Connect with us

Izložbe

Otvorena izložba „45. Salon arhitekture – salon dijaloga“

Foto: Pixabay

Izložba „45. Salon arhitekture – salon dijaloga“ otvoren je u Muzeju primenjene umetnosti (MPU) u Beogradu, u saradnji sa Asocijacijom srpskih arhitektonskih praksi (ASAP).

Otvarajući izložbu, predstavnica Minitarstva kulture Danijela Vanušić je istakla da je od svog početka 1974. godine „Salon arhitekture“ ostao prepoznatljivo ime kao prestižna gradska manifestacija, koja je prošla kroz brojne uspone i padove, ali je zadržala kvalitet.

Podsetivši da MPU godinama gradi most između tradicije i savremenosti, Vanušić je ocenila da se ovogodišnja tema bavi dijalogom i upućuje na promišljenije uloge arhitekte i grada.

Za dizajn vizuelnog identiteta izložbe bila je zadužena Dejana Cvetković, za prostorne postavke izložbe Turbina i Relja Petrović.

Autori koncepta su članovi i članice Saveta Jotić, arhitekte Relja Petrović, Predrag Milutinović, Danilo Dangubić i Milka Gnjato.

lj.z.

Continue Reading
Advertisement akcija ams
akcija skener
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Izložbe

Izložba „Odlomci“ na Cvetnom trgu

Foto: Promo

Izložba „Odlomci“  Miloša Tomića biće otvorena u Paviljonu na Cvetnom trgu (ugao Njegoševe i ulice Kralja Milana) od 3. do 11. oktobra.

Kustoskinja izložbe je Marija Radoš.

Miloš je zaljubljenik u predmete. U svet predmeta u limbu između života i apsoluta, očišćen od ljudi i funkcija koje emanira posredno kroz pohabanost i rabljenost. Svi ti predmeti koje pronalazi, transformisani njegovom pažnjom i imaginacijom postaju grandiozni i neretko zaslužuju kolekcije, kakvih je Miloš prikupio dosta. Ti predmeti su „lepi” i imaju posebne i nezamenljive, samim tim i herojske uloge u aktivnostima malih života.

ODLOMCI koje ovom prilikom izlaže u staklenoj kućici na Cvetnom trgu su komadi plastičnih lavora i posuda koje je nalazio na obalama reka Dunava i Save, po napuštenim fabrikama, divljim deponijama, buvljacima kad se prodavci pokupe. To je otpad, ruglo savremene civilizacije i opasnost za sredinu i život, ali negativna konotacija staje u trenutku kada Miloš u svom pasioniranom lovu po mulju i prašini ugleda obojeni komad plastike. Miloš ne koristi polje umetnosti da bi poslao poruku i mobilisao pažnju, on propušta sadržaje kroz dublje slojeve svoje ličnosti i time ih menja.

S obzirom na to da su mu prioritetni lični angažman, interakcija i otvorenost za ljude, situacije i predmete, a da su „čuda” koja nalazi i stvara svakodnevna, mašta o svojoj vitrini u gradu u kojoj bi stalno menjao postavke. Kao što je upetljana veza njegove umetnosti i svakodnevice, tako bi i ta vitrina bila prikladna kao deo gradskog ambijenta, protočna, promenljiva, direktna, lako manipulisana, podložna nekontrolisanim intervencijama i reakcijama prolaznika. Zbog svega toga se ovo izlaganje segmenta njegovog rada i aktivnosti u ogranizaciji KCB-a i dešava van likovne galerije u ovom gradskom prostoru, koji ima svoju logiku i istoriju, ali i transparentnost – da samo postoji u dinamici grada.

Zbog toga neće biti ni klasičnog otvaranja izložbe na kojima je uglavnom uštogljena atmosfera već će tokom trajanja izložbe publika biti pozivana na druženja, kreativne seanse i razmene sa umetnikom.

Vizuelni dobošar koji će sredstvima stripa i minimalističke animacije praviti buku oko izložbe, za i protiv nje: Miloš Ćosović Desko

lj.z.

Continue Reading

Sponzorisano

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu