Connect with us

Magazin

Skok šećera u krvi zavisi i od redosleda kojim jedete hranu tokom obroka – jedan je ispravan

Foto: Unsplash

Ljudi koji žele da smanje šećer u krvi ili zaobiđu njegove nagle skokove obično se odriču određenih namirnica ili smanjuju znatno njihovu konzumaciju.

Međutim, postoji jedna tehnika koju možete da uradite i koja zahteva nula ograničenja u hrani: jedite svoj obrok određenim redosledom. Nauka pokazuje da ako jedete sastojke obroka određenim redosledom, možete smanjiti porast glukoze u obroku za 75 %. Dakle, jedete potpuno istu hranu, ali imate mnogo manje posledica po Vaše telo. Idealan redosled je sledeći:

  • povrće ide prvo,
  • proteini i masti su na drugom mestu,
  • skrobovi i šećeri na poslednjem mestu.

Pitate se – kako ovo izgleda u praksi? Recimo da za obrok imate porciju lososa, spanaća i smeđeg pirinča, sa parčetom torte za desert. Prema ovoj teoriji, prvo ćete jesti spanać, zatim losos, pa pirinač i završite na kraju desertom. Ako ste u restoranu, nemojte jesti hleb koji dobijete pre obroka. „Ljudi koji jedu hleb na prazan stomak stvaraju veliki skok glukoze. To ne znači da morate u potpunosti da preskočite korpu za hleb – ako čekate da jedete hleb uz proteine, masti i povrće, imaćete mnogo stabilniji odgovor glukoze.

Ne zaboravite: slatka pića poput zaslađenog čaja mogu uticati i na Vaš šećer u krvi. Dakle, ako želite da dodate slatki napitak u svoj obrok, obavezno ga popijte na kraju sa poslasticom, a ne pre obroka. Ovo uključuje i zaslađivače.

I. S.

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Magazin

Gruba koža, suva kosa, oslabljen imunitet – nedostaje Vam Vitamin C

Foto: Unsplash

Vitamin C je jedan od najvažnijih vitamina za naše telo. Saznajte koji su znakovi da Vam nedostaje i u kojim ga namirnicama ima najviše.

Vitamin C igra važnu ulogu u imunom sistemu, zdravlju kože, kostiju i kardiovaskularnog sistema, kao i zaceljivanju rana. Nedostatak vitamina C nije jedan od najčešćih nedostataka, ali se ipak javlja kod mnogih ljudi.

Najveći činioci rizika za nedostatak vitamina C su: loša ishrana, alkoholizam, anoreksija, pušenje i mentalne bolesti.

Znakovi nedostatka

Upkos manjku, ponekad se izraženiji pokazatelji pojavljuju tek nakon nekoliko meseci. Zato je još važnije obratiti pažnju na manje znakove.

Najčešći znakovi nedostatka vitamina C su:

  • Gruba koža
  • Promena oblika vaše kose (dlaka odjednom postaje neobično zakrivljena)
  • Crvene mrlje na noktima
  • Suva, oštećena koža
  • Modrice
  • Sporo zaceljivanje rana
  • Bol u zglobovima
  • Slabe kosti
  • Krvarenje desni
  • Gubitak zuba
  • Oslabljen imunitet
  • Nedostatak gvožđa
  • Slabost
  • Pad raspoloženja
  • Neobjašnjivo debljanje
  • Upalne bolesti

Kako obezbediti vitamin C?

Ako sumnjate na nedostatak vitamina C, posetite lekara, koji će Vas uputiti na odgovarajuće analize. Naravno, važno je osigurati adekvatan unos, čak i uz pravilnu ishranu.

Najviše vitamina C ima u sledećim namirnicama: crna ribizla, kivi, crvena paprika, limun, pomorandža, jagode, papaja, brokoli, peršun.

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu