Povežite se sa nama

Magazin

Tri prirodna leka protiv glavobolje

Objavljeno

on

Foto: Unsplash

S dolaskom hladnih jesenjih i zimskih dana zbog promene vremena glavobolje i migrene češće se javljaju kod velikog broja ljudi.

Ako i vi spadate u tu grupu, umesto tableta, čija česta upotreba nije preporučljiva, pronađite odgovarajuću terapiju iz prirode.

Čajevi kao prevencija

Kako biste na vreme sprečili pojavu migrene ili glavobolje, naročito ako se ona javlja usled promene vremena, pijte čajeve od lekovitog bilja poput ruzmarina ili đumbira.

Kašičicu suvog ruzmarina prelijte sa 250 ml ključale vode. Ostavite ga da odstoji deset minuta, potom ga procedite i popijte.

Čaj od đumbira se takođe jednostavno pravi – kašiku đumbira u prahu prelijte sa 250 ml ključale vode. Pustite da malo odstoji i kada se prohladi, čaju možete dodati sok od pola limuna.

Čaj od đumbira protiv migrene najbolje je piti dok je još mlak, ali nije preporučljivo da pijete više od četiri šolje ovog čaja dnevno.

Kod glavobolja i migrena takođe pomažu čajevi od matičnjaka, kamilice i peršuna.

Obloge od krompira

Kod migrene se preporučuju i obloge od krompira, koje se jednostavno prave. Potrebno je da naseckate sirov krompir i pamučnom krpom ga pričvrstite na čelo. Obloge ostavite desetak minuta, a u toku dana ih ponovite barem još jednom.

Eterično ulje nane

Kod napada migrene možete koristiti i eterično ulje nane za masiranje slepoočnica ili kao inhalaciju.

Ukoliko niste u prilici da kupite čisto eterično ulje nane, možete napraviti tinkturu. Potrebno je da prelijete 20 grama suvih listova nane sa 100 ml medicinskog alkohola od 70%. Ostavite mešavinu da odstoji 15 dana, pa procedite kroz pamučnu gazu.

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Magazin

Bar jedna banana dnevno – poboljšava rad srca, pomaže kod anemije, probave

Objavljeno

on

Foto: Unsplash

Zdravstvene prednosti banana uveriće Vas da pojedete barem jednu dnevno i tako oterate lekara. Banana je najukusnija i najbogatija hrana, koja se vrlo često koristi u indijskoj kuhinji. Možete ih jesti ​​u raznim oblicima – sirovim, u voćnim napicima ili kao čips… Mnogi nisu svesni da su banane izvor esencijalnih vitamina i minerala poput vitamina A i B, kalijuma i magnezijuma.

To znači da povoljno utiču na nivo krvnog pritiska, regulišu telesnu težinu, poboljšavaju probavu i rad srca. Štaviše, banana trenutno podiže energiju i sadrži samo 90 kalorija po komadu. Dok razmišljate o receptima u kojima možete da koristite banane, evo 5 razloga zašto biste ovaj dar prirode morali da uvrstite u svoju ishranu.

Bolji rad srca

Banana je bogata vlaknima, magnezijumom i kalijumom, koji mogu da poboljšaju zdravlje srca kao nijedna druga hrana. Jedenje banana može pomoći u ublažavanju napetosti, čime se smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i koronarne bolesti srca. Kalijum u bananama pomaže u regulaciji otkucaja srca, krvnog pritiska i održava mozak budnim.

Brže mršavljenje

Banane imaju relativno malo kalorija, što je dobra vest za one koji žele da smršaju. Banana prosečne veličine ima nešto više od 90 kalorija i bogata je vlaknima, što utiče na usporavanje probave i dugotrajan osećaj sitosti.

Poboljšana probava

Banane su bogate vodom i vlaknima, što je izvrsno za probavu. Topiva vlakna apsorbuju vodu, što pomaže u održavanju meke stolice. Ovom popisu možemo dodati da pomažu u obnavljanju elektrolita, poput kalijuma, koji se često gube prolivom ili povraćanjem. Sadrži i otporni skrob (posebno ako koristite kuvane, manje zrele banane), koji pospešuje zaceljivanje creva.

Pomaže kod anemije

Banane imaju visok udeo gvožđa, pa mogu pomoći u lečenju anemije (znatno smanjen broj crvenih krvnih zrnaca). Visok sadržaj gvožđa u bananama može podstaći proizvodnju hemoglobina u krvi i pomoći u borbi protiv anemije. Osim toga, vitamin B6 u bananama reguliše nivo glukoze u krvi, što može pomoći osobama s anemijom.

Poboljšava san i raspoloženje

Banane su bogate kalijumom, što pomaže opuštanju mišića nakon napornog dana. Vitamin C u bananama podržava zdravu funkciju mozga tako što proizvodi serotonin, hormon koji utiče na vaš ciklus spavanja, kao i na raspoloženje i sposobnost upravljanja stresom i/ili bolom. Osim toga, banane sadrže triptofan, aminokiselinu, koja može da pomogne u održavanju pamćenja i regulisanju raspoloženja.

Sledeći put kada pomislite da ste već pojeli dovoljno povrća i voća, imajte na umu brojne dobrobiti, koje imate od jedenja banana i dodajte ih u svoju svakodnevnu ishranu.

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • lager

Sponzorisano

  • Amazonija

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu