Povežite se sa nama

Privreda

Predstavljen projekat „Stvarano u Srbiji – Čuvarkuća“

Objavljeno

on

Foto: Unsplash

U sektoru trgovine u Srbiji očekuje se snažan period modernizacije i digitalizacije maloprodaje, značajne investicije i uvođenje inovacija u poslovanje, rekao je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije na panelu „Stvarano u Srbiji – liderstvo je važno“.

Čadež je na panelu, na kojem su učestvovali vodeći ljudi srpske maloprodaje, istakao važnost ulaganja u domaće lance snabdevanja i proizvode stvarane u Srbiji, kako bi i trgovci i potrošači zajedno pomerali granice iskustva kupovine u skladu sa novim diktatom post-kovid sveta.

„U teškom periodu koji smo zajedno prolazili u proteklih godinu i po dana uspeli smo da održimo snabdevanje i da se prilagodimo navikama koje je diktirala globalna pandemija“, ukazao je Čadež.

Potvrda kvaliteta i nova vrednost srpske ekonomije jeste i projekat „Stvarano u Srbiji – Čuvarkuća“, ocena je svih panelista. Od preko 700 „čuvarkuća“, čak 306 su kandidovale trgovine.

„Zajedno smo ušli u projekat „Čuvarkuća – Stvarano u Srbiji“, sa idejom da je čin kupovine mnogo više od jednostavne transakcije. To je stav o onome do čega nam je stalo, šta zapravo želimo u svetu u kojem živimo. ‘Čuvarkuća’ jeste izraz i nove svesti o onome kako proizvodimo, prodajemo, kako osmišljavamo iskustvo trenutka u kome donosimo odluku da nešto kupimo“, rekao je Čadež.

Upravo je Čuvarkuća, koji daje odgovor kako svaki građanin može da utiče na razvoj ekonomije i društva u celini.

„Kada kupimo i platimo domaće, taj čin utiče na to kakvim ćemo se putevima voziti, koliko ćemo imati radnih mesta, škola i vrtića“, poručio je predsednik PKS.

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Privreda

Žetva pšenice tek u julu

Objavljeno

on

Foto: Pixabay

Žetva pšenice se ove godine očekuje tek oko 10. jula, ali izgled pšenice obećava da će prinosi biti dobri.

Jozef Fokman, poljoprivrednik iz Kisača u okolini Novog Sada, smatra da je vreme idealno za pšenicu i sada samo strepi da vremenske neprilike ne pokvare dosadašnji izgled ove kulture.

Ratari se nadaju dobrim prinosima, a iščekuju da će kilogram novog roda pšenice biti skuplji nego ranije, kada je žito koštalo 17,5 i 18 dinara, a tokom godine i 25 dinara.

Fokman priželjkuje da kilogram novog roda tokom žetve košta bar 23 dinara bez PDV-a. Međutim, otkupljivači za sada plaćaju 20 dinara po kilogramu, a tu cenu očekuje i agrarni analitičar iz Novog Sada Žarko Galetin.

Kako ističe Galetin, kilogram novog roda, gledajući prilike na domaćem i stranom tržištu, mogao bi da bude između 20 i 21 dinar bez PDV-a, što je više od 10 % u odnosu na prethodnu cenu tokom vršidbe, prenosi eKapija.

Prema njegovim rečima, kilogram žita će i u novoj ekonomskoj godini sigurno koštati više u odnosu na cenu kada kombajni uđu u njive, ali Galetin ne može pouzdano da kaže da li će preći 25 dinara za kilogram.

“Žito će, nema sumnje, biti skuplje posle žetve, pa je savet da ga ratari čuvaju i prodaju kasnije. Prošle žetve većina ratara pšenicu je prodala odmah za 18 dinara jer je hlebno zrno poljoprivrednicima prvi prihod u godini. Malobrojni su bili oni kojima nije trebao dinar, pa su čuvali pšenicu u svojim skladištima ili je lagerovali kod velikih otkupljivača, te su na pšenici ostvarili lepu zaradu”, naveo je Galetin.

U Agrarnom savezu Srbije smatraju da će kilogram novog roda pšenice biti 24 dinara bez PDV-a. Nenad Manić, predsednik ovog saveza, navodi da otkupljivači na zeleno nude za rod svega 20 dinara.

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • Brand studio

Sponzorisano

  • dezinfekcija

Oznake

Istaknuto na YouTube

turistička agencija VOS TRAVEL

U trendu