Povežite se sa nama

Ekonomija

Umesto 34.000 dinara registracija polovnih automobila sada 25.000 dinara

Objavljeno

on

Foto: Unsplash

Sada imamo i novi zakon, koji je od 1. januara za pojedine modele automobile i drastično smanjio cenu registracije. Nova pravila se odnose na vozila stara od 5 do 20 godina, zapremine motora 2.000 kubika i više.

Praktično, registracija polovnih automobila, koja se do kraja 2021. obračunavala na osnovu zapremine motora, sada je jeftinija od 10 do čak 25 %, i obračunava se po godištu vozila.

Na primer, za Volksvagen Pasat, od 2.000 kubika, 2007. godišta, registracija je jeftinija za 8.500 dinara, što je smanjenje sa 34.000 dinara na 25.000 dinara.

U slučaju automobila sa nešto jačim motorom, na koje se najčešće i odnosi nova promena, kao što je na primer Audi A4 2005. godište, zapremine motora 3.000 kubika, koji se do sada registrovao za oko 99.000 dinara, od 01. januara registracija je oko 74.000 dinara.

Po novim pravilima, polovni automobili biće podeljeni u 3 kategorije

Automobili će po novim pravilima biti podeljeni u 3 kategorije. Prva se odnosi na vozila starosti od 5 do 8 godina, druga na vozila od 8 do 10 godina, a treća za vozila od 10 do 20 godina. Za vozila u prvoj kategoriji planirano je umanjenje od 10 % u odnosu na sadašnje cene. U drugoj umanjenje za 15 %, i trećoj najstarijoj grupi automobila od čak 25 %.

Navedimo prvo primer automobila iz prve kategorije. Registracija BMW-a 530d, 2017. godišta, zapremine motora 3.000 kubika, trenutno košta 148.000 dinara, a od 01. januara iznosi 133.200 dinara.

Registracija džipa Folksvagen Tuareg, 2013. godište, zapremine motora 3.000 kubika, iznosila je oko 130.000 dinara, a po novom 110.500 dinara.

Registracija Folksvagen Pasata, sa motorom zapremine 2.000 kubika, 2007. godište, koji ubada u poslednju kategoriju, umesto 34.000 dinara, plaća sada oko 25.500 dinara, ili registracija Audi A4 zapremine 3.000 kubika, 2005. godišta umesto 99.000 hiljada košta oko 74.000.

U Srbiji 85 % polovnih automobila

Prema podacima Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova, prodaja novih vozila u našoj zemlji čini oko 15 % ukupne prodaje, odnosno prvih registracija, a čak 85 % čine polovna vozila. Pritom je skoro 80 % polovnih vozila starije od 10 godina, što nas dovodi do poražavajuće statistike prosečne starosti voznog parka u Srbiji, koja iznosi oko 17 godina.

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ekonomija

Dušan Nikezić: „Za stanje u EPS-u krivi Aleksandar Vučić i Zorana Mihajlović“

Objavljeno

on

Foto: Unsplash

Predsednik resornog odbora za privredu i finansije Stranke slobode i pravde (SSP) Dušan Nikezić optužio je predsednika Srbije Aleksandra Vučića i ministarku rudarstva i energetike Zoranu Mihajlović da su krivi za raspad sistema u Elektroprivredi Srbije (EPS) 11. decembra 2021. godine.

„Aleksandar Vučić je, uz vas, najodgovorniji za slom EPS-a, jer je on lično doveo Miću Grčića (bivši v.d. direktor EPS-a) i držao ga tamo sve ove godine da bi izvlačio pare preko partijskih firmi, obezbeđivao glasove i zapošljavao partijske kadrove“, naveo je Nikezić, obraćajući se Mihajlović u saopštenju za javnost.

Dodao je da mu je drago što se ministarka Mihajlović ohrabrila da kaže da EPS vode nestručni partijski kadrovi.

„Drago mi je što ste se ohrabrili i priznali da EPS vode nestručni partijski kadrovi, da nema strategiju, da falsifikuje izveštaje, da problem sa ugljem traje godinama i da pad sistema nije proizvod bilo kakve Vučićeve ‘savršene oluje’, već višegodišnjeg javašluka, nerada i isisavanja novca“, naveo je Nikezić.

Dodao je da EPS danas za milijardu evra uvozi struju po najvećoj ceni u istoriji, umesto da izvozi i zarađuje ekstraprofit, kao sve evropske energetske kompanije.

Time je, kako je rekao, ozbiljno ugrožena nacionalna bezbednost Srbije.

Zato u krivičnoj prijavi, koje je podnelo resorno ministarstvo, prema njegovim rečima, „na prvom mestu mora biti Aleksandar Vučić, pa tek onda Zorana Mihajlović, Mića Grčić i svi ostali u lancu odlučivanja“.

I. S.

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • Amazonija

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu