Connect with us

Kultura

Otvorena 22. Međunarodna smotra arheološkog filma

Foto: Promo

Narodni muzej Srbije je do 26. maja domaćin 22. Međunarodne smotre arheološkog filma. Ove godine počasni gost Smotre je Italija.

Na programu je 30 filmova iz devet zemalja – četiri iz Italije, pet iz Španije, tri iz Rusije, dva iz Grčke, po jedan iz Nemačke, Hrvatske, Irana i Belgije, dok će zemlja domaćin Srbija imati 12 ostvarenja.

Smotra nije tematski ograničena. Reč je o filmovima u kojima su obrađene različite teme iz arheologije i srodnih naučnih disciplina, koji svojim sadržajem u najvećoj meri donose novine iz sveta arheologije, u vidu reportaža, ali i obrazovnih filmova koji predstavljaju važna otkrića, kao i izuzetna dostignuća drevnih civilizacija. Filmovi su uglavnom već prikazani na uglednim evropskim festivalima arheološkog filma, poput festivala u Roveretu u Italiji, Iranu u Španiji ili u nemačkom Kilu. Kao i prethodnih godina, filmovi se odlikuju visokim naučnim kvalitetom, ali i inovativnim pristupom kulturnoj baštini, omogućavajući na taj način ne samo stručnjacima nego i svim zainteresovanim posetiocima da se upoznaju sa najnovijim arheološkim istraživanjima u svetu i kod nas”, kažu u Narodnom muzeju Srbije.

lj.z.

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Izložbe

Izložba „Krhkost trenutka“ u Likovnoj galeriji Kolarca

"Krhkost trenutka", Iz serije ''Melanholičnost vremena'', uljani pastel

U Likovnoj galeriji Kolarčeve zadužbine u utorak, 21. marta u 19 časova biće otvorena izložba „Krhkost trenutka“ Bojane Bojčić.

Izložba crteža „Krhkost trenutka“ Bojane Bojčić nadovezuje se na dugogodišnji opus autorke prvenstveno izborom motiva kojim se bavi. Voćka nara, gotovo mikroskopski uvećana, na Bojaninim slikama i crtežima uvek je presečena, rasporena, najčešće otvorena forma, dostupna i pristupačna pogledu, dodiru. Razotkrivena, ogoljena, manje ili više istrgnuta iz svoje čaure-kore. Nar na crtežima umetnice nikada ne predstavlja puko materijalno polazište i prostor za demonstraciju bogatstva slikarskih/crtačkih virtuoznosti. Naprotiv, on je simbol emotivnih aura, duboko utkan u autorkin svet. Kao takav simbolički entitet, on emanira različita raspoloženja, dešavanja i osećanja prisutna kako u nama, tako i u međuljudskim relacijama. Nazivi crteža su duboko sugestivni u tom smislu: Dodiri, Neposrednost, Samoća, Zagrljaj, samo su neki od njih. Tanani, stameni, šaroliki, povezani, udaljeni, nedorečeni, raspričani – kao međuljudski odnosi.

Ono što percipiram kao najveću novinu i otklon od pređašnjeg opusa slika, autorkin je novi odnos prema boji. Pomerivši se od crveno-okeraste game, suptilno prožete magentom, ljubičastom, ponegde i modrom i zelenkastom, na novom ciklusu pastela uočavamo gotovo fluorescentne nijanse, sveže, čiste boje, i semantički veoma značajne u kontekstualizaciji i osavremenjavanju ovog motiva. Na ovim crtežima dešavanja koja se dešavaju u čoveku i između ljudi dešavanja su 21. veka. Otklon od citatnosti starih majstora i veliki korak ka autentičnosti izraza, pored kolorita, predstavlja i još apstraktnije komponovanje samog motiva. Uvek na granici između klasičnog realističnog izraza i apstrahovanja formi, umetnica je napravila radikalniji otklon od pređašnje prakse. Taktilno, slojevito građenje površina vrlo je slikarskog karaktera i, iako pasteli, Bojanini crteži svojom biti predstavljaju rasnog slikara suptilne ali snažne osećajnosti, čije će mesto na savremenoj likovnoj sceni tek biti opšteprepoznato i etablirano. Đurđa Sivački

Izložba će biti otvorena do 8. aprila radnim danima od 10 do 20, subotom od 10 do 16 časova.

lj.z.

 

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube




U trendu