Stelantis pokušava da reši probleme – novi direktor u prvom polugodištu
Međunarodni konzorcijum proizvođača automobila Stelantis pokušava da promenama u svojoj upravi poboljša prodaju pogođenu razočaravajućim kvalitetom nekih modela i suviše visokim cenama u odnosu na konkurenciju
To je dovelo do pada prodaje vozila te grupe naročito u SAD 2024. godine, na čijem kraju je smenjen generalni direktor Karlos Tavares.
U Evropi, Sitroen je bio prinuđen na masovnu popravku modela Sitroen C3 i DS3 zbog loših, opasnih vazdušnih jastuka kupljenih od japanskog proizvođača Takata.
Stelantis, koji je nastao 2021. godine spajanjem grupa Pežo-Sitroen (PSA) i Fijat-Krajsler (FCA) suočen je s pojačanom konkurencijom, posebno kineskih proizvođača i mora da se pozabavi problemima kvaliteta, rekao je analitičar Felipe Munjoz iz kabineta Džato Dinamiks.
Stelantis je saopštio da će se decentralizovati po regionima – Amerika, Evropa, Bliski istok i Afrika i da će te uprave imati više odgovornosti za planiranja tipova vozila i upravljanje fabrikama i komercijalnim operacijama.
Boljitak od toga i drugih mera očekuje Džon Elkan, predsednik Stelantisa, a i naslednik „dinastije Anjeli“, glavog akcionara grupe preko holdinga Eksor.
Stelantis je ponovo potvrdio da će novi generalni direktor, umesto Tavaresa, biti postavljen u prvom polugodištu ove godine. Interni favorit je Antonio Filosa, koji je celu karijeru proveo u Fijat-Krajsleru (FCA). On je krajem 2024. godine unapređen za direktora za Sevenu i Južnu Ameriku i direktora svih američkih marki.
Zadatak da poboljša problematičan kvalitet terenskih vozila marke Džip sada ima Bob Broderdorf, bivši kadar grupe FCA.
Rukovođenje Fiatom koji je u velikim teškoćama, i dalje obavlja globalni šef marketinga Stelantisa Olivije Fransoa, a novu marku DS koja tek treba da se dokaže, vodi Gzavije Pežo, bivši kadar PSA.
Evropski šef Stelantisa Žan-Filip Imparato oslobođen je velikog i profitabilnog odeljenja grupe za proizvodnju komercijalnih vozila, gde umesto njega dolazi Francuskinja An Abu, bivši kadar Renoa i PSA.
Ishod svih tih promena je neizvestan, jer bi nagovešteni međunarodni trgovinski rat predsednika SAD Donalda Trampa mogao teško da potrese automobilsku industriju.