kompaniju. Ovo može u mnogome pomoći da lakše dođete do pravih reči za dobar slogan.
Primeri dobrog reklamnog slogana
Na kraju, evo nekoliko odličnih slogana koji vam mogu poslužiti kao primer i podstaći vas da i vi razmišljate drugačije.
- “The happiest place on earth” (Najsrećnije mesto na svetu) – Diznilend
- “Impossibile is nothing” ( Ne postoji nemoguće) – Adidas
- “Porsche. There is no substitute” (Porše. Ne postoji zamena) – Porše. Rečenica koju čuveni glumac Tom Kruz izgovara u filmu Rizičan posao iz 1983. godne.
- “I`m lovin it” (Volim ga) – McDonalds
- “Just do it” (Uradi to) – Nike
Dakle, iako je osmišljavanje slogana za brend ili proizvod koji prodajete definitivno kreativan proces, postoji nekoliko opštih pravila kojih se treba pridržavati. Može se reći i uslova koji dobar slogan mora da zadovolji.
Uvek imajte na umu da će vaš slogan biti deo vašeg identiteta i da će stalno biti u glavama klijenata, pa zato dobro razmislite kada ga budete smišljali za vašu buduću reklamnu kampanju. Naravno, ne treba očekivati da ćete odmah smisliti savršenu frazu, ali trenutak inspiracije i naporan rad dovešće vas na kraju do pravog slogana.
lj.z.
Magazin
Konačno utvrđena visina Mont Everesta

Mont Everest je nešto viši nego što se ranije smatralo, sudeći prema zajedničkom kinesko-nepalskom merenju, koje je rešio dugogodišnji spor oko visine najvišeg vrha na svetu, koji se prostire duž zajedničke granice ovih zemalja.
Planinski vrh Everest dobio je ime po britanskom geodetu iz kolonijalnog doba Džordžu Everestu, koji ga nikada nije ni video. Vrh je planinskog lanca Himalaja u Aziji nalazi se na granici između zone Sagarmata u Nepalu, i autonomne regije Tibet u Kini.
Na Mont Everest prvi su se popeli novozelandski alpinista i istraživač Edmund Hilari i nepalski šerpas Tenzing Norgaj 1953. godine. Danas je penjanje na Everest masovna pojava. Ovu najvišu tačku na planeti samo u toku 2017. godine popelo se 678 ljudi, dok je šestoro preminulo pre cilja. Masovna poseta penjača ovu planinu učinila je i najvišom deponijom na svetu.
Zvanični Katmandu i Peking su se dugo sporili oko tačne visine Mont Everesta, ali nakon što su i jedni i drugi poslali ekspediciju geodeta na vrh, složili su se da je zvanična visina Mont Everesta 8.848,86 metara (29.032 stopa) iznad nivoa mora. To je nešto više od njihovih prethodnih merenja.
Visina Everesta bila je predmet merenja još 1808. godine kada su Britanci, dok su vršili kolonijalnu upravu nad Indijom, započeli veliko trigonometrijsko premeravanje Indije, kako bi utvrdili lokacije i nazive najviših svetskih planina. Počeli su od južne Indije i napredovali prema severu noseći velike teodolite od kojih je svaki bio težak po 500 kg i nosilo ga je po 12 ljudi. Međutim, Nepal nije dozvolio Britancima ulazak u zemlju zbog sumnje o mogućoj agresiji i špijunaži, u strahu od aneksije.
Ipak, 1847. godine Britanci su započeli detaljna posmatranja himalajskih vrhova sa osmatračkih stanica na udaljenosti do 240 km. Sledeće godine, glavni britanski geodetski nadzornik Indije, Endru Voa, izvršio je posmatranja iz stanice Savajpor, locirane na istočnom kraju Himalaja. Naredne godine Voa je poslao Džejmesa Nikolsona, koji je obavio dva uspešna posmatranja iz Džirola sa udaljenosti od 190 km, potom i drugih 30 posmatranja sa pet lokacija od kojih je najbliža bila 174 km.
Ne uzimajući u obzir lom svetla koji ne daje tačne podatke, utvrđeno je da je približna visina Mont Everesta 9.200 metara nadmorske visine.
Godine 1852, Radhanat Sikdar, indijski matematičar i merač iz Bengala, stacioniran u glavnom sedištu premeravanja u Dehradunu, prvi je, trigonometrijskim proračunima baziranim na Nikolsonovim podacima, identifikovao Everest, kao najvišu planinu na svetu sa 8.840 m (29.002 ft). Merenja su vršena u stopama i utvrđeno je da je Vrh XV (Everest) visok tačno 29.000 ft (8.839,2 m), ali javno je objavljena visina od 29.002 ft (8.839,8 m). Kako bi se izbegao utisak da je visina Everesta samo procena, na utvrđenu visinu dodate su dve stope (61 cm), to je bilo 1856. godine.
Nepal je ranije za svoje merenje koristio na procenu od 8.848 metara koje je izvršeno za istraživanje Indije 1954. godine, koje je uključivalo sneg koji leži u piramidi na vrhu stene. Ovo se dugo vremena smatralo „zvaničnom“ visinom.
Kinesko merenje 2005. godine utvrdilo je da je visina stene vrha – poznata kao Čomolungmu i Sagarmarta na lokalnim jezicima – bila 8.844,43 metra (29.017 stopa), oko 3,7 metara (11 stopa) manje od procene iz 1954. godine.
Nepal, koji je dom još sedam od 14 najviših vrhova sveta, poslao je svoj prvi tim geodeta u maju prošle godine da izmeri Everest. Vladini zvaničnici rekli su za Bi-Bi-Si pre deset godina da se osećaju pod pritiskom Kine, da treba da prihvate kinesku visinu i zato su odlučili da odu na novo merenje kako bi „jednom zauvek izmerili visinu“.
Kineski geodeti su se potom popeli na vrh u proleće 2020. godine, kada su obe zemlje zatvorile planinu za druge penjače zbog pandemije korona virusa.
Damodar Dhakal, portparol nepalskog odeljenja za istraživanje, rekao je da su nepalski geodeti koristili globalni navigacioni satelitski sistem da bi dobili „preciznu visinu“ ovog džinovskog vrha.
Obe zemlje su poslale timove da se popnu na planinu koristeći GPS i trigonometriju kako bi napravili konačne proračune.
„Kada je geodetski reflektor postavljen na vrh, geodeti na stanicama oko vrha merili su rastojanje od šest tačaka do reflektora, što je značilo da se najmanje šest trouglova može izračunati da bi se odredila visina planine“, rekao je Jiang Tao, saradnik istraživač na kineskoj akademiji geodetskih i kartografskih podataka za China Daily.
Everest je „večni simbol… prijateljstva između Nepala i Kine“, rekao je nepalski ministar spoljnih poslova Pradip Kumar Gjavali, saopštavajući rezultate njihovih istraživanja u video pozivu sa svojim kineskim kolegom Vang Jijem. Tom prilikom su kineski ministar spoljnih poslova Vang Ji i njegov nepalski kolega istovremeno pritisnuli dugme tokom virtuelne konferencije, a nova visina Evresta zasijala je na ekranu.
„Ovo je prekretnica u istoriji planinarenja koja će konačno okončati debatu o visini, a sada će svet imati jedan broj“, rekao je Santa Bir Lama, predsednik Nepalskog planinarskog saveza.
Da li je visina Mont Everesta konačna?
Razlog zašto bi novodogovorena visina mogla biti privremena je zato što se 2.900 km dugačak himalajski lanac nalazi na međi indijske i evroazijske tekstonske ploče, čijim je izdizanjem izazvanim njhovim sudarom Mont Everest i nastao, a njihovim stalnim guranjem Himalaji se uzdižu prosečno oko 1 cm svake godine.
Ranije su planinari sugerisali da je zemljotres jačine 7,8 stepeni Rihterove skale, koji je u Nepalu 2015. godine usmrtio skoro 9.000 ljudi, mogao da promeni visinu Mont Everesta. Tom prilikom je oštećeno preko milion objekata i na Everestu je pokrenuta lavina, koja je ubila 19 ljudi.
I. S.
Sponzorisano

„Balet Dortmund“ gostuje u Madlenianumu

Brajan Adams ponovo u Beogradu

Da li je zlato pouzdana zaštita u kriznom vremenu od inflacije?

Promocija albuma „Flying in the Dream“ Đorđa Ilijina

Evropska unija isplatila 4,11 milijardi evra za tranziciju zelene energije

Regionalna premijera dokumentarca Igora Gala na Martovskom festivalu

Započela arheološka iskopavanja u parku kod Skupštine

Brisel pozvao zemlje EU na postepeno ukidanje energetskih subvencija

Danas otvaranje izložbe “Grad: mesto identiteta”

Predrag Daničić objavio video za „Oath Of Silence“

Dušan Petrović ima novi video – pogledajte „De Bop“!

Muzička industrija 10 – Direktor ZIS Vladimir Marić

Muzička industrija 9 – Rodoljub Stojanović

Muzička industrija 8 – Ana Stanić

Dušan Petrović objavio spot za pesmu „Costa Blues“

Muzička industrija 7 – Dragan Brajović

Muzička industrija – Novinar i autor Aleksandar Žikić

Iggy Pop ima novi spot – pogledajte video za „Strung Out Johnny“
Oznake
Istaknuto na YouTube
U trendu
- Kultura6 dana ago
Žena, majka, kraljica i boginja – modna revija Vršcu u čast osnaživanja i jednakosti žena
- Filmovi7 dana ago
„Zvezde u podne“ od danas u bioskopima
- Kultura6 dana ago
Grupa Planet Caravan objavila video za pesmu „Miris grada“
- Izložbe6 dana ago
Izložba „Oda bujanju“ u Galeriji Singidunum
- Izložbe6 dana ago
Izložba „Ljubav iznad interesa“ od 21. marta
- Ekonomija6 dana ago
Aleksandar Vučić: „Bankarski, finansijski sistem i javne finasije u izuzetno dobrom stanju“
- Kultura7 dana ago
Bajaga započinje turneju intimnim koncertima u BitefArtCafe-u