Razlozi kupovine toalet papira za vreme pandemije
Kad je pandemija izbila i počela se iz Kine širiti svetom, maske su bile prvi proizvod na koji su ljudi navalili i koji je nestao iz apoteka. Potom su kupci, u navali na prodavnice, ispraznili police s antibakterijskim sredstvima, vlažnim maramicama i sapunima, kao i papirna konfekcija.
Kako tvrdi psiholog i profesor na Univerzitetu Kolumbija, Stiven Tejlor, globalni odgovor na novi virus bio je opšta panika.
„S jedne strane, to je razumljivo, ali s druge strane je preterano. Možemo se pripremiti i bez panike„, navodi Tejlor.
Slike praznih polica i natrpanih kolica za kupovinu preplavile su društvene mreže i medije. Ljudi koji do sada nisu panično kupovali vide prizore drugih uspaničenih kupaca, pretpostave da postoji razlog za paniku i strah navale na prodavnice, objašnjava psiholog.
Mi ljudi, kao društvena bića, tražimo od drugih ljudi signale šta je sigurno i šta je opasno. Kada vidite nekoga u prodavnici ko panično kupuje, to može uzrokovati strah„, dodaje on.
„Ljudi koji gomilaju zalihe misle na sebe i na svoju porodicu kako bi se pripremili“, kaže Tejlor.
„Ljudi postaju teskobni pre nego što se zaista zaraze. Ne razmišljaju o posledicama gomilanja stvari kao što je toalet papir“, dodaje on.
Takve pripreme daju im osećaj kontrole u situaciji u kojoj se osećaju bespomoćno.