5 svetskih trendova koji su do sada obeležili ovu 2021 godinu
Prošle godine zabeležen je pomak u načinu na koji je većina ljudi širom sveta živela svoje živote. Kako se 2021. nastavlja, tako se nastavlja i ovaj obrazac „nove normale“, koja je zauzvrat stvorila primetne trendove u načinu života. Vrhunski životni trendovi 2021. godine odražavaju povećanu svest javnosti o prioritetima u pogledu zdravlja i saosećanja. Spisak ispod navodi pet najpopularnijih trendova životnog stila koji definišu 2021. godinu.
1. Održivost
U poslednjih nekoliko godina zabeležen je porast svesti o životnoj sredini i potrebi za održivim životom, trend koji će se povećavati samo kako se nastavlja 2021. godina. Kako je održivost jedan od glavnih trendova životnog stila za 2021. Trend održivosti utiče na način na koji ljudi žive svoj život na niz različitih načina. Na primer, mnogi Amerikanci su počeli da jedu više biljne hrane 2020. godine, a mnogo više je ovo postavilo kao nameru za 2021. Pored povećanja količine konzumirane biljne hrane, studije su takođe otkrile da su ljudi aktivno pokušavajući da smanje količinu crvenog mesa koje jedu. Ovakav izbor hrane motivisan je kombinacijom ekoloških i zdravstvenih razloga.
Održivost ne utiče samo na način na koji ljudi jedu već i na način na koji kupuju. Trend održivosti pokazuje se u porastu održivih praksi kupovine. Ljudi prelaze sa brze mode na više vintage ili dugotrajnijih investicija u odeću. Kada je reč o kupovini namirnica ili predmeta za domaćinstvo, potrošači u 2021. godini daju prioritet lokalno uzgajanim ili izvornim proizvodima.
2. Prirodni lekovi
Prirodni lekovi nikako nisu novi izum, uostalom, prirodni lekovi se koriste još pre nego što je moderna medicina započela. Međutim, pošteno je reći da su prirodni lekovi jedan od najvećih trendova životnog stila za 2021. godinu.
Povećana je svest potrošača o prednostima prirodnih lekova za uobičajene uslove. Jedan od sastojaka koji prednjači za prirodne lekove je CBD ulje. Kako izlazi sve više studija koje pokazuju koristi korišćenja vrhunskog CBD ulja za lečenje bilo čega, od akni do anksioznosti, sve više potrošača uvodi sastojak u svoju svakodnevnu rutinu. Trend postaje sve uočljiviji jer čitav niz različitih preduzeća počinje da nudi proizvode i hranu pretočenu CBD-om.
3. Samoobrazovanje
Pandemija COVID-19 promenila je način na koji ljudi žive svoj život, prisiljavajući ljude da usporavaju i provode više vremena kod kuće. Ovaj porast broja ljudi koji provode vreme kod kuće doveo je do promene navika i rutina. Jedan od najvećih životnih trendova koji je proizišao iz ovoga je samoobrazovanje.
2021. godine zabeležen je porast broja ljudi koji se bave samoobrazovanjem, posebno putem onlajn kurseva i lekcija. Kako su skoro svi bili prisiljeni da se prebace na daljinski rad 2020. godine, došlo je do povećanja broja mrežnih resursa dostupnih potrošačima. To znači da je 2021. godine na raspolaganju obilje Internet kurseva. Ovaj porast broja ljudi koji učestvuju u onlajn obrazovanju trebalo bi da se poveća kako se nastavlja 2021.
4. Minimalizam
Možda delimično motivisan trendom održivosti, minimalizam je još jedan popularan trend načina života za 2021. Sa više ljudi koji vreme provode kod kuće, raste svest o potrebi viška predmeta u kući. Tokom 2021. godine mnogi potrošači su počeli da raspravljaju o potrebi pažljive kupovine. To uključuje fokusiranje na motivaciju za kupovinu, a ne samo na želju za predmetom. Sve veći broj kupaca ograničava količinu koju kupuju, fokusirajući kupovinu na proizvode koji su potrebni ili dodaju vrednost.
5. Kupovina od malih preduzeća
Pandemija COVID-19 posebno je pogodila mala preduzeća, što je zauzvrat motivisalo jedan od najvećih životnih trendova 2021. Potrošači aktivno traže lokalna mala preduzeća prilikom kupovine. Ovaj trend je delom motivisan i održivošću, jer lokalna kupovina ima manji uticaj na životnu sredinu od kupovine kod velikih, globalnih maloprodaja.
Životni trend davanja prednosti malim, nezavisnim brendovima posebno je popularan među mlađim generacijama, posebno Gen Z-ers i Millennials. Kupovinu od manjih preduzeća i nezavisnih brendova omogućili su društveni mediji i platforme za e-trgovinu poput Etsi ili Shopster. To znači da je ljudima mnogo lakše da pronađu i povežu se sa nezavisnim prodavcima. Ovaj trend će se povećavati samo tokom ostatka 2021. godine i narednih godina.