Veliki pad cena električnih polovnjaka – gube na vrednosti žestokom brzinom
Ekonomski smisao kupovine električnog automobila je, očigledno, u dužoj eksploataciji
Električna vozila nisu toliko popularna kao što se pretpostavljalo pre nekoliko godina, kada je počela njihova masovna proizvodnja. Zato se postavljaju pitanja koliko električni automobili zapravo gube na vrednosti? I zašto nisu traženi čak ni kao polovnjaci?
Zašto popularnost električnih automobila nije zadovoljavajuća? Razlog za to je, između ostalog, nedostatak subvencija ili olakšica za takve kupovine u nekim zemljama, loša pokrivenost infrastrukturom za punjenje, manja autonomija vožnje u odnosu na SUS automobile i nezadovoljavajući vek trajanja baterije.
Situaciju je analizirao portal iseecars.com, uzimajući u obzir podatke sa američkog tržišta. Ispostavilo se da je ukupna vrednost automobila opala tokom protekle godine, ali je jaz između vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih automobila ogroman.
Dok je kod prvih prosek pao za 3,6 odsto, kod drugih je prosek pao za čak 31,8 odsto.
Tako je u februaru 2023. prosečno korišćeno električno vozilo u Americi koštalo 45.321 dolara, a u februaru 2024. koštalo je 30.904 dolara.
Pad vrenosti je dramatičan, pa se postavlja pitanje koliko ima smisla kupovati električni automobil, ako ćete ga relativno brzo prodati.
Ekonomski smisao kupovine električnog automobila je, očigledno, u dužoj eksploataciji, nižim troškovima održavanja i (verovatno) nižim troškovima energije.
Električni modeli nemaju smisla, pravićemo benzince i posle 2030. godine