Nestašica čipova za automobile sve do 2023. godine
Nedostatak čipova, koji remeti globalnu proizvodnju automobila mogao bi se nastaviti do 2022., pa čak i do 2023. godine, rekao je jedan od vodećih nemačkih proizvođača automobilske industrije.
Covid 19 je bio stres test za industriju, koja je trebala temeljan pregled svojih lanaca snabdevanja, rekao je predsednik Daimlera Ola Källenius.
Isporuke poluvodičkih čipova nisu uspele zadovoljiti potražnju u širokom spektru industrija. To uključuje proizvodnju automobila, koja je omogućila brzi oporavak od pandemije, prenosi portal Klix.ba.
„Nedostaci su uzrokovali zatvaranje u Maleziji i mogli bi značajno uticati na proizvodnju i prodaju u trećem tromesečju“, rekao je za BBC Källenius, koji je i šef Mercedes-Benza.
To je značilo da bi nestašica mogla potrajati do 2023. godine, ali se Källenius nada da će to biti na nivou ozbiljnosti, koji su doživeli poslednjih nekoliko meseci.
Källenius je rekao da je Covid 19 bio stres test i „prometna gužva“ za automobilsku industriju. Proći će, dodao je, neko vreme dok se sve ne pokrene, prenosi portal Klix.ba.
„Naučićemo iz ovog stresnog testa i još dublje razmotriti sve nivoe lanca distribucije, kako bismo sistem učinili robusnijim“, rekao je Källenius.
Harald Kroeger, član uprave Boscha – jednog od najvećih svetskih dobavljača delova i sistema, rekao je za BBC da je glavni razlog smanjenja ponude na tržištu automobila taj što je potražnja dramatično porasla, što je, prema njegovim rečima, dobra vest za industriju.
„Pre samo godinu bili smo u mračnom dobu korona virusa, prodaja je pala i niko nije očekivao tako brz oporavak tržišta automobila. Sada definitivno žurimo da pokušamo ispuniti taj zahtev“, rekao je.