Ekonomija
Žarko Galetin: „Svega ima dovoljno, ali imaćemo skupu hranu“

Pšenica je poskupela od početka ruske intervencije 25 dolara po toni, kukuruz za čak 45 dolara, a kako je sve sada blokirano, očekivanja su da će pšenica, pre svega, ali i kukuruz i soja da poskupljuju i dalje, kaže za Danas agrarni analitičar Žarko Galetin.
Srbija, napominje on, neće imati problema sa raspoloživošću ovih esencijalnih poljoprivrednih proizvoda, za naše potrebe imaćemo dovoljno i pšenice, kukuruza, soje, suncokreta.
„Druga stvar su cene, verujem da su robne rezerve povećale količine, robe imamo, ali videćemo po kojoj ceni će to biti. Država je ponudila pšenicu na tržištu prerađivačima po 25 ili 26 dinara, ali neće u nedogled država moći da to radi, da ide na tržište sa nekom deplasiranom cenom s obzirom na dešavanja na svetskom tržištu“, napominje Galetin.
On kaže da ćemo imati skupu hranu, ali da je najvažnije da svega da je ima dovoljno.
Galetin kaže da naš izvoz ide preko Konstance, naročito kukuruz i da je bitno šta će da se dešava sa crnomorskim lukama.
„Nismo toliko neposredno ugroženi, jer izvozimo pšenicu pogotovo do Italije, BiH, Severne Makedonije, ali kukuruz ide na Crno more, i to je možda jedan od glavnih razloga zbog kog rastu cene ove kulture na svetskom tržištu“, ističe Galetin.
On podseća da su Rusi najveći izvoznici pšenice, a da Rusija i Ukrajina zajedno „drže“ 28 % ukupnog svetskog izvoza. Polovina svetskog izvoza suncokreta ide iz Ukrajine, koja je apsolutni lider u proizvodnji ove biljne kulture.
„Pitanje je kako će te dve zemlje, naročito Ukrajina, obaviti i prolećnu setvu, prilično je nezavidna situacija, još kad se uzme cena energenata, đubriva što sve utiče na poljoprivrednu proizvodnju situacija je teška“, ističe Galetin.
I. S.
You may like
Poslovanje
Objavljena imena dobitnika Mark Awards 2023

Marketing mreža objavila je imena dobitnika prestižnih Mark Awards priznanja koja će, 23. oktobra na svečanoj ceremoniji, biti uručena stručnjacima iz kompanija u Srbiji za lične poslovne i profesionalne uspehe.
Za priznanja ove godine nominovana su čak 43 stručnjaka, a stručni žiri doneo je odluku da nagradi njih 12, koji su u 2022/23. godini ostavili trag na tržištu Srbije.
U kategoriji Chief Marketing of the Year nagrada je pripala Aleksandri Kosanović Strižak, direktorki Sektora marketinga i komunikacija u Erste banci, dok je Milan Perić, direktor marketinga i komunikacija u kompaniji Carlsberg (Srbija, Crna Gora, BIH, Albanija), dobitnik priznanja u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year – Multi Country.
Milica Gajić, marketing menadžerka (Najlepše želje i Menaž) u kompaniji Atlantic Grupa, proglašena je dobitnicom u kategoriji Brand Manager of the Year. Stefan Despotović, direktor Centra za odnose sa javnošću u kompaniji NIS, istakao se u kategoriji PR/Corporate Communications Manager of the Year, a Vanja Vagić, Corporate Affairs Manager u kompaniji Mars UBBAI, dobitnica je u kategoriji Internal Communications Manager of the Year.
Employer Branding Manager of the Year je Ivana Eror Bauk, Head of People Engagement and Culture u Delhaize Serbia. Digital Marketing Manager of the Year je Una Zabunov, šef Službe za digitalne marketing komunikacije u kompaniji Telekom Srbija, a CSR/ESG Manager of the Year je Dušan Stojaković, Senior Manager Global Sustainability u STADA Arzneimittel AG (Hemofarm AD).
Filip Đorović, Marketing Director u kompaniji Shoppster Srbija & Slovenija, osvojio je nagradu u kategoriji Rising Star of the Year, za marketing profesionalce do 30 godina. Luka Đukanović, Marketing menadžer (Bananica, Štark) u Atlantic Grupi, osvojio je titulu Brand Innovator of the Year, dok je Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director u kompaniji The Fun&Fit Company, dobitnica u kategoriji Super Hero of the Year, za marketare koji su, uprkos brojnih krizama i izazovima tržišta hrabro nastavili sa komunikacijom ka potrošačima.
Na predlog članova žirija, Ivanu Žagaru, Senior Brand Manager u kompaniji Jaffa Crvenka, dodeljeno je Specijalno priznanje za lični doprinos razvoju struke u Srbiji.
Žiri Mark Awards činilo je 15 uglednih profesionalaca – direktora kompanija, direktora kreativnih, PR i digitalnih agencija, kao i jedan predstavnik organizatora, odnosno strukovnog medija iz Srbije. Ove godine žiri je radio u sastavu – Vlastimir Vuković, CEO – President of Executive Board, NLB Komercijalna banka; Branka Pudrlja Durbaba, glavna direktorka za prodaju i zadovoljstvo korisnika, A1 Srbija; Goran Sorak, direktor, Gorenje; Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO; Milivoj Đorđić, General Manager Adria Region, SmartPoint Adria; Katarina Pribićević, Managing Director, McCann Beograd; Ksenija Karić, CEO, Schneider Electric za Srbiju i Crnu Goru; Ljiljana Ahmetović, CEO, Shoppster Srbija & Slovenija; Marina Hadrović, Managing Director za Adria region i Bugarska, Mondelēz International; Nevena Kurtović, Managing Director, Fusion Communications; Olivera Nikodijević, Managing Director, Havas Adriatic; Violeta Kovačević, CEO, Mercator-S; Predrag Milinčić, General Manager, MARS Balkans; Sanja Milaković Kolundžija, Principal, Executive Group i Ivana Parčetić Mitić, Founder & CEO, Marketing mreža.
Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda. Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.
Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije, Mark Awards nagrade dodeljuju se pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.
Više informacija i spisak dobitnika sa biografijama i obrazloženjima članova žirija dostupno je na sajtu https://mark-awards.rs/dobitnici/
Srebrni sponzor Mark Awards projekta je agencija Cheil Centrade Adriatic. Bronzani sponzor je agencija SmartPoint Adria. Sponzori su Mercator-S, Carlsberg Srbija i Generali osiguranje. Agencija partner je Ovation BBDO.
lj.z.
Sponzorisano
Sponzorisano

Koncert „Možda spava“ u Galeriji Artget

Aljbin Kurti: „Srpski teroristički napad deo plana za aneksiju severa Kosova“

Boro Drašković otvara 57. Bitef

Dodatni kriterijumi odlučili o medaljama

Koncert pijaniste Davuda Vesnića

Ričard Grenel: „Zašto novinari Bele kuće dozvoljavaju Salivenu i Kirbiju da lažu?“

Dve greške u ishrani koje vam dodaju najviše centimetara u struku

Objavljena imena dobitnika Mark Awards 2023

Demostat: „Aleksandar Vučić će se sastati sa Putinom u oktobru u Kini“

Milan Burda – Ko te voli više nego ja

Makeba: Pesma koja je osvojila svet i Srbiju

Srušio se most u Mrčajevcima; Spasojević: Sve snage usmerene na evakuaciju i spasavanje ljudskih života

Predrag Daničić objavio video za „Oath Of Silence“

Dušan Petrović ima novi video – pogledajte „De Bop“!

Muzička industrija 10 – Direktor ZIS Vladimir Marić

Muzička industrija 9 – Rodoljub Stojanović

Muzička industrija 8 – Ana Stanić

Dušan Petrović objavio spot za pesmu „Costa Blues“
Oznake
Istaknuto na YouTube
U trendu
- Književnost6 dana ago
Razgovor sa nemačkim književnikom Lajfom Rantom
- Fudbal6 dana ago
Fudbalerke Srbije pobedile Grčku sa 4:0
- Kultura6 dana ago
Humanitarni koncert za devojčicu Helenu Vargu u Fabrici
- Crna Gora7 dana ago
Investitor: „Strane investicije u Crnoj Gori su dominantne na kupovinu nekretnina“
- Izložbe7 dana ago
Promocija monografije „Miodrag Vartabedijan Varta i njegova slikarska porodica”
- Atletika5 dana ago
Ova 2023. godina najuspešnja u istoriji srpske atletike
- Magazin5 dana ago
Ne jedite ove namirnice uveče: Kvare san