Pad prihoda od prodaje Ajfona uprkos dobrim rezultatima Epla
Najveća svetska kompanija i proizvođač Ajfona, Epl, objavio je kvartalne rezultate bolje od očekivanih, potaknut snažnim rastom u segmentu usluga, ali se nije uspeo vratiti na rast treći kvartal zaredom.
Prihodi kompanije Epl u razdoblju od aprila do juna pali su 1,4 % na 81,8 milijardi dolara, ali su bili malo iznad konsenzusa od 81,69 milijardi dolara.
Po regijama, kinesko tržište poraslo je 7,9 % na 15,76 milijardi dolara nakon pada u prethodnom tromesečju. Ključno američko tržište zabeležilo je pad od 5,6 % na 35,4 milijarde dolara, dok je evropsko tržište donelo 5 % više prihoda na 20,2 milijarde dolara, piše Momentum.
Prodaja Ajfona činila je manje od polovine ukupnog prihoda nakon pada od 2 % u kvartalu na 39,67 milijardi dolara. Ovaj rezultat bio je ispod tržišnih očekivanja od 39,91 milijarde dolara. Uprkos padu prihoda, u kompaniji su zadovoljni brojem korisnika, koji prelaze s Android uređaja, posebno kada je reč o kineskom tržištu.
Prihod od Mac-a pao je 7 % na 6,84 milijarde dolara (konsenzus 6,62 milijarde dolara), dok je prodaja Ajped-a nastavila loš trend s padom prodaje za petinu na 5,79 milijardi dolara (konsenzus 6,41 milijardu dolara).
Ostali proizvodi, koji uključuju prodaju Epl Voča, slušalica, zvučnika… zabeležili su rast prodaje od dva odsto na 8,28 milijardi dolara, iznad konsenzusa od 8,39 milijardi dolara.
Usluge su bile svetla tačka u tromesečju s rastom od 8,2 % na 21,21 milijardu dolara, znatno iznad konsenzusa od 20,76 milijardi dolara i stope rasta od 5,5 % iz prethodnog tromesečja. Kompanija trenutno ima više od milijardu plaćenih pretplatnika, što je gotovo dvostruko više nego pre tri godine, piše Momentum.
Zarada po deonici (EPS) u tromesečju je porasla 5 % na 1,26 dolara, što je iznad očekivanja od 1,19 dolara. Bruto marža se oporavila za 30 baznih bodova na 44,5 %.
Kompanija od pandemije nije davala službene prognoze poslovanja, ali je objavila da bi tekuće tromesečje moglo doneti sličan rezultat kao i prethodno, koje je donelo pad prodaje od 1 % (tržišni konsenzus je bio stagnacija prodaje).
Ipak, menadžment očekuje da će prodaja Ajfona biti bolja nego u junskom kvartalu, a očekuje se i veća stopa rasta u segmentu usluga. Očekuje se negativna izvedba, kada je u pitanju prodaja Ajpeda i Makova s predviđanjem dvostrukih stopa pada.
Kada je reč o VR naočarama, koje je kompanija predstavila u junu, a početak prodaje obećala početkom iduće godine, rukovodioci kompanije očekuju da će demo proizvodi uskoro biti dostupni u njihovim trgovinama.
I. S.