Connect with us

Književnost

Psihološki triler „Gorka dunja“ u prodaji

Foto: Promo

U središtu romana „Gorka dunja“ autorke Liz Veb je složena misterija, a nezaboravna protagonistkinja Hana je i sama prilično komplikovana.

Pokušavajući da pobegne od senke nasleđa i postupaka svojih roditelja, odlučuje da najzad otkrije šta se zaista dogodilo. Tada linije između majke i kćerke iznenada postaju zamagljene, a Hana rizikuje da izgubi sve u opasnoj igri koju je zaigrala.

Hana ima oca koji pati od demencije, brata TV zvezdu sa kojim više nije u kontaktu, i majku čija je nerazjašnjena smrt otvorila skrivene pukotine na površini naizgled običnog porodičnog života. Sada je odrasla žena, u istim godinama kao i njena majka kada je ubijena, i likom neobično podseća na nju.

Sadašnji događaji rasplamsavaju Haninu radoznalost. Zašto se njen otac izvinjava kada ponovo proživljava to užasno vreme? Zašto je njen brat nestao iz njihovih života? Zašto se komšije, koje su im nekada bile druga porodica, ponašaju tako čudno? I najvažnije, šta se dogodilo njenoj majci pre toliko godina?

„Drvo dunje koje sam posmatrala kroz prozor izgledalo je divno i podstaklo me je da pišem o mladoj ženi koja je poput njegovih oporih plodova – lepa spolja, ali sumorna iznutra. Zatim sam joj dala strašnu porodičnu tajnu koju je skrivala godinama i – konačno – ključ za razrešenje te tajne sa novom upadljivom sličnošću sa ubijenom majkom.“ – Liz Veb, autorka romana

Tajms je ovaj roman uvrstio među najbolje krimiće 2022.

Gotska heroina našeg vremena nadmašuje ovaj mračni, intrigantni i povremeno duhoviti triler. Potpuno zadivljujuće.“ – Dejli mejl

Uzbudljiv debitantski roman koji će vas ostaviti bez daha.“ – Sandej tajms

„Gorka dunja“, nezaboravni roman o porodičnim tajnama, pun psihološke neizvesnosti, dostupan je na sajtu vulkani.rs i u knjižarama Vulkan širom Srbije.

lj.z.

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Književnost

Završen 12. Beogradski festival evropske književnosti

Foto: Stanislav Milojković

Razgovorom sa slovenačkom književnicom Katarinom Marinčič i panelom o Italu Kalvinu sinoć je, posle trodnevnog programa, završen 12. Beogradski festival evropske književnosti.

Panel o Italu Kalvinu privukao je veliku pažnju posetilaca. Organizovan povodom stogodišnjice rođenja velikog italijanskog i evropskog pisca, ovaj panel se najviše bavio uzrocima zbog kojih je Kalvino u savremenom trenutku i u proteklim decenijama toliko privlačan čitaocima različitih generacija, senzibiliteta i pogleda na svet. Učesnici panela „Kalvino: klasik za novi milenijum – 100 godina od rođenja Itala Kalvina“ bili su dr Snežana Milinković, profesorka na Filološkom fakultetu u Beogradu, Roberto Ćinkota i Gojko Božović. Ocrtavajući književni, poetički i intelektualni profil ovog velikog književnog inovatora, učesnici panela naglasili su da je Kalvino bio paradigmatičan pisac druge polovine XX veka u najmanje dva vida. Na jednoj strani, on je to bio kao angažovani pisac koji će posle strasnog angažmana na strani italijanske Komunističke partije napustiti tu vrstu aktivnosti na kraju prve posleratne decenije, kada se njegova ideologija sudari sa stvarnošću italijanskog i evropskog društva na polovini veka. Na drugoj strani, Kalvino je paradigmatičan pisac koji je neprestano bio zainteresovan za pitanja poetike, ali ne poetike u užem smislu kao književnog postupka i načina oblikovanja književnog sveta, već i poetike kao pogleda na svet i modela razumevanja sveta. Otuda njegova književnost oličava neprestanu modernizaciju i poetičku promenu od neorealističkih početaka, preko zanosnih fantazmagorija i fantastičkih proza, do postmodernističkog romana i velike pohvale čitanju i čitaocu, što vrhuni u Kalvinovom romanu Ako jedne zimske noći neki putnik.

Katarina Marinčič, jedna od najznačajnijih savremenih slovenačkih književnica, dobitnica vodećih slovenačkih nagrada za književnost kao što su „Кresnik“, „Fabula“ i nagrada Udruženja književnih kritičara Slovenije, govorila je o svom romanu Tereza koji je izabran u antologijsku selekciju 100 slovenskih romana i koji je nedavno objavljen na srpskom jeziku u prevodu Ane Ristović.

– Posle Tereze objavila sam još nekoliko romana. Danas kada čitam taj roman, ponekad pomislim da ga je pisao neko drugi. Menjamo se u vremenu, i kao pisci i kao čitaoci. Želela sam da u Terezi napišem jednu priču u čijoj će osnovi biti istorija jedne porodice. Tu se, naravno, vidi i grad u kome ta porodica živi, Ljubljana na prelomu vekova. Radnja romana polazi od čuvenog ljubljanskog zemljotresa 1895. godine. Ali ja sam želela da u središtu mog romana ne bude ni društveni ni istorijski kontekst, mada su oni, naravno, vidljivi, nego baš složeni i dinamični odnosi jedne porodice u nekoliko njenih generacija. Pišući Terezu, imala sam u vidu kao svoje polazište i kao kontekst u koji sam želela da smestim roman tradiciju evropskog građanskog romana u kome se tako često pripoveda upravo o porodicama. Ali pogledajte: u mnogim od tih građanskih romana ljudi u porodicama se mrze i proždiru. U mom romanu ljudi u porodici se vole – rekla je Katarina Marinčič.

Središnja tema 12. Beogradskog festivala evropske književnosti bilo je pitanje odnosa književnosti i političke korektnosti. Tome je bio posvećen panel kojim je pre nekoliko dana i počeo Beogradski festivale evropske književnosti. U razgovoru o uzrocima zbog kojih je politička korektnost postala tako snažan izazov savremenoj književnosti i kulturi, kao i o tome šta uspon političke korektnosti znači za kritičko mišljenje i demokratiju učestvovali su dr Nebojša Vladisavljević, profesor na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, pesnikinja Ana Ristović, pesnik i izdavač Gojko Božović i književna kritičarka Marija Nenezić.

Pitanje odnosa književnosti i političke korektnosti, književnosti i ideoloških i političkih izazova u savremenom trenutku našlo je važno mesto u razgovorima sa svim učesnicima ovogodišnjeg Festivala, među kojima je bio i romansijer iz Crne Gore Vladimir Jaćimović, čiji je roman Povratak na Zejrek prošle godine privukao veliku pažnju čitalaca i književne kritike.

Tokom tri celovečernja književna programa 12. Beogradski festival evropske književnosti imao je brojnu i zainteresovanu književnu publika različitih generacija.

Beogradski festival evropske književnosti organizuje Izdavačka kuća Arhipelag, u saradnji s Domom omladine Beograda.

lj.z.

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube




U trendu