Otvaranje izložbe Vide Stanisavac u utorak, 4. marta u 19 u Likovnoj galeriji Kolarčeve zadužbine

Otvaranje izložbe GOLA MAJA autorke Vide Stanisavac biće otvorena u utorak, 4. marta, u 19 časova u Likovnoj galeriji Kolarčeve zadužbine.
DECA SUROVOG BAROKA
Izložba Gola Maja naše vajarke Vide Stanisavac predstavlja samooslobodilački motiv kupanja i čišćenja mlade žene, motiv koji se provlači kroz nekolicinu medija. Centralno delo postavke predstavlja instalacija „Gola Maja“ koja se sastoji od gipsane skulpture-reljefa koji predstavlja klasično vajanu draperiju. Preko ove draperije prelazi video-projekcija u trajanju od 13 minuta, koja evocira proces tuširanja subjekta u simbolici jednostavnog kupatila. Poetičnost vizije autorke Stanisavac donekle objašnjava drevna umetnička procedura koja nazire oblik i akciju subjekta „iza vela“. Najposle, možda je ovo odista španski prosede, kao i naslov instalacije „Naga Maja“, međutim, ono što odista zavodi gledaoca-učesnika u Gojinoj, ali i u Vidinoj priči je čin spiranja dogme ili stida, kod Goje postignut direktnim i nepokornim pogledom mlade žene upućenim slikaru, a kod Vide Stanisavac čin pobune postignut je kupanjem tela individualnog ili kolektivnog sećanja.
Ovaj Vidin rad je nagrađen prošle godine na ULUS-ovoj izložbi Skulptura 23. U programu koji rad prati, nalaze se i velike kolažne fotografije kao i nekoliko skulptura ženskog akta.
Važno je istaći da je njen inicijalni rad bio zamišljen u formi prostorne video instalacije, a fotografije služe kao zapisi procesa vajanja, projektovanja i kadriranja.
Skulptura koju imamo prilike da posmatramo je prva u seriji izvajanih skulptura koje je Vida Stanisavac započela: ona predstavlja zaleđene momente prizora koji su prikazani na videu, u okviru njegove anamorfne projekcije.
(Dr Nina Živančević)
Izložba će biti otvorena do 15. marta 2025. radnim danima od 10 do 20, subotom od 10 do 16 časova.