Magazin
Do sreće za deset nedelja, uz četiri koraka i tehniku 5:3:2

Od sreće nas dele samo četiri koraka sprovedena u toku deset nedelja, ako je verovati dr Amitu Sudu, sa ugledne američke klinike Majo. Autor „Priručnika za sreću“ osmislio je program koji traje deset nedelja i sastoji se iz četiri koraka.
Tehnika 5-3-2
Prvi korak podrazumeva tehniku 5-3-2 koja pomaže treniranju mozga kako bi se fokusirao na pozitivnu stranu života. Ranija istraživanja upozoravaju da je naš mozak predodređen da se fokusira na negativna iskustva. Jednostavna promena perspektive od negativne ka pozitivnoj učiniće nas mnogo srećnijim. Dr Sud priznaje da to nije tako lako, ali primenom tehnike 5-3-2 bićemo na dobrom putu. Dan započnite razmišljajući o pet ljudi za koje ste zahvalni što su u vašem životu. Kad se sretnete sa članovima porodice, prva tri minuta tretirajte ih kao davno izgubljene prijatelje. Kad vidite poznanika, tokom dve sekunde mu pošaljite tihi pozdrav „Želim ti sve najbolje“.
Izgradnja emotivne otpornosti
Drugi korak je izgradnja emotivne otpornosti kroz zahvalnost, saosećanje, prihvatanje i oproštaj. Pa tako, kada stvari krenu loše, fokusirajte se na ono što je dobro. Postavite sebi pitanje: hoće li ovo biti važno i za pet godina? Ako je odgovor odričan, onda nije vredno nerviranja. Život često shvatamo preozbiljno, upozorava dr Sud.
Jačanje veze između uma i tela
Treći korak programa je jačanje veze između uma i tela. To podrazumeva niz aktivnosti, od čitanja, preko slušanja muzike, do joge i meditacije.
Usvajanje zdravih navika
I četvrto, mada ne i najmanje važno, treba da usvojimo zdrave navike, poput redovnog vežbanja i pravilne ishrane. Dr Sud tvrdi da ponavljanje ove rutine tokom deset nedelja dovodi do usvajanja novog načina razmišljanja.
(b.i)
Magazin
Kako osmisliti dobar reklamni slogan u par koraka?

Slogan je privlačna i lako pamtljiva fraza koja “definiše” određeni brend ili proizvod. Dobar slogan je upečatljiv, lak za pamćenje i po mogućstvu kratak. Njegova svrha je kreiranje pozitivnog odnosa kupca prema brendu/proizvodu i treba da bude aktuelan i upotrebljiv dugi niz godina.
Međutim, kreiranje efektnog reklamnog slogana, koliko god vam se možda čini jednostavnim, predstavlja težak zadatak koji iziskuje puno vremena i truda. Ne zaboravite da dobar slogan treba da izdrži test vremena i da bude svestran. Da ga možete koristiti u potpuno različitim kontekstima, recimo za oglas na web stranici ili za neki tradicionalni vid marketinga.
Kada je u pitanju tradicionalni marketing, slogane najčešće možete primetiti na bilbordima, odeći, aksesoarima, kancelarijskom materijalu i generalno na predmetima koji su u svakodnevnoj upotrebi i koji su stalno pred očima ljudi. Tako na primer, možete iskoristiti veliki asortiman rančeva pogodnih za reklamu i na njima štampati slogan. Bilo da je u pitanju sportski ranac ili poslovni, recimo ranac za laptop, odštampani reklamni slogan i logo stvoriće od njega vašu pokretnu reklamu.
U ovom članku pokušaćemo da vam ukažemo na neke najvažnije elemente kreiranja dobrog slogana koji će vaše poslovanje izdvojiti od konkurencije, a vaš brend približiti ciljanoj publici.
#1 Morate biti originalni
Svako može da smisli i postavi jednostavan, kratak slogan, kao što je na primer “Najbolji zalogaj na vašem stolu” ili “Budi lepa svaki dan”. Međutim, to su fraze koje se često ponavljaju. Čak i ako se neko “upeca” na njih, vrlo je verovatno da ih se ubrzo neće sećati. Potrebno je smisliti drugačiji, originalan, jedinstven, upečatljiv slogan. Recimo, IKEA, poznata robna kuća iz Švedske ima jedan od slogana koji kaže “Očekujte neočekivano”. Zagonetan, intrigantan i naravno, potpuno originalan i jedinstven.
Postoje najmanje tri razloga zašto slogan mora da bude originalan. Prvo, on je jedan od ključnih aspekata brendiranja i marketinške strategije neke firme. Drugo, originalan slogan pomaže firmi da uspostavi svoj identitet, da se istakne i izdvoji na tržištu. Treće, pomaže kompaniji da uspostavi emocionalnu povezanost sa svojim klijentima, što može biti ključno kada je u pitanju stvaranje lojalnosti.

