Elon Musk predao krunu Bernardu Arnou – kraj godine doneo promenu na lestvici najbogatijih
Kraj godine doneo je i promenu na lestvici najbogatijih ljudi sveta, što ukazuje da tehnološki sektor više nije globalni investicioni hit.
Naime, Elon Musk, (Ilon Mask), prvi čovek vodećeg svetskog proizvođača električnih automobila Tesla uoči Božića prepustio je krunu najbogatijeg čoveka na svetu Bernardu Arnu, francuskom preduzetniku, koji dolazi iz mnogo tradicionalnije branše – industrije luksuzne robe.
Prema podacima Bloomberg-ovog indeksa milijardera, Arno, suosnivač, predsednik i glavni izvršni direktor kompanije Loius Vuitton Moët Hennessy (LVMH), može se pohvaliti imovinom od 159 milijardi dolara, dok Musk vredi 139 milijardi dolara.
Novi poredak ukazuje koliko je tehnološki sektor ove godine prošao “bos po trnju”, kada je reč o berzanskom poslovanju. Naime, podizanje kamatnih stopa dovelo je do snažne rasprodaje deonica tehnoloških kompanija, pa je konkretno Musk samo ove godine izgubio 132 milijarde dolara, dok Jef Bezos takođe donedavno najbogatiji čovek sveta, zbog pada vrednosti Amazona ove godine poseduje 84 milijarde dolara manje i pao je na 5. mesto na lestvici najbogatijih.
Bernard Arno, preko svoje holding kompanije najveći je pojedinačni deoničar LVMH-a te, ima najviše glasačkih prava. Inače, ovo nije prvi put da je Francuz na vrhu lestvice najbogatijih ljudi – Arno je to bio i 2019, pa godinu kasnije te nakratko prošle godine.
Sa sedištem u Parizu, LVMH je globalni konglomerat, koji pod svojim okriljem ima 75 brendova – od skupih pića, preko visoke mode do kozmetike. Među njima su neki od najpoznatijih modnih brendova u svetu, poput Bulgarija, Diora, Fendija, Givenchyja, i naravno, Louis Vuittona. Najstariji brend u LVMH-ovoj kolekciji je vinarija Chateau d’Yquem, osnovana još krajem 16. veka.
Prošle godine kompanija je ostvarila 64,2 milijarde evra prihoda, petinu više nego predpandemijske 2019. godine. Moda i kožne torbe učestvuju sa 48 % u prihodima grupacije. Ova najveća kompanija iz segmenta luksuzne robe ima više od 175.000 zaposlenih, a mreža prodajnih prostora broji čak 5.500 trgovina širom sveta.
Iako je vrednost deonica tokom ove godine pala za 7,8 %, što je Arnovu imovinu smanjilo za 18,9 milijardi dolara, LVMH je s tržišnom kapitalizacijom od 340,3 milijarde evra i dalje jedna od najvećih kompanija u svetu, ispred divova, kao što su Mastercard ili Nestlé.
Inače, u poređenju s ostalim najbogatijim ljudima sveta, poput Jefa Bezosa ili Bila Gejtsa, Bernard Arno nije previše poznatih izvan granica Francuske. Kako piše Deutsche Welle (DW), u SAD-u je privukao pažnju tamošnjih medija 2019., kada je LVMH preuzeo čuvenog juvelira, kompaniju Tiffany za gotovo 16 milijardi dolara. U Nemačkoj je počeo da puni novinske stupce početkom 2021., kada je LVMH kupio kontrolni paket u Birkenstocku, iako je nejasno kako se taj proizvođač sandala uklapa u portfelj luksuznih brendova.
I. S.