Šalteri za privrednike u Srbiji odlaze u prošlost
Privrednici u Srbiji vrlo često dugo čekaju razne dozvole, a u kontaktu sa državnom administracijom komplikovano je i ono što tome prethodi.
Upravo zbog toga država je u okviru reforme javne uprave formirala portal Registar administrativnih postupaka.
Sve informacije o dokumentaciji, koja bi privrednicima mogla da zatreba, o iznosima koje treba uplatiti, na koji tekući račun, gde da predaju zahtev, objedinio je portal Registra administrativnih postupaka. Pošto je na internetu, efekat je kao da ste u šalterskim redovima uvek prvi, prenosi RTS.
„Želimo da poreskom obvezniku, odnosno privredniku Republike Srbije, učinimo sve informacije o njegovim pravima i obavezama lako dostupnim, da na jedan do tri klika on dobije sve informacije, da ne provodi vreme pred šalterima, da ne ide da se informiše na određenim šalterima, da ne mora da okrene nekoliko brojeva telefona da bi dobio određenu informaciju“, objašnjava Ninoslav Kekić, pomoćnik direktora Republičkog sekretarijata za javne politike.
Od ukupno 2.600 postupaka sa kojima se privrednici suočavaju, u Registru ih je dostupno oko 1.600. Ostali će biti dostupni u fazama. Veliki portal, velika i očekivanja.
„Ja zamišljam da ćemo moći da podnesemo zahtev za određenu potvrdu ili papir i da ćemo dobiti i neku garanciju u kom roku nam stiže određeni papir“, ističe Marija Ivanković Jurišić, privrednica „Marija handmade“.
Naglašava da je to jako važno, jer su privrednici vrlo često ograničeni rokovima kada apliciraju za razne stvari za šta su im potvrde i potrebne.
U Vladi pozivaju privrednike i građane da prijave ako primete da na portalu neki podaci nedostaju.
Pokretanje portala Registra administrativnih postupaka jedan je u nizu rezultata reforme javne uprave, koju Srbija sprovodi uz podršku Evropske unije.