Foto: Pexels
Sa druge strane, slogan koji nije originalan i liči na slogane konkurencije, može doneti više štete nego koristi. Pre svega, ljudi će ga slabije pamtiti, što će otežati isticanje u odnosu na konkurenciju. Takođe, može se smatrati plagijatom, što može zbuniti i odbiti ciljanu publiku.
#2 Istaknite ključne karakteristike vašeg brenda
Ako vaš proizvod ima nešto što konkurentski nemaju, onda bi to valjalo istaći. Obavezno istaknite, odnosno stavite akcenat u svom sloganu na karakteristku vašeg proizvoda koja kod konkurencije ne postoji. Neka naglasak bude na glavnim prednostima upotrebe proizvoda koji želite da reklamirate.
Uzmimo za primer šampone za kosu. Postoji na stotine proizvođača šampona protiv peruti. Međutim, Clear nam originalnim sloganom “Recite ne peruti” ističe glavnu karakteristiku proizvoda koji prodaje. Takođe nam stavlja do znanja i u neku ruku garantuje da njihov proizvod radi posao. Tako nas motiviše da ga kupimo.
#3 Dobar slogan je kratak i efikasan
Kada budete napisali nekoliko slogana za vaš brend ili proizvod, napravite pauzu pa se vratite do radne prostorije ili stola i razmislite da li možete dodatno da ih uredite. U suštini, kratki slogani mogu brzo i jasno da prenesu poruku brenda i privuku pažnju kupaca.
Uzmite za primer Apple-ov slogan koji se sastoji iz samo dve reči “Think different” (Misli drugačije). Ove dve reči vas odmah inspirišu i dočaravaju mogućnosti koje možete da iskusite sa Apple-ovim proizvodima. Takođe, kratki slogani imaju u sebi dozu mističnosti koja podstiče ljude da sami istražuju. Zato nemojte smišljati slogane sa više od pet ili šest reči. Takvi slogani jednostavno neće biti efikasni. Ljudi će ih možda i primetiti ali će ih lako i zaboraviti.
#4 Slogan mora da bude dugovečan i lak za pamćenje
Ako ste već smislili slogan, razmislite o tome koliko bi on mogao da traje. Najbolji slogani su oni koji ostanu dugo aktuelni i naravno, sa globalnim uticajem. To je posebno važno ako vaša firma posluje u industriji koja se stalno menja. Drugim rečima, izaberite stil izražavanja koji će izdržati test vremena. Najbolji slogani, pa i logotipi traju dugo i velike kompanije ih ne menjaju ili ih povremeno samo malo redefinišu, jer su upravo po njima prepoznatljive.

