Počeo je dugo iščekivani 14. Weekend Media Festival
Rovinj, 24. septembar 2021. – Weekend Media Festival, događaj koji privlači i ujedinjuje sve one koji su zainteresovani za trendove i novitete u svetu komunikacija i medija, započeo je u velikom stilu svoje 14. izdanje u staroj Fabrici duvana. U Rovinj su stigli domaći i strani stručnjaci iz područja komunikacija, odnosa s javnošću, marketinga i medija kako bi prokomentarisali nove trendove, razmenili ideje i uživali u predavanjima domaćih i svetskih poznatih govornika.
Ovogodišnji 14. Weekend Media Festival otvoren je panelom pod nazivom Infuenseri – trgovci uticajem, pod moderatorskom palicom televizijske voditeljke Marijane Batinić. Kakav sadržaj proizvoditi i kojim kanalima najbolje ‚‚prodavati“ otkrili su svetski putnik Kristijan Iličić, infuenserke Ella Dvornik-Pearce i Erna Saljević i TikToker Dario Marčac. Svi su se usaglasili da je u radu infuensera najbitnija društvena odgovornost kroz brigu o zajednici s kojom komuniciraju te da je za uspeh potrebno stvarati originalan saržaj, odnosno biti autontičan sa dobro promišljenim načinom deljenja.
Istovremeno je održan i razgovor o formatu One-on-One simboličnog naziva Od garaže do berze: Span – prvi IT izlaz na berzu, na kojem je predsednik Uprave Spana Nikola Dujmović predstavio poslovni put kompanije, govoreći kako od početka poslovanja nisu odustali od zadatih ciljeva, bez obzira na ponašanje tržišta, istodobno naglašavajući kako je ključ uspeha i dugovečnosti, pre svega, biti istrajan u vizijama i idejama.
Na panelu Da ciljam u metu ili pucan iz sačmarice: „special interest print’ vs. „mainstream print“ čelni ljudi regionalnih informativnih medija razgovarali su o poslovanju mainstream i specijalizovanih medija. Da današnji mediji predstavljaju ogroman potencijal za precizno ciljana izdanja publici specifičnih interesa na temelju svoje veličine, odnosno prostora kojim raspolažu, složili su se svi učesnici – Renato Ivanuš, direktor Večernjeg lista, Ivan Bučan, glavni izvršni urednik 24 satai Josip Ašik, glavni osnivač i urednik American Chess Magazine-a, koji se štampa u Zemunu a onda distribuira pretplatnicima širom SAD-a. Razmenu njihovih stavova i ideja moderirao je Robert Čoban, predsednik Color Press Grupe.
Da je uplitanje države i zavisnost o istoj glavni problem kada je reč o pokretanju i vođenju poslovanja zaključili su Hrvoje Bujas, predsednik udruženja Glas preduzetnika, Mihael Furjan, predsednik Hrvatskog udruženja poslodavaca i Stjepan Orešković, većinski suvlasnik M+ Grupe, na panelu Preduzetnik: državni prijatelj broj jedan, koji je moderirao Mislav Šimanović, zamenik glavnog urednika Večernjeg lista. Panelisti su istaknuli kako imamo puno potencijala za napredak te da, uprkos tome, i dalje kaskamo za ostalim članicama EU, uz naglasak da moramo više investirati u menadžment i znanje, jer bez toga nema daljeg uspeha.
‚‚Novac je potrebno uložiti u investicije, a ne samo uštedeti“, smatra Bujas, a slično razmišlja i Orešković. ‚‚Sasvim drugi svet u Hrvatskoj su kompanije i ljudi koji su uspeli na svetskom tržištu. Većina ih je potpuno nezavisna. Mi poslujemo na 59 tržišta, imamo 9000 zaposlenih, i više, no svi naši prihodi vezani su uz multinacionalne kompanije, ne zavisimo o modelu koji vlada u Hrvatskoj„, izjavio je Orešković i zaključio da je za uspeh i prevazilaženje bilo kakvih poteškoća najvažnije biti kvalitetno obrazovan, uporan i svoj.
Na panelu PR je mrtav. Živeo PR! Mario Aunedi Medek, predsednik Hrvatskog udruženja za odnose sa javnošću, Berislav Jelinić, suvlasnik, direktor i glavni urednik Nacionala, Borislav Miljanović, osnivač i direktor regionalne komunikacijske grupe Represent System, Melita Župevc, viši konsultant u Pristopu te Tomislav Krasnec, dopisnik Večernjeg lista iz Brisela, uz moderiranje Marija Petrovića, predsednika Uprave Millenium promocije, osnivača Edward Bernays University College-a, razgovarali su od današnjoj percepciji, odnosno utisku javnosti, o profesiji odnosa s javnošću.
‚‚PR ima budućnost, ali se moramo menjati i prilagođavati. Digital preuzima, snimamo podkaste, radimo aplikacije, provodimo online analitiku. PR je življi nego ikad, ali moramo razmišljati kako se prilagoditi, menjati, oskoristiti prilike kroz content/digital/marketing„, izjavio je Borislav Miljanović, osnivač i direktor regionalne grupe za komunikaciju, Represent System (Srbija).
Panelisti su se složili da su sve vrste oglašavanja i razvitak društvenih mreža PR-u donele ogroman zahvat koji mu je omogućio unapređivanje pozicije na tržištu na način da više nije samo posrednik između medija i klijenata, već je i stvaratelj poželjnog sadržaja to onaj koji ga strateški pozicionira, plasira i naknadno analizira njegove učinke, uz zaključak da je PR itekako živ te da se razvija i raste, samo u nekoj novoj verziji.
Kako razmišljaju sportisti i glumci?
Brendiranje država kao alat strateškog razvoja nacionalne konkurentnosti sve je prisutniji pojam u javnom diskursu, a hrvatski sporstisti od samog osamostaljenja spontano postavljaju neke od temelja prepoznatljivosti Hrvatske u svetu. Pritom se upravo nautika ističe kao savršen spoj sporta i turizma, koji nedvosmisleno ima sve predispozicije da postane ključan deo potencijalne strategije brendiranja Hrvatske, a jedan od pozitivnih primera je i jedinstveni najpoznatiji hrvatski skijaš Ivica Kostelić, trostruki evropski prva, jedriličar Ivan Kljaković Gašpić i višestruko nagrađuvani hrvatski vaterpolista Dubravko Šimenc raspravljali su o tome koliko sport i događaji poput Snežne kraljice, WRC-a i ACI Saila doprinose promociji Hrvatske u svetu.
Prvi deo petka završen je One-on-One razgovor pod nazivom Infuencer celebrity – biti ili ne biti uvek zanimljivog glumca Gorana Bogdana i veterana marketinga Branimira Brkljača, koji su tražili odgovor na pitanje jesu li sve ‚‚celebrity“ osobe nužno i infuenseri i obrnuto.
Rovinjski Weekend je tek započeo, a u nastavku programa Weekendaše očeukuju poznati nemački psihijatar Manfred Spitzer, Pete Radovich, Korado Korlević i mnogi drugi.
Ovogodišnji #Weenend14 prilagođen je novim okolnostima. Uz osiguranu kotizaciju, uslov za ulazak na Weekend Media Festival je EU digitalna COVID potvrda koju mogu dobiti sve osobe koje su primile cepivo protiv bolesti COVID-19, odobrenim od strane Evropske komisije, osobe koje imaju negativan PCR nalaz ili antigenski test izdat od strane nadležne zdravstvene ustanove zemlje iz koje dolaze, kao i osobe koje su preležale COVID-19 180 dana od datuma pozitivnog PCR testa.
Antigenski, tzv. brzi test, moguće je obaviti i na samom ulazu u prostor stare Fabrike duvana, a svi koji zadovolje jedan od tri navedena uslova na ulazu u Weekend dobiće COVID potvrdu.