Povežite se sa nama

Biznis

Uljanovski automobilski zavod (UAZ) praviće električne automobile

Objavljeno

on

Foto: Unsplash

Ruski proizvođač automobila Uljanovski automobilski zavod (UAZ) odlučio je da neke modele automobila elektrifikuje.

Kompaniji, koja nema iskustva u proizvodnji električnih automobila bila je potrebna pomoć partnera iz Češke.

Uskoro će UAZ potpisati novi ugovor sa češkom kompanijom „MV Motors“ u skladu sa kojim će dobiti dostup njenim tehnologijama.

Plan je da se automobili izvoze u inostranstvo, a za sada nema informacija kakva je perspektiva ovih modela i koja će biti cena.

Marka „MV Motors“ je postala poznata 2018. godine, kada su predstavili svoj električni kupe „Luka EV“ u stilu 1950-ih.

Saradnja sa UAZ-om je zvanično objavljena u februaru 2020. godine, prenosi Sputnjik.

Česi su na bazi američkog „Hantera“ napravili električni terenac i nazvali ga „MVM Spartan“.

Predviđeno je da automobil bude orijentisan na evropsko, pre svega britansko tržište. Plan je bio da iste godine počne i prodaja, ali je odložena zbog pandemije.

Krajem jula „MV Motors“ je dodao „Spartan“ na svoj zvanični sajt i objavio početnu cenu od 39.900 evra.

Za sada su napravljena samo dva prototipa, od kojih se jedan se nalazi u Rusiji i učestvovao je na proslavi posvećenoj 80. godišnjici kompanije UAZ.

Plan je da se u Rusiji prodaje model „E-Hanter“.

Model je zadržao originalnu karoseriju i pogon na sva četiri točka sa nižim stepenom prenosa, ali umesto motora sa unutrašnjim sagorevanjem dobio je elektromotor od 120 kilovata i 600 Nm.

Motor se sastoji od 28 baterija od 150 ampera po satu (62,16 kilovata po satu), za sat vremena može da se napuni 80 procenata baterije, kojom može da pređe oko 180 kilometara, mada se smatra da može maksimalno da pređe 245 kilometra, navodi Sputnjik.

Maksimalna brzina „MVM Spartan“, kao i „Hantera“ je 130 kilometara na sat.

Proizvodnja malih serija električnih automobila će u Češkoj početi u februaru 2022. godine.

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Aktuelno

Od gejminga, aktivizma i sporta do žustre rasprave o medijima na 14. Weekend Media Festivalu

Objavljeno

on

Foto: Weekend Media Festival

14. Weekend Media Festival – najveća regionalna konferencija u Rovinju okupila komunikacijsku i medijsku scenu.

Bogat i sadržajan subotnji program održan je u sjajnoj atmosferi prostora stare Fabrike Duvana u Rovinju osigurao je učesnicima ovogodišnjeg 14. Weekenda uvid u brojne aktuelne teme, kao što su: promena u poslovanju tokom izazovnih vremena, uloga i pozicija građanskih inicijativa u društvu, najnoviji trendovi u robotici i gejming industriji te regulative u medijskom prostoru.

Na jednom od uvodnih panela pod nazivom Kako je gejming promenio svet? istaknuto je da je gejming definitivno postao jedna od vodećih industrija, dok u našoj regiji otvara velike mogućnosti za marketing zbog organizacije lokalnih gejming događaja. Industrija će dostići vrhunac kada se veštačka inteligencija počne primenjivati u video igrama, što je samo pitanje vremena, zaključili su Alan Sumina, predsednik Uprave Nanobit, Vojislav Milutinović, osnivač i izvršni direktor kompanije Two Desperados, Kristina Janković, izvršna menadžerka Srpske asocijacije industrije video igara, domaćin panela Boško Đorđević iz kompanije GRAND GAMING OPEN / Games.con te moderatorka Jovana Tomić.

Na panelu Sport – The best reality TV in the world legenda Super Bowla, producent, reditelj i kreativni direktor CBS Sportsa, Pete Radovich, raspravljao je s poznatim evropskim novinarima Guillem BalagueomMinom Rzouki Sonjom Kondratenko o budućnosti televizijskog sportskog izveštavanja te su se svi složili da je storytelling u sportskom izveštavanju, odnosno sportskoj industriji, izuzetno moćan i bitan komunikacijski alat.

‚‚Možemo reći da je pričanje priča o sportu ono što najviše volimo raditi u svom poslu“, naglasio je Pete Radovich, producent, reditelj i kreativni direktor, CBS.

Jednako su važne bile i teme od društvenog značaja. Tako je panel Aktivirajmo promene pod moderatorskom palicom Nevene Rendeli, direktorke Prime time komunikacija, okupio paneliste Jelenu Veljaču (Spasi me), Sandru Benčić, predsednicu kluba Zeleno – levi blok u Saboru, Vesnu Blašković (SOS Hrvatska) i Asju Krsmanović (Nisam tražila, BiH).

