Connect with us

Magazin

Jagode – smanjuju rizik od raka i moždanog udara, ali imaju jednu veliku manu

Foto: Pixabay

Jagode nas podsećaju na ukus proleća i ranog leta. Poput bobičastog voća, bogate su vitaminima, mineralima, vlaknima i jedinjenjima sa antioksidativnim i protivupalnim dejstvima. Mogu da pomognu u prevenciji nekoliko zdravstvenih stanja, ali imaju jedan nedostatak.

Kad su deo hranljive ishrane, mogu da pomognu u prevenciji raznih stanja. Jedno od tih zdravstvenih stanja je dijabetes tipa 2. Istraživanja sugerišu da ovo voće smanjuje povećanje šećera u krvi nakon obroka kod nekih ljudi koji se bore sa gojaznošću ili prekomernom telesnom težinom.

Osim toga, sastojci u jagodama takođe mogu da pomognu u zaštiti od srčanih bolesti, moždanog udara, raka, visokog krvnog pritiskai zatvora.

Hranjivi sastojci u jagodama pomažu u podržavanju odbrane tela od sledećih stanja, prema portalu Medical News Today.

Bolesti srca

Jagode mogu da pomognu u zaštiti od srčanih bolesti zbog sadržaja antocijana i kvercetina. Studija iz 2019. godine navodi da antocijanin ima veze s manjim rizikom od srčanih udara. Osim toga, kvercetin ima protivupalna svojstva za koja se smatra da smanjuju rizik od ateroskleroze, prema istraživanju iz 2016. godine.

Kalijum u jagodama, takođe, podržava zdravlje srca, prema navodima Centara za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC).

Moždani udar

Metaanaliza iz 2016. godine analizirala je 11 kliničkih ispitivanja kako bi se procenila povezanost između unosa flavonoida hranom i moždanog udara, a utvrđen je smanjen rizik.

Rak

Hranjiva jedinjenja u jagodama i drugom bobičastom voću mogu pomoći u zaštiti od određenih karcinoma, prema pregledu istraživanja iz 2016. godine. Prvenstveno su korisni u prevenciji raka gastrointestinalnog trakta i raka dojke, ali u manjoj meri mogu da pomognu u prevenciji raka pluća, prostate, jetre i gušterače.

Međutim, važno je napomenuti da su navedene studije bile studije na životinjama, koje se nisu posebno bavile jagodama, već bobičastim voćem uopšteno.

Visoki krvni pritisak

Kalijum u jagodama mogao bi da bude koristan za osobe s visokim krvnim pritiskom, a to je zbog načina na koji on pomaže da se neutrališu negativni efekti natrijuma u telu, prema izveštaju o istraživanju iz 2018. godine.

Rizici i mere opreza

Nedostatak jagoda jeste taj što mogu da sadrže ostatke pesticida u većim količinama. Svake godine Ekološka radna skupina (EWG) objavljuje listu voća i povrća sa najvišim nivoom ostataka pesticida. Jagode često zauzimaju visoko mesto na ovoj listi. Imajući to na umu, EWG predlaže kupovinu organskih jagoda, kako bi se smanjio rizik od izlaganja pesticidima.

I. S.

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Magazin

Gruba koža, suva kosa, oslabljen imunitet – nedostaje Vam Vitamin C

Foto: Unsplash

Vitamin C je jedan od najvažnijih vitamina za naše telo. Saznajte koji su znakovi da Vam nedostaje i u kojim ga namirnicama ima najviše.

Vitamin C igra važnu ulogu u imunom sistemu, zdravlju kože, kostiju i kardiovaskularnog sistema, kao i zaceljivanju rana. Nedostatak vitamina C nije jedan od najčešćih nedostataka, ali se ipak javlja kod mnogih ljudi.

Najveći činioci rizika za nedostatak vitamina C su: loša ishrana, alkoholizam, anoreksija, pušenje i mentalne bolesti.

Znakovi nedostatka

Upkos manjku, ponekad se izraženiji pokazatelji pojavljuju tek nakon nekoliko meseci. Zato je još važnije obratiti pažnju na manje znakove.

Najčešći znakovi nedostatka vitamina C su:

  • Gruba koža
  • Promena oblika vaše kose (dlaka odjednom postaje neobično zakrivljena)
  • Crvene mrlje na noktima
  • Suva, oštećena koža
  • Modrice
  • Sporo zaceljivanje rana
  • Bol u zglobovima
  • Slabe kosti
  • Krvarenje desni
  • Gubitak zuba
  • Oslabljen imunitet
  • Nedostatak gvožđa
  • Slabost
  • Pad raspoloženja
  • Neobjašnjivo debljanje
  • Upalne bolesti

Kako obezbediti vitamin C?

Ako sumnjate na nedostatak vitamina C, posetite lekara, koji će Vas uputiti na odgovarajuće analize. Naravno, važno je osigurati adekvatan unos, čak i uz pravilnu ishranu.

Najviše vitamina C ima u sledećim namirnicama: crna ribizla, kivi, crvena paprika, limun, pomorandža, jagode, papaja, brokoli, peršun.

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu