Povežite se sa nama

Ekonomija

U Srbiji inflacija porasla u avgustu 2021. godine za 0,9 % na mesečnom nivou

Objavljeno

on

Foto: Unsplash

U Srbiji je inflacija porasla u avgustu 2021. godine za 0,9 % na mesečnom nivou, a u odnosu na isti mesec prošle godine za 4,3 %, objavio je Republički zavod za statistiku (RZS).

Potrošačke cene su prošlog meseca u poređenju sa decembrom 2020. godine povećane za 4,6 %.

U avgustu su, u odnosu na jul, najviše porasle cene hrane i bezalkoholnih pića, 2,0 %, zatim cene transporta za 0,9 %, rekreacije i kulture za 0,8 %, stan, voda, električna energija, gas i druga goriva, i nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana za po 0,4 %.

Restorani i hoteli su poskupeli za 0,3 %, a alkoholna pića i duvan, i obrazovanje zdravstvo za po 0,2 %.

S druge strane, cene odeće i obuće su pale za 0,8 % na mesečnom nivou.

Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Aktuelno

Od gejminga, aktivizma i sporta do žustre rasprave o medijima na 14. Weekend Media Festivalu

Objavljeno

on

Foto: Weekend Media Festival

14. Weekend Media Festival – najveća regionalna konferencija u Rovinju okupila komunikacijsku i medijsku scenu.

Bogat i sadržajan subotnji program održan je u sjajnoj atmosferi prostora stare Fabrike Duvana u Rovinju osigurao je učesnicima ovogodišnjeg 14. Weekenda uvid u brojne aktuelne teme, kao što su: promena u poslovanju tokom izazovnih vremena, uloga i pozicija građanskih inicijativa u društvu, najnoviji trendovi u robotici i gejming industriji te regulative u medijskom prostoru.

Na jednom od uvodnih panela pod nazivom Kako je gejming promenio svet? istaknuto je da je gejming definitivno postao jedna od vodećih industrija, dok u našoj regiji otvara velike mogućnosti za marketing zbog organizacije lokalnih gejming događaja. Industrija će dostići vrhunac kada se veštačka inteligencija počne primenjivati u video igrama, što je samo pitanje vremena, zaključili su Alan Sumina, predsednik Uprave Nanobit, Vojislav Milutinović, osnivač i izvršni direktor kompanije Two Desperados, Kristina Janković, izvršna menadžerka Srpske asocijacije industrije video igara, domaćin panela Boško Đorđević iz kompanije GRAND GAMING OPEN / Games.con te moderatorka Jovana Tomić.

Na panelu Sport – The best reality TV in the world legenda Super Bowla, producent, reditelj i kreativni direktor CBS Sportsa, Pete Radovich, raspravljao je s poznatim evropskim novinarima Guillem BalagueomMinom Rzouki Sonjom Kondratenko o budućnosti televizijskog sportskog izveštavanja te su se svi složili da je storytelling u sportskom izveštavanju, odnosno sportskoj industriji, izuzetno moćan i bitan komunikacijski alat.

‚‚Možemo reći da je pričanje priča o sportu ono što najviše volimo raditi u svom poslu“, naglasio je Pete Radovich, producent, reditelj i kreativni direktor, CBS.

Jednako su važne bile i teme od društvenog značaja. Tako je panel Aktivirajmo promene pod moderatorskom palicom Nevene Rendeli, direktorke Prime time komunikacija, okupio paneliste Jelenu Veljaču (Spasi me), Sandru Benčić, predsednicu kluba Zeleno – levi blok u Saboru, Vesnu Blašković (SOS Hrvatska) i Asju Krsmanović (Nisam tražila, BiH).

‚‚Važno je naglasiti kako aktivizam više nije reaktivan, već proaktivan, čemu su znatno doprinele društvene mreže i mogućnosti komunikacije koju one nude. To je platfofma gde stvarne osobe, a ponajviše žene, imaju priliku da ispričaju svoju stvarnost. To nije ona stvarnost koju vidimo u Saboru, na sceni i u javnom programu, nego ona istinska stvarnost koja se događa svaki dan u njihovim životima“, rekla je Jelena Veljača, osnivačica inicijative Spasi me.

Značajan je bio i panel Što te ne ubije to te ojača – poslovanje u izazovnim vremenima, koji je moderirao Petar Štefanić, a na kojem su osvrt na izazovne gospodarske okolnosti dali Hrvoje Josip Balen, član Uprave Algebre, Ante Grbeša, generalni direktor u kompaniji FlixBus CEE South, Boris Vujčić, guverner HNB-a, Tomislav Rosandić, predsednik Uprave Dalekovoda.

Posebno se govorilo o digitalizaciji poslovanja i njenom uticaju na poslovanje tokom pandemije te je Ante Grbeša, generalni direktor u kompaniji FlixBus CEE South, konstatovao da je pre pandemije samo 15% ljudi želelo raditi onlajn, dok se sada taj broj povećao na 50%. Takođe je naglasio da vrlo brzo dolaze i novi trendovi te da bi uredi kakve danas poznajemo potencijalno mogli nestati u budućnosti.

U isto vreme se održavao i panel pod nazivom Zakon i red, na kome su Nina Obuljen Koržinek, ministarka kulture i medija, Goran Gavranović, glavni urednik i zastupnik, 24sata i Tonko Weissmann, direktor pravnih poslova i diversifikacije, član Uprave, RTL Hrvatska razgovarali o novom Zakonu o elektronskim medijima, percepciji regulatora i medija u javnosti te uticaju na medijski pluralizam u Hrvatskoj. Iznesene su dve perspektive na novi Zakon o elektronskim medijima, pri čemu je vidljivo kako je percepcija regulatora i medija u značajnom sukobu po pitanju onoga što je uistinu javni interes, kao i načina na koji ovaj Zakon utiče na medijski pluralizam u Hrvatskoj.

A kako se završio petak?

Sjajnih tema za rasprave i predavanja nije nedostajalo ni u predavanjima i panelima koji su obeležili jučerašnje poslepodne. Tako je, između ostalog, renomirani psihijatar Manfred Spitzer održao dugo očekivano predavanje Epidemija pametnih telefona: Pretnja zdravlju,obrazovanju i društvu. Učesnike je oduševio i panel Junaci našeg doba – istraživački novinari, kao i predavanje Države kao komunikatori – od danskog hyggea do korejskog BTS-a na kome je jedan od vodećih domaćih stručnjaka u ovom području – prof. dr sc.Božo Skoko govorio o najboljim primerima dobre prakse u brendiranju država.

Posebnu pažnju privukao je i panel Kako festivali menjaju destinacije?, na kojem su čelni ljudi u organizaciji najpopularnijih regionalnih festivala kao što su EXIT, Ultra Europe i Sarajevo Film Festival razmenili svoja znanja i iskustva, pod moderatorskom palicom Borisa Kovačeka.

Veliki interes i još veći značaj za Hrvatsku, obeležio je panel Made in Croatia moji je moderirao Božo SkokoDražen Klarić, član Uprave i glavni urednik Večernjeg lista, Predrag Grubić, esejista, kritičar i direktor korporativnih komunikacija Adris grupe, akademik prof. dr sc. Igor Rudan, direktor Centra za globalno zdravlje na Univerzitetu u Edinburgu, Zlatko Dalić, selektor hrvatske fudbalske reprezentacije i Davor Bruketa, glavni kreativni direktor u kompaniji Bruketa&Žinić&Grey dali su svoj osvrt o hrvatskom identitetu, reputaciji države u svetu te njenom razvoju i budućnosti.

Weekend off – atraktivan bonus sadržaj ovogodišnjeg Weekenda

U petak su po prvi put zajedno predstavenje i četiri opštine istočne Istre, a to su grad Labin i Rabac, Opština Kršan, Opština Raša i Opština Sveta Nedelja. Na konferenciji Otkrijte čari istočne Istre predstavljena je bogata rudarska istorija, kao i najlepše plaže na poluostrvu, pri čemu je pokazano zašto upravo istočna Istra postaje novo središte za kulturni, sportski i gastronomski turizam. Uz to, na ovogodišnjem Weekend off-u je takođe održano predstavljanje Greencajt festivala, jedinstvene manifestacije koja za cilj ima promociju brige o životnoj sredini i održivosti. Međutim, subota još nije ni blizu gotova te sve okupljene očekuje još pregrštv sjajnih sadržaja.

 

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • AUTOkm -proveri svoju kilometrzu

Sponzorisano

  • Amazonija

Oznake

Istaknuto na YouTube

turistička agencija VOS TRAVEL

U trendu