Foto: Pixabay
Slogan koji je se lako pamti ljudi bolje i lakše povezuju sa brendom koji predstavlja. To za posledicu može imati veću prepoznatljivost vašeg brenda u industriji u kojoj poslujete. A to dalje vuče i bolju prodaju, ali i poboljšava lojalnost kupaca. Isto tako, veća je verovatnoća da će ljudi koji vide ili čuju slogan koji se lako pamti češće ponavljati i deliti ga drugima. Na taj način možete postati viralni i dopreti do daleko većeg broja potencijalnih kupaca.
#5 Morate biti dosledni brendu i proizvodima koje nudite
Brend je delimično definisan logotipom koji ga prati. Međutim, iako mnogi vlasnici manjih preduzeća misle da samo logo predstavlja brend, to zapravo nije tako. Baš kao i logotip, i slogan vaše firme pomaže u definisanju brenda. Uverite se da stil, fraza i sve druge karakteristike slogana odgovaraju logotipu, odnosno da dosledno prate vaše poslovanje.
Slogan mora da bude u skladu sa vašim brendom, proizvodom ili uslugom koju nudite i naravno, sa ciljem vaše kampanje i poslovanja. Zato je naš predlog da prvo napravite listu reči koje najbolje opisuju vaše poslovanje, odnosno brend. Čime se bavite? Po čemu ste jedinstveni? Zapišite što više prideva koji opisuju vaše ciljano tržište i vas kao kompaniju. Ovo može u mnogome pomoći da lakše dođete do pravih reči za dobar slogan.
Primeri dobrog reklamnog slogana
Na kraju, evo nekoliko odličnih slogana koji vam mogu poslužiti kao primer i podstaći vas da i vi razmišljate drugačije.
- “The happiest place on earth” (Najsrećnije mesto na svetu) – Diznilend
- “Impossibile is nothing” ( Ne postoji nemoguće) – Adidas
- “Porsche. There is no substitute” (Porše. Ne postoji zamena) – Porše. Rečenica koju čuveni glumac Tom Kruz izgovara u filmu Rizičan posao iz 1983. godne.
- “I`m lovin it” (Volim ga) – McDonalds
- “Just do it” (Uradi to) – Nike
Dakle, iako je osmišljavanje slogana za brend ili proizvod koji prodajete definitivno kreativan proces, postoji nekoliko opštih pravila kojih se treba pridržavati. Može se reći i uslova koji dobar slogan mora da zadovolji.
Uvek imajte na umu da će vaš slogan biti deo vašeg identiteta i da će stalno biti u glavama klijenata, pa zato dobro razmislite kada ga budete smišljali za vašu buduću reklamnu kampanju. Naravno, ne treba očekivati da ćete odmah smisliti savršenu frazu, ali trenutak inspiracije i naporan rad dovešće vas na kraju do pravog slogana.
lj.z.
Sponzorisano

Danici Vukićević uručena NIN-ova nagrada

Predstava „Dok te ja hranim i oblačim“ u Madlenijanumu

Rakonjac se vraća u srpski fudbal

Tržište nekretnina poraslo 27 %, najskuplji stan u Beogradu na vodi 2,5 miliona evra

Štulić potpisao za Šarlroa

24. Guitar Art Festival održava se u maju

Miki Manojlović izabran za glumca godine u Hrvatskoj

Nedelja savremenog grčkog filma od 1. do 5. februara

Predstava „Vrednost žene” u KC Grad

Muzička industrija 8 – Ana Stanić

Dušan Petrović objavio spot za pesmu „Costa Blues“

Muzička industrija 7 – Dragan Brajović

Muzička industrija – Novinar i autor Aleksandar Žikić

Iggy Pop ima novi spot – pogledajte video za „Strung Out Johnny“

Muzička industrija 5 – članica UO PI Sanja Stepanović

Muzička industrija 2 – Direktor OFPS-a Nikola Vilotić

Muzička industrija 1 – Dejan Manojlović, direktor SOKOJ-a

Ex Revolveri – Nema povlačenja nema predaje
Oznake
Istaknuto na YouTube
U trendu
- Magazin5 dana ago
Vitamin C koji naše telo ne može da proizvede – ako ga redovno unosimo, desiće se promene
- Politika region5 dana ago
Ivica Dačić nagoveštava moguće sankcije Rusiji
- Kultura6 dana ago
Koncert za zaljubljene uz Đuru i Mornare
- Ekonomija4 dana ago
Tomislav Momirović: „Tržište elektronske trgovine u Srbiji beleži dvocifren rast“
- Poslovanje5 dana ago
Tesla objavila rezultate – akcije porasle za više od 5 %
- Kultura4 dana ago
Muzička industrija 8 – Ana Stanić
- Magazin2 dana ago
Kako prepoznati psihopatu na poslu?