‚‚Važno je naglasiti kako aktivizam više nije reaktivan, već proaktivan, čemu su znatno doprinele društvene mreže i mogućnosti komunikacije koju one nude. To je platfofma gde stvarne osobe, a ponajviše žene, imaju priliku da ispričaju svoju stvarnost. To nije ona stvarnost koju vidimo u Saboru, na sceni i u javnom programu, nego ona istinska stvarnost koja se događa svaki dan u njihovim životima“, rekla je Jelena Veljača, osnivačica inicijative Spasi me.

Značajan je bio i panel Što te ne ubije to te ojača – poslovanje u izazovnim vremenima, koji je moderirao Petar Štefanić, a na kojem su osvrt na izazovne gospodarske okolnosti dali Hrvoje Josip Balen, član Uprave Algebre, Ante Grbeša, generalni direktor u kompaniji FlixBus CEE South, Boris Vujčić, guverner HNB-a, Tomislav Rosandić, predsednik Uprave Dalekovoda.

Posebno se govorilo o digitalizaciji poslovanja i njenom uticaju na poslovanje tokom pandemije te je Ante Grbeša, generalni direktor u kompaniji FlixBus CEE South, konstatovao da je pre pandemije samo 15% ljudi želelo raditi onlajn, dok se sada taj broj povećao na 50%. Takođe je naglasio da vrlo brzo dolaze i novi trendovi te da bi uredi kakve danas poznajemo potencijalno mogli nestati u budućnosti.

U isto vreme se održavao i panel pod nazivom Zakon i red, na kome su Nina Obuljen Koržinek, ministarka kulture i medija, Goran Gavranović, glavni urednik i zastupnik, 24sata i Tonko Weissmann, direktor pravnih poslova i diversifikacije, član Uprave, RTL Hrvatska razgovarali o novom Zakonu o elektronskim medijima, percepciji regulatora i medija u javnosti te uticaju na medijski pluralizam u Hrvatskoj. Iznesene su dve perspektive na novi Zakon o elektronskim medijima, pri čemu je vidljivo kako je percepcija regulatora i medija u značajnom sukobu po pitanju onoga što je uistinu javni interes, kao i načina na koji ovaj Zakon utiče na medijski pluralizam u Hrvatskoj.

A kako se završio petak?

Sjajnih tema za rasprave i predavanja nije nedostajalo ni u predavanjima i panelima koji su obeležili jučerašnje poslepodne. Tako je, između ostalog, renomirani psihijatar Manfred Spitzer održao dugo očekivano predavanje Epidemija pametnih telefona: Pretnja zdravlju,obrazovanju i društvu. Učesnike je oduševio i panel Junaci našeg doba – istraživački novinari, kao i predavanje Države kao komunikatori – od danskog hyggea do korejskog BTS-a na kome je jedan od vodećih domaćih stručnjaka u ovom području – prof. dr sc.Božo Skoko govorio o najboljim primerima dobre prakse u brendiranju država.

Posebnu pažnju privukao je i panel Kako festivali menjaju destinacije?, na kojem su čelni ljudi u organizaciji najpopularnijih regionalnih festivala kao što su EXIT, Ultra Europe i Sarajevo Film Festival razmenili svoja znanja i iskustva, pod moderatorskom palicom Borisa Kovačeka.

Veliki interes i još veći značaj za Hrvatsku, obeležio je panel Made in Croatia moji je moderirao Božo SkokoDražen Klarić, član Uprave i glavni urednik Večernjeg lista, Predrag Grubić, esejista, kritičar i direktor korporativnih komunikacija Adris grupe, akademik prof. dr sc. Igor Rudan, direktor Centra za globalno zdravlje na Univerzitetu u Edinburgu, Zlatko Dalić, selektor hrvatske fudbalske reprezentacije i Davor Bruketa, glavni kreativni direktor u kompaniji Bruketa&Žinić&Grey dali su svoj osvrt o hrvatskom identitetu, reputaciji države u svetu te njenom razvoju i budućnosti.

Weekend off – atraktivan bonus sadržaj ovogodišnjeg Weekenda

U petak su po prvi put zajedno predstavenje i četiri opštine istočne Istre, a to su grad Labin i Rabac, Opština Kršan, Opština Raša i Opština Sveta Nedelja. Na konferenciji Otkrijte čari istočne Istre predstavljena je bogata rudarska istorija, kao i najlepše plaže na poluostrvu, pri čemu je pokazano zašto upravo istočna Istra postaje novo središte za kulturni, sportski i gastronomski turizam. Uz to, na ovogodišnjem Weekend off-u je takođe održano predstavljanje Greencajt festivala, jedinstvene manifestacije koja za cilj ima promociju brige o životnoj sredini i održivosti. Međutim, subota još nije ni blizu gotova te sve okupljene očekuje još pregrštv sjajnih sadržaja.

 

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • multimedija music prodavnica

Sponzorisano

  • Amazonija

Oznake

Istaknuto na YouTube

turistička agencija VOS TRAVEL

U trendu