Smanjena prodaja kubanskih cigara zbog pandemije
Kina je u 2020. godini prestigla Španiju, i postala je glavno tržište za kubanske cigare, pa sve veća potražnja ne može da kompenzuje pad prodaje na drugim tržištima.
Globalni prihodi u čuvenoj kubanskoj kompaniji pali su 2020. godine 4 %, na 507 miliona američkih dolara.
„Godina 2020. bila je izazovna ne samo za naše poslovanje već za celo čovečanstvo“, navode u kubanskoj kompaniji.
„Prošlogodišnja ograničenja putovanja zbog pandemije negativno su uticala na potražnju u zemljama, koje se oslanjaju na turizam i na prodaju u bescarinskim trgovinama“, istakli su u Habanosu, piše Seebiz.eu.
Cigare spadaju među glavne izvozne proizvode kubanske ekonomije, koja se 2020. godine smanjila 11 %, zbog pandemije i pooštrenih američkih sankcija.
„Evropa drži prvo mesto na lestvici regionalnih tržišta – svaka druga izvezena cigara prodata je u Evropi. Sledeće je azijsko – pacifičko područje sa 16.2 % udela“, navodi se u saopštenju.
„Prodaja u Evropi i u azijsko – pacifičkoj regiji porasla je 2020. godine 2%, odnosno 10 %“, prenosi novinska agencija u Kubi.