Potrošači strahuju zbog prekida u snabdevanju gasom
Žitelji Činovničke kolonije u Beogradu suočeni, sa kako tvrde, učestalim kvarovima na gasovodnoj mreži strahuju, da bi takve havarije mogle da se nastave i u narednom periodu grejne sezone, koja je tek na polovini svog trajanja.
Mediji su izvestili da je to naselje u opštini Voždovac, izgrađeno još 1930. godine, kao jedno od prvih četvrti Beograda, ostalo bez grejanja na gas u subotu 22. januara zbog toga što se „zaledila veća cev“.
Iz Javnog preduzeća „Srbijagas“ je rečeno da bi kvar trebalo da bude popravljen u poslepodnevim časovima.
Epilog je bio da su neki potrošači u ulicama Koste Jovanovića, Milovana Marinkovića i Jove Ilića gas, kojim zagrevaju svoje domove, a služi im i za kuvanje dobili su sledeći dan, ali neki nisu, jer su imali problem sa stvaranjem vode u instalacijama.
„Ovo je drugi put da ostajemo bez gasa u poslednjih mesec i po dana. Prvi put se to desilo u vreme kolapsa elektroenergetskog sistema u Srbiji, dakle kada je pao prvi sneg. Dva puta smo se suočili sa nestankom grejanja usled prekida snabdevanja gasom i oba u trenucima, kada je temperatura bila veoma niska. To je svakako neprijatno iskustvo. S obzirom da je oba puta do prekida u snabdevanju došlo u periodu, kada je pao mrak među nama potrošačima se pojavila zebnja da je reč o nenajavljenim restrikcijama gasa. Ako je to slučaj, a nadamo se da nije, reč bi bila o veoma nehumanom načinu za uštede, kada ga u rezervama nema dovoljno, a „Srbijagas“ mora da nabavlja određene količine na stranom tržištu po skupim cenama u toku grejne sezone“, kaže žitelj Činovničke kolonije, koji je želeo da ostane anoniman.
On dodaje da je nelagodu i zabrinutost kod potrošača koji su ostali bez mogućnosti korišćenja gasa, a tako i grejanja izazvalo i to što dugo nisu mogli da dobiju informaciju zašto je došlo do prekida u snabdevanju, jer se satima na telefone u nadležnom dispečerskom centru nije javljao niko od zaposlenih.
„Dodatni problem predstavlja to što neki od nas jesu dobili gas sutradan ali neki pak nisu. Došlo je do nekog poremećaja u kućnim uređajima onih koji gas nisu dobili. Te komšije su uznemirene jer se plaše da je to posledica tih eventualnih nenajavljenih restrikcija ili pak lošeg kvaliteta gasa kojim se snabdevamo. S obzirom da smo se dva puta suočili sa istim problemom sa nespokojem očekujemo nastavak grejne sezone u strahu da se ovakve situacije ne ponove. A hladnih dana će još biti“, navodi sagovornik.
Generalni sekretar Udruženja za gas Srbije Vojislav Vuletić tvrdi da se sasvim sigurno ne radi o nenajavljenim restrikcijama, već kvaru na instalacijama kojima se gas doprema do korisnika.
„Potrošači na Voždovcu čine gotovo zanemarljiv deo sistema korisnika, koje snabdeva „Srbijagas“. Čak i kad bi htelo da uštedi na takav način, a što nije slučaj, to preduzeće ne bi uspelo u tome, jer je broj korisnika na Voždovcu veoma mali, da bi se moglo uštedeti. Prema tome nema ni govora o nekakvim nenajavljenim restrikcijama. Da je „Srbijagas“ hteo da uštedi, prestao bi da snabdeva gasom „Beogradske elektrane“, koje su daleko veći potrošač od žitelja nekoliko ulica na Voždovcu“, navodi Vuletić.
I. S.