Ekonomija
Javni dug Srbije na kraju maja 52,3 % BDP-a

Javni dug Srbije je na kraju maja ove godine iznosio 30,7 milijardi evra, što je 52,3 % bruto domaćeg proizvoda (BDP), objavilo je Ministarstvo finansija.
Na kraju aprila javni dug je bio oko 30,97 milijardi evra i njegov udeo u BDP-u je bio 52,8 %.
Javni dug je na kraju prošle godine iznosio 30,13 milijardi evra, što je bilo 56,5 % BDP-a.
U odnosu na april javni dug je smanjen u bruto iznosu, a i u učešću u BDP. U odnosu na kraj 2021. povećan je za 570 miliona evra.
Istovremeno, Budžet Srbije je u deficitu 71 milijardu dinara u periodu od januara do maja 2022. godine, objavilo je Ministarstvo, pri čemu je u maju ostvaren budžetski suficit od 6,7 milijardi dinara.
Ostvareni budžetski prihodi tokom pet meseci iznosili su 655 milijardi dinara, a rashodi 726 milijardi dinara.
Naplaćeni prihodi u maju iznosili su 145,3 milijarde dinara, od čega su poreski prihodi 127,8 milijardi.
Najveći deo poreskih prihoda odnosi se na uplatu poreza na dodatu vrednost (PDV) u iznosu od 69 milijardi dinara i akciza u iznosu od 27,7 milijardi. Neporeski prihodi su u maju iznosili 16,8 milijardi dinara, a donacije 0,7 milijardi.
Rashodi su u maju izvršeni u iznosu od 138,6 milijardi dinara. Izdaci za zaposlene su bili 30 milijardi dinara, a transferi fondovima PIO, RFZO, NSZ i fondu SOVO 16,8 milijardi. Ostali tekući rashodi su iznosili 17,5 milijardi dinara, s obzirom da je sa ove kategorije isplaćen fiskalni stimulus mladima.
Na nivou opšte države u periodu januar – maj ostvaren je fiskalni deficit od 58,8 milijardi dinara i primarni fiskalni suficit u iznosu od 11,1 milijardu dinara, navelo je Ministarstvo finansija.
I. S.
You may like
Poslovanje
Objavljena imena dobitnika Mark Awards 2023

Marketing mreža objavila je imena dobitnika prestižnih Mark Awards priznanja koja će, 23. oktobra na svečanoj ceremoniji, biti uručena stručnjacima iz kompanija u Srbiji za lične poslovne i profesionalne uspehe.
Za priznanja ove godine nominovana su čak 43 stručnjaka, a stručni žiri doneo je odluku da nagradi njih 12, koji su u 2022/23. godini ostavili trag na tržištu Srbije.
U kategoriji Chief Marketing of the Year nagrada je pripala Aleksandri Kosanović Strižak, direktorki Sektora marketinga i komunikacija u Erste banci, dok je Milan Perić, direktor marketinga i komunikacija u kompaniji Carlsberg (Srbija, Crna Gora, BIH, Albanija), dobitnik priznanja u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year – Multi Country.
Milica Gajić, marketing menadžerka (Najlepše želje i Menaž) u kompaniji Atlantic Grupa, proglašena je dobitnicom u kategoriji Brand Manager of the Year. Stefan Despotović, direktor Centra za odnose sa javnošću u kompaniji NIS, istakao se u kategoriji PR/Corporate Communications Manager of the Year, a Vanja Vagić, Corporate Affairs Manager u kompaniji Mars UBBAI, dobitnica je u kategoriji Internal Communications Manager of the Year.
Employer Branding Manager of the Year je Ivana Eror Bauk, Head of People Engagement and Culture u Delhaize Serbia. Digital Marketing Manager of the Year je Una Zabunov, šef Službe za digitalne marketing komunikacije u kompaniji Telekom Srbija, a CSR/ESG Manager of the Year je Dušan Stojaković, Senior Manager Global Sustainability u STADA Arzneimittel AG (Hemofarm AD).
Filip Đorović, Marketing Director u kompaniji Shoppster Srbija & Slovenija, osvojio je nagradu u kategoriji Rising Star of the Year, za marketing profesionalce do 30 godina. Luka Đukanović, Marketing menadžer (Bananica, Štark) u Atlantic Grupi, osvojio je titulu Brand Innovator of the Year, dok je Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director u kompaniji The Fun&Fit Company, dobitnica u kategoriji Super Hero of the Year, za marketare koji su, uprkos brojnih krizama i izazovima tržišta hrabro nastavili sa komunikacijom ka potrošačima.
Na predlog članova žirija, Ivanu Žagaru, Senior Brand Manager u kompaniji Jaffa Crvenka, dodeljeno je Specijalno priznanje za lični doprinos razvoju struke u Srbiji.
Žiri Mark Awards činilo je 15 uglednih profesionalaca – direktora kompanija, direktora kreativnih, PR i digitalnih agencija, kao i jedan predstavnik organizatora, odnosno strukovnog medija iz Srbije. Ove godine žiri je radio u sastavu – Vlastimir Vuković, CEO – President of Executive Board, NLB Komercijalna banka; Branka Pudrlja Durbaba, glavna direktorka za prodaju i zadovoljstvo korisnika, A1 Srbija; Goran Sorak, direktor, Gorenje; Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO; Milivoj Đorđić, General Manager Adria Region, SmartPoint Adria; Katarina Pribićević, Managing Director, McCann Beograd; Ksenija Karić, CEO, Schneider Electric za Srbiju i Crnu Goru; Ljiljana Ahmetović, CEO, Shoppster Srbija & Slovenija; Marina Hadrović, Managing Director za Adria region i Bugarska, Mondelēz International; Nevena Kurtović, Managing Director, Fusion Communications; Olivera Nikodijević, Managing Director, Havas Adriatic; Violeta Kovačević, CEO, Mercator-S; Predrag Milinčić, General Manager, MARS Balkans; Sanja Milaković Kolundžija, Principal, Executive Group i Ivana Parčetić Mitić, Founder & CEO, Marketing mreža.
Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda. Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.
Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije, Mark Awards nagrade dodeljuju se pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.
Više informacija i spisak dobitnika sa biografijama i obrazloženjima članova žirija dostupno je na sajtu https://mark-awards.rs/dobitnici/
Srebrni sponzor Mark Awards projekta je agencija Cheil Centrade Adriatic. Bronzani sponzor je agencija SmartPoint Adria. Sponzori su Mercator-S, Carlsberg Srbija i Generali osiguranje. Agencija partner je Ovation BBDO.
lj.z.
Sponzorisano
Sponzorisano

Sigurna igra Partizana protiv Mornara na startu ABA lige

2.000 učesnica na ženskoj trci na Adi

Srbija odbranila titulu u planinarskoj orijentaciji

Završen prvi Padel Beograd open

Matovićeva i Nikolić šampioni Balkana

Izložba „Odlomci“ na Cvetnom trgu

Međunarodna tribina kompozitora od 3. do 7. oktobra

„Na putevima srpske umetnosti 1923-2023“ u Novom Sadu

„Kradljivac duša“ Sebastijana Ficeka u prodaji

Milan Burda – Ko te voli više nego ja

Makeba: Pesma koja je osvojila svet i Srbiju

Srušio se most u Mrčajevcima; Spasojević: Sve snage usmerene na evakuaciju i spasavanje ljudskih života

Predrag Daničić objavio video za „Oath Of Silence“

Dušan Petrović ima novi video – pogledajte „De Bop“!

Muzička industrija 10 – Direktor ZIS Vladimir Marić

Muzička industrija 9 – Rodoljub Stojanović

Muzička industrija 8 – Ana Stanić

Dušan Petrović objavio spot za pesmu „Costa Blues“
Oznake
Istaknuto na YouTube
U trendu
- Književnost6 dana ago
Razgovor sa nemačkim književnikom Lajfom Rantom
- Fudbal6 dana ago
Fudbalerke Srbije pobedile Grčku sa 4:0
- Kultura7 dana ago
Humanitarni koncert za devojčicu Helenu Vargu u Fabrici
- Kultura9 sati ago
Raspisan konkurs za Memorijalno takmičenje „Andrija Čikić“
- Kultura19 sati ago
Počele prijave za Beogradski autorski rok festival – BARF12!
- Izložbe5 sati ago
Izložba „Odlomci“ na Cvetnom trgu
- Kultura10 sati ago
Promotivne cene ulaznica za prvi novosadski Rock Marathon