Otvoreno pismo javnosti Marka Zakerberga
Nakon velike prašine, koja se u javnosti digla, zbog svedočenja nekadašnje zaposlene u Fejsbuku pred Senatom, Mark Zakerberg napisao otvoreno pismo.
Podsetimo, uzbunjivačica Frances Hogen, pred Senatom, je svedočila o šteti, koju kompanija nanosi korisnicima. Osnivač fejsbuka je, međutim, sve optužbe negirao i istakao da je Fejsbuk uvek radio za dobrobit svojih korisnika.
Zakerberg je na početku otvorenog pisma istakao da je prošlo nedelju dana otkad su u javnost dospele optužbe na račun njegove kompanije, te da je sada vreme da objasni šta se događa.
„Prvo, malver, koji nam je isključio sve usluge bio je najgori prekid koji smo imali godinama. Proveli smo protekla 24 sata razmatrajući kako možemo da ojačamo naše sisteme protiv ove vrste neuspeha. Ovo je, takođe, bio podsetnik na to koliko je naš rad važan ljudima. Duboka zabrinutost, zbog prekida nije zbog broja ljudi koji prelaze na konkurentne usluge ili koliko novca gubimo, već šta to znači za ljude koji se oslanjaju na naše usluge da komuniciraju sa voljenima, vode svoje poslovanje ili podržavaju svoje zajednice“.
U drugom delu osvrnuo se na svedočenje uzbunjivačice Frances Hogen pred Senatom, tokom kojeg je iznela niz optužbi na račun kompanije Fejsbuk, čiji je Zakerberg osnivač i većinski vlasnik.
„Siguran sam da je mnogima od vas teško palo nedavno svedočenje jer jednostavno ne odražava kompaniju koju poznajemo. Brinemo o pitanjima poput bezbednosti, blagostanja i mentalnog zdravlja. Teško je gledati medijsko izveštavanje koje pogrešno predstavlja naš rad i naše motive. Najosnovnije, mislim da većina nas jednostavno ne prepoznaje lažnu sliku kompanije, koja se prikazana“, naveo je on.
Zakerberg, koji je zbog nedavnog pada društvenih mreža kompanije Fejsbuk izgubio oko 7 milijardi dolara, ističe da tvrdnje koje je iznela Hogen nemaju smisla.
„Ako smo želeli da zanemarimo istraživanje, zašto smo stvorili vodeći istraživački program u industriji, kako bismo razumeli sva važna pitanja? Ako nam nije stalo do borbe protiv štetnih sadržaja, zašto bismo onda zaposlili toliko više ljudi posvećenih ovoj temi od bilo koje druge kompanije – čak i veće od nas? Ako smo želeli da sakrijemo svoje rezultate, zašto bismo uspostavili vodeći standard u industriji za transparentnost i izveštavanje o onome što radimo? I ako su društveni mediji bili odgovorni za polarizaciju društva, kao što neki ljudi tvrde, zašto onda vidimo da se polarizacija povećava u Sjedinjenim Državama, dok ona ostaje ista ili opada u mnogim zemljama sa jednako velikom upotrebom društvenih medija širom sveta“, upitao je Zakerberg.