Povežite se sa nama

Magazin

Kako izbeći stres zbog meča koji kida živce?

Objavljeno

on

Foto: Unsplash

Broj otkucaja srca duplira se kada se omiljeni ili protivnički tim nađe u prilici da poentira, posebno u poslednjim trenucima utakmice.

Specijalista sportske medicine Sanja Mirković za medije objašnjava kako da sačuvamo srce, a da uživamo u navijanju i kakva je uloga grickalica.

Uzbuđenje je veliko kada se omiljeni sportista ili tim nađu u završnici važnog takmičenja.

Čitali smo svašta: od toga da je čovek tokom svetskog prvenstva u fudbalu izbacio televizor kroz prozor, do toga da je drugi hteo da baci ženu kroz prozor, jer je previše pričala tokom izvođenja penala.

Gledanje sportskih događaja, kao što je tenisko finale u kome je igrao Novak Đoković može toliko da optereti srce, kao i trka na 100 metara, tvrde stručnjaci.

„U organizmu se dešava svašta, između ostalog, aktivacija hormona stresa kortizola i adrenalina koji dovode do niza reakcija u našem organizmu, kao što je ubrzan rad srca, skok vrednosti krvnog pritiska, utiče na rad štitaste žlezde, rad jetre, gastrointestinalnog trakta. Ubrzava brojne parametre koji stvaraju probleme u našem psihosomatskom zdravlju“, objašnjava doktorka Sanja Mirković, specijalista sportske medicine.

Muškarci i žene pri reakciji na stres nisu isti.

Dr Mirković ističe da estrogen igra ključnu ulogu, jer ženama podiže prag bola, pa su izdržljivije na stres.

Grickalice su saveznici

Kokice, kikiriki, semenke, slani štapići, čips i druge grickalice tu su da nas smire.

„To je kompleksna stvar koliko god jednostavno izgleda. Mentalni deo naše ličnosti nije odvojen od telesnog, a mentalna higijena je nešto čemu treba da se učimo od malih nogu, još dok smo u školi i ranije. Kad dete naučite da se nosi sa stresom kad odraste biće mnogo bolje i zdravije“, objašnjava ona.

I kada gledamo važne utakmice, finala takmičenja treba imati listu prioriteta u glavi i da se ne nerviramo zbog svega.

„Kad bi se stalno stresirali gde bi nam kraj bio? Život je jedan i izvucimo ono najlepše iz stresa, jer on može biti pozitivan i negativan“, rekla je dr Mirković.

Prema njenim rečima, sportisti iz sporta crpe pozitivan deo, pozitivnu energiju da nastave dalje.

Nerviranje izazvano navijanjem može doneti i trajne posledice po zdravlje.

Istraživanje koje su Nemci sproveli 2014. godine posle Svetskog prvenstva, pokazalo je da je na dan finala broj hospitalizacija naglo skočio, broj slučajeva infarkta u godini posle takmičenja za 3,7 %.

„Statistički je dokazano da jak, intenzivan stres i na duge staze može da utiče na naše zdravlje“, naglasila je dr Mirković.

Količina stresa razlikuje se u slučaju kada sportski događaj pratimo od kuće ili na stadionu, to jest uživo sa tribina.

„Kanađani su utvrdili da nam se rad srca ubrza kad gledamo od kuće 70 %, na tribinama 110 %“, upozorila je dr Mirković, ali poručila da ne treba odustati od praćenja sporta već uzeti pozitivnu energiju, koju prenose sportisti svojom borbom za neki uspeh.

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Magazin

Šta će se dogoditi ako jedete bananu svaki dan?

Objavljeno

on

Ovo omiljeno voće obiluje jednostavnim šećerom – monosaharidom fruktozom, zbog čega su savršen izvor energije. Važan su izvor kalijuma koji je važan za kontrakciju mišića, pravilan rad nervnog sistema i dobro funkcionisanje srca.

Ali, ipak treba pripaziti s unosom ove voćke, jer prema rečima stručnjaka, preporuka je da se tokom dana pojede banana ili dve. Preterana konzumacija bilo koje namirnice, čak i ako se radi o zdravim bananama, može voditi do nakupljanja kilograma.

Evo šta jedna banana dnevno čini za vaš organizam:

Poboljšava rad probavnog sistema

Prema studiji iz 2017. godine, banana je bogata jednostavnim šećerom – monosaharidom fruktozom, koja pojačava proizvodnju kiselina potrebnih za zdravlje creva.

Možete izgubiti višak kilograma

Kako je puna vlakana i proteina, banana će vam pomoći da dugo ostanete siti, bez obzira na to što jedna banana sadrži samo 100 kalorija. Nalazi se na listi najzdravijih namirnica koje utiču na gubitak kilograma.

Budi energiju

Posebno ako je pojedete pre fizičke aktivnosti, ona može da pojača nivo energije i spreči osećaj umora tokom dana. Upravo to dokazuje da banane podižu nivo energije i olakšavaju naprezanje. To se može videti i tokom teniskih mečeva, na primer, kada teniseri između gemova i setova iz torbe vade upravo ovo voće i jedu ga.

Banana sadrži triptofan, aminokiselinu koju telo pretvara u serotonin, poznat po tome što nas opušta, poboljšava nam raspoloženje i uopšteno budi osjećaj sreće. Ovo je jedinstveno tropsko voće izvrsno je za smirivanje nervnog sistema i brani nas od depresije i stresa.

Kalijum je važan za zdravlje

Banane su poznate po tome što sadrže kalijum, ali da li ste znali da on može da utiče na zdravlje srca? Važno je znati da može i da će upravo konzumacija jedne banane na dan zaštititi zdravlje srca. Većina ljudi ne unosi dovoljno kalijuma u organizam, što može imati direktan uticaj na krvni pritisak i ostale delove kardiovaskularnog sistema. Istraživanja čak pokazuju da ishrana bogata kalijumom može smanjiti rizik od obolevanja od bolesti srca za čak 27 posto.

Poboljšaćete vid

Prema istraživanjima, banana sadrži vitamina A koji štiti oči i vid i poboljšava noćni vid. Nema potrebe da jedete šargarepu svaki dan kad možete i jednu bananu koja, ne samo da će poboljšati vid, već će čuvati celokupno zdravlje organizma.

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • AUTOkm -proveri svoju kilometrzu

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube

turistička agencija VOS TRAVEL

U trendu