Povežite se sa nama

Aktuelno

Ako na ovaj način čuvate kafu, slobodno je možete baciti u smeće!

Objavljeno

on

Kafa ne može da se pokvari, bar ne na na način na koji mogu druge namirnice. Ona neće pobuđati kao hleb, niti istruliti kao banana. Čak ni ispijanje kafe kojoj je istekao rok trajanja neće vam doneti stomačne probleme, iako za njen dobar ukus u tom slučaju nema garancija.

Jedina stvar koja kafu može uništiti jeste vlaga.

Bilo da je u zrnu ili samlevena, kada se navlaži ne može ponovo biti upotrebljena. Takva kafa može da se pokvari, odnosno da se ubuđa. Iako je teško kvarljiva, kafa lako gubi na kvalitetu.

Kiseonik je neprijatelj broj jedan pečenih zrna kafe. Vremenom, izlaganje kafe u zrnu ili prahu vazduhu učiniće da kafa izgubi svoj ukus i intenzitet. Iako se zrna kafe neće pokvariti u roku od 3-4 nedelje, mlevenu kafu je ipak najbolje popiti u roku od dve nedelje, od momenta otvaranja.

Kako da čuvate kafu tako da dugo ostane sveža?

Održavanje svežine zrna kafe svodi se na pravilno skladištenje. Za čuvanje kafe koristite hermetički zatvorenene posude i potrudite se da što manjem bude u dodiru sa kiseonikom. Ako kafu držite u njenom originalnom pakovanju, gledajte da pre zatvaranja kesice izbacite sav vazduh iz nje. Jako je važno da posuda ili kesa sa kafom ne bude izložena sunčevim zracima, izvorima toplote i tečnosti.

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Aktuelno

Šta ce biti sa nerealizovanim zamenskim putovanjima

Objavljeno

on

Do isteka roka za vraćanje novca za nerealizovana zamenska putovanja ostala su još tri meseca, a trenutna situacija je takva da će veliki broj agencija imati problem da putnike obešteti do 15. januara sledeće godine, kada rok ističe.

Kako za Tanjug kaže direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić, nerealizovanih putovanja je ostalo dosta, oko 50%, agencije nisu bile u prilici da u proteklom periodu zarade novac, a imaju probleme i sa stranim partnerima koji bi trebalo njima da vrate pare kojima bi agencije obeštetile putnike.

– U Grčkoj imamo problem, jer neki tamošnji partneri smatraju da su nam omogućili da putovanja iskoristimo, a pošto nismo, novac neće da vrate. U nekim drugim destinacijama ne spore da imaju novac, ali neće da ga vrate nego nam omogućavaju da pare iskoristimo kasnije . kaže Seničić.

Navodi da su neke zemlje, kao što je Italija, donele zakon kojim su produžile rok vraćanja novca do 2023. godine, upravo imajući u vidu probleme sa kojima su se suočavale turističke agencije, odnosno da nije bilo posla i da nisu mogle da obezbede novac za vraćanje.

Zbog svega toga, ističe sagovornik Tanjuga, i YUTA je ušla u pregovore sa Ministarstvom turizma, kako bi pokušala da nađe model čijom primenom ne bi bili oštećeni putnici, a i sačuvale bi se turističke agencije, koje su u nezavidnoj situaciji.

– Videćemo da li ćemo uspeti da dođemo do nekog resenja u smislu produženja roka korišćenja vaučera ili eventualne pomoći države u vidu kredita, gde bi agencije iz kredita vratile novac putnicima. O tome ćemo razgovarati sa našim resornim ministarstvom i sa Ministarstvom finansija – ističe Seničić.

Ukazuje međutim da bi samo odobravanje kredita bilo nedovoljno dobro rešenje jer bi na taj način agencije koje su već u finansijskim problemima uzimajući kredit ušle u još veće probleme.

– Zato mislim da bi najbolje rešenje bilo da se delimično prolongira rok za korišćenje vaučera, odnosno zamenskih putovanja recimo do kraja sledeće sezone a da se u tom međuvremenu potrudimo da obezbedimo novac za kredite. Onda bi agencije mogle da odrade još jednu sezonu i steknu mogućnost da uđu u kredite i vrate novac za neiskorišćena putovanja – objašnjava Seničić.

On navodi da ako se bude insisitiralo na vraćanju novca do 15. januara, agencije će, ukoliko ne budu imale novca, a dosta je upravo takvih, morati da prestanu da rade.

– Onda bi se potraživanja prebacila na osiguravajuće kuće koje su izdale polisu osiguranja ali pitanje je da li osiguravači u uslovima pandemije mogu, žele da ispune tako veliku finansijsku obavezu – kaže Seničić.

A obaveza se procenjuje na oko 25 mil EUR gde su osim komercijalnih putovanja uračunate i đačke ekskurzije i rekreativna nastava.

U tom domenu je, prema Seničićevim rečima, najteža situacija pošto su agencije koje se bave isključivo đačkim turizmom, u proteklih godinu i po dana epidemije, radile samo mesec dana.

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • dash restoran

Sponzorisano

  • Amazonija

Oznake

Istaknuto na YouTube

turistička agencija VOS TRAVEL

U trendu