Povežite se sa nama

Ekonomija

Misija MMF-a potvrdila ocenu Srbije – rast BDP 6,5 % ove godine

Objavljeno

on

Foto: Pexels

Misija Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) održala je produktivne razgovore sa srpskim vlastima o politikama za završetak prve revizije, u okviru Instrumenta za koordