„Ujedinjeni za pobedu Srbije“ u kampanji potrošili trostruko manje nego naprednjaci
Lista „Ujedinjeni za pobedu Srbije“, koju je predvodila Marinika Tepić, u kampanji za parlamentarne izbore potrošila je oko 960.000 evra, što je skoro tri puta manje nego što je u trku za poslaničke mandate uložila Srpska napredna stranka, javlja portal Nova.rs.
Sudeći po finansijskom izveštaju o troškovima kampanje, koji je objavila Agencija za sprečavanje korupcije, ukupni troškovi koalicije „Ujedinjeni za pobedu Srbije“, koju su činili stranke i pokreti oko SSP, DS i NS, iznosili su 113.291.522 dinara ili oko 960.000 evra.
Kao i u slučaju SNS i SPS, najveća stavka bilo je oglašavanje, ali u daleko manjem iznosu – oko 31,7 miliona dinara ili 270.000 evra. Najveći deo tog novca, oko 253.000 evra, otišao je na oglašavanje na televizijskim stanicama.
Najveći deo troškova, pokriven je novcem, koji je ta lista dobila iz državnog budžeta. U izveštaju piše da je „Ujedinjenima za pobedu Srbije“ iz javnih izvora uplaćeno 107.751.655 dinara ili oko 913.000 evra. Na to treba dodati i priloge fizičkih lica u iznosu od oko 841.000 dinara.
Na sajtu Agencije se navodi da su ukupni prihodi kampanje iznosili 108.613.895 dinara, što znači da nisu pokriveni svi troškovi, koje je ta lista imala.
Inače, iste stranke predložile su Zdravka Ponoša za kandidata za predsednika države, a za njegov izborni marketing potrošeno je oko 435.000 evra.
U odnosu na ostale opozicione stranke, oni su osvojili najviše glasova i poslaničkih mandata u parlamentu.
I. S.