Connect with us

Magazin

Da li se preterano izvinjavate na poslu i gde „leži“ problem?

Unsplash

Mnogim ljudima je postalo normalno, pa i neophodno, da u svakodnevnom govoru koriste rečenicu „Žao mi je“ nakon određenih situacija, čak i onih koje ne zahtevaju izvinjenje.

Ipak, preterano izvinjavanje može neretko da ima loš uticaj, posebno kada je na radnom mestu: može da natera druge da vas podcenjuju, može da umanji vaše samopoštovanje i da ublaži uticaj budućih izvinjenja.

Ova navika može biti posledica nesigurnosi, ali i takvog vaspitanja. Okolnosti u kojima smo odrastali i model ponašanja koji su naši roditelji preslikali na nas, a neko pre toga na njih može uticati na to da se prečesto izvinjavamo, pa čak i onda kada to nije potrebno, prenosi Biz Life.

Potreba za preteranim izvinjavanjem rađa se iz sumnje u sebe – a prepoznavanje situacije kada treba i ne treba da kažete „izvini“ je jedan od prvih koraka ka pronalaženju boljih fraza koje ćete koristiti umesto navedene.

Evo tri scenarija u kojima biste mogli da budete u iskušenju da se izvinjavate i predlozi za razmišljanje o tome šta bi moglo da se kaže umesto „izvini“.

Izvinjenje ako imate tehničkih poteškoća

Hibridni način rada posao je popularan u poslednjih par godina, kao posledica koronavirusa. Ovo je dovelo do toga da ljudi koriste svoje elektronske uređaje više nego ikad pre: rade sa kompjuterima, laptopovima, tabletima, telefonima itd. Ipak, bez obzira na to koliko ste tehnički potkovani, tehničke poteškoće će se sigurno pojaviti. I obično nisu vaša krivica.

Zamislite da ste na video sastanku i ođednom se desi neki tehnički problem zbog kojeg vi morate da se isključite: nestane interneta, „crkne“ baterija, nestane struje… Možda ćete se osećati da treba da se izvinite, međutim ovo nije pravo rešenje.

Umesto da se izvinjavate za stvari koje ne možete da kontrolišete koristite faze poput:

„Cenim vaše strpljenje“ i „Hvala vam što ste još uvek na video call-u“.

Ako treba da se uključite u razgovor

Pretpostavimo da prisustvujete sastanku koji vodi kolega. Neko iznese stav sa kojim ste saglasni ili niste, a vi želite da podelite svoje gledište.

Možda ćete da odlučite da se ubacite tako što ćete reći „Izvinite, želela bih da i ja nešto kažem“.

Ova situacija definitivno ne zahteva izvinjenje.

Ako imate informacije koje treba da se dodaju u razgovor ili neki suprotan stav, u redu je da to kažete i za to ne ma potrebe da se izvinjavate.

Umesto izvinjenja, koristite fraze poput:

„Volela bih da dodam“, „Mislim da…“ ili „Ja bih da pružim malo pružim malo drugačiju perspektivu“.

Ove fraze vam pomažu da doprinesete, a da ne zvučite uplašeno dok to činite.

Takođe, ako želite da iznesete suprotno gledište, trebalo bi prvo da razmislite o tome da li je baš pravo vreme za to. Ako nije, razmislite o svojim potencijalnim akcijama, prošlim i budućim, pre nego što kažete nešto za šta ćete možda morati da se izvinite.

Izvinjenje ako ste napravili grešku

Poslednja situacija u kojoj je izvinjenje možda i najčešća stvar koja se koristi jeste greška.

Činjenica je da svi pravimo greške, posebno na poslu. Ako ste pogrešno uradili neki posao ili ste nekoga slučajno uvredili, reći „izvini“ ne bi nužno bio pogrešan odgovor, ali ne bi bio ni najnažniji odgovor.

Ono što bi trebalo da uradite prengo što kažete „izvini“ jeste da razmislite o tome šta biste mogli da uradite kako biste ispravili grešku.

Neke druge fraze mogle bi da budu bolji pokazivači da ste spremni da učinite sve što je potrebno da ispravite situaciju. To može da bude:

„Hvala na povratnim informacijama“, „Preuzimam punu odgovornost“, „Cenim što ste mi skrenuli pažnju na to – kako da se poboljšam?“.

Iskreno izvinjenje nije loše ali idealno je reći „izvini“ samo onda kada to zaista mislite da biste bili sigurni da će izgledati iskreno.

 

(b.i)

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Magazin

Kako osmisliti dobar reklamni slogan u par koraka?

Foto: Pixabay

Slogan je privlačna i lako pamtljiva fraza koja “definiše” određeni brend ili proizvod. Dobar slogan je upečatljiv, lak za pamćenje i po mogućstvu kratak. Njegova svrha je kreiranje pozitivnog odnosa kupca prema brendu/proizvodu i treba da bude aktuelan i upotrebljiv dugi niz godina.

Međutim, kreiranje efektnog reklamnog slogana, koliko god vam se možda čini jednostavnim, predstavlja težak zadatak koji iziskuje puno vremena i truda. Ne zaboravite da dobar slogan treba da izdrži test vremena i da bude svestran. Da ga možete koristiti u potpuno različitim kontekstima, recimo za oglas na web stranici ili za neki tradicionalni vid marketinga.

Kada je u pitanju tradicionalni marketing, slogane najčešće možete primetiti na bilbordima, odeći, aksesoarima, kancelarijskom materijalu i generalno na predmetima koji su u svakodnevnoj upotrebi i koji su stalno pred očima ljudi. Tako na primer, možete iskoristiti veliki asortiman rančeva pogodnih za reklamu i na njima štampati slogan. Bilo da je u pitanju sportski ranac ili poslovni, recimo ranac za laptop, odštampani reklamni slogan i logo stvoriće od njega vašu pokretnu reklamu.

U ovom članku pokušaćemo da vam ukažemo na neke najvažnije elemente kreiranja dobrog slogana koji će vaše poslovanje izdvojiti od konkurencije, a vaš brend približiti ciljanoj publici.

#1 Morate biti originalni

Svako može da smisli i postavi jednostavan, kratak slogan, kao što je na primer “Najbolji zalogaj na vašem stolu” ili “Budi lepa svaki dan”. Međutim, to su fraze koje se često ponavljaju. Čak i ako se neko “upeca” na njih, vrlo je verovatno da ih se ubrzo neće sećati. Potrebno je smisliti drugačiji, originalan, jedinstven, upečatljiv slogan. Recimo, IKEA, poznata robna kuća iz Švedske ima jedan od slogana koji kaže “Očekujte neočekivano”. Zagonetan, intrigantan i naravno, potpuno originalan i jedinstven.

Postoje najmanje tri razloga zašto slogan mora da bude originalan. Prvo, on je jedan od ključnih aspekata brendiranja i marketinške strategije neke firme. Drugo, originalan slogan pomaže firmi da uspostavi svoj identitet, da se istakne i izdvoji na tržištu. Treće, pomaže kompaniji da uspostavi emocionalnu povezanost sa svojim klijentima, što može biti ključno kada je u pitanju stvaranje lojalnosti.

Foto: Pexels

Sa druge strane, slogan koji nije originalan i liči na slogane konkurencije, može doneti više štete nego koristi. Pre svega, ljudi će ga slabije pamtiti, što će otežati isticanje u odnosu na konkurenciju. Takođe, može se smatrati plagijatom, što može zbuniti i odbiti ciljanu publiku.

#2 Istaknite ključne karakteristike vašeg brenda

Ako vaš proizvod ima nešto što konkurentski nemaju, onda bi to valjalo istaći. Obavezno istaknite, odnosno stavite akcenat u svom sloganu na karakteristku vašeg proizvoda koja kod konkurencije ne postoji. Neka naglasak bude na glavnim prednostima upotrebe proizvoda koji želite da reklamirate.

Uzmimo za primer šampone za kosu. Postoji na stotine proizvođača šampona protiv peruti. Međutim, Clear nam originalnim sloganom “Recite ne peruti” ističe glavnu karakteristiku proizvoda koji prodaje. Takođe nam stavlja do znanja i u neku ruku garantuje da njihov proizvod radi posao. Tako nas motiviše da ga kupimo.

#3 Dobar slogan je kratak i efikasan

Kada budete napisali nekoliko slogana za vaš brend ili proizvod, napravite pauzu pa se vratite do radne prostorije ili stola i razmislite da li možete dodatno da ih uredite. U suštini, kratki slogani mogu brzo i jasno da prenesu poruku brenda i privuku pažnju kupaca.

Uzmite za primer Apple-ov slogan koji se sastoji iz samo dve reči “Think different” (Misli drugačije). Ove dve reči vas odmah inspirišu i dočaravaju mogućnosti koje možete da iskusite sa Apple-ovim proizvodima. Takođe, kratki slogani imaju u sebi dozu mističnosti koja podstiče ljude da sami istražuju. Zato nemojte smišljati slogane sa više od pet ili šest reči. Takvi slogani jednostavno neće biti efikasni. Ljudi će ih možda i primetiti ali će ih lako i zaboraviti.

#4 Slogan mora da bude dugovečan i lak za pamćenje

Ako ste već smislili slogan, razmislite o tome koliko bi on mogao da traje. Najbolji slogani su oni koji ostanu dugo aktuelni i naravno, sa globalnim uticajem. To je posebno važno ako vaša firma posluje u industriji koja se stalno menja. Drugim rečima, izaberite stil izražavanja koji će izdržati test vremena. Najbolji slogani, pa i logotipi traju dugo i velike kompanije ih ne menjaju ili ih povremeno samo malo redefinišu, jer su upravo po njima prepoznatljive.

Foto: Pixabay

Slogan koji je se lako pamti ljudi bolje i lakše povezuju sa brendom koji predstavlja. To za posledicu može imati veću prepoznatljivost vašeg brenda u industriji u kojoj poslujete. A to dalje vuče i bolju prodaju, ali i poboljšava lojalnost kupaca. Isto tako, veća je verovatnoća da će ljudi koji vide ili čuju slogan koji se lako pamti češće ponavljati i deliti ga drugima. Na taj način možete postati viralni i dopreti do daleko većeg broja potencijalnih kupaca.

#5 Morate biti dosledni brendu i proizvodima koje nudite

Brend je delimično definisan logotipom koji ga prati. Međutim, iako mnogi vlasnici manjih preduzeća misle da samo logo predstavlja brend, to zapravo nije tako. Baš kao i logotip, i slogan vaše firme pomaže u definisanju brenda. Uverite se da stil, fraza i sve druge karakteristike slogana odgovaraju logotipu, odnosno da dosledno prate vaše poslovanje.

Slogan mora da bude u skladu sa vašim brendom, proizvodom ili uslugom koju nudite i naravno, sa ciljem vaše kampanje i poslovanja. Zato je naš predlog da prvo napravite listu reči koje najbolje opisuju vaše poslovanje, odnosno brend. Čime se bavite? Po čemu ste jedinstveni? Zapišite što više prideva koji opisuju vaše ciljano tržište i vas kao kompaniju. Ovo može u mnogome pomoći da lakše dođete do pravih reči za dobar slogan.

Primeri dobrog reklamnog slogana

Na kraju, evo nekoliko odličnih slogana koji vam mogu poslužiti kao primer i podstaći vas da i vi razmišljate drugačije.

  • “The happiest place on earth” (Najsrećnije mesto na svetu) – Diznilend
  • “Impossibile is nothing” ( Ne postoji nemoguće) – Adidas
  • “Porsche. There is no substitute” (Porše. Ne postoji zamena) – Porše. Rečenica koju čuveni glumac Tom Kruz izgovara u filmu Rizičan posao iz 1983. godne.
  • “I`m lovin it” (Volim ga) – McDonalds
  • Just do it” (Uradi to) – Nike

Dakle, iako je osmišljavanje slogana za brend ili proizvod koji prodajete definitivno kreativan proces, postoji nekoliko opštih pravila kojih se treba pridržavati. Može se reći i uslova koji dobar slogan mora da zadovolji.

Uvek imajte na umu da će vaš slogan biti deo vašeg identiteta i da će stalno biti u glavama klijenata, pa zato dobro razmislite kada ga budete smišljali za vašu buduću reklamnu kampanju. Naravno, ne treba očekivati da ćete odmah smisliti savršenu frazu, ali trenutak inspiracije i naporan rad dovešće vas na kraju do pravog slogana.

lj.z.

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube




U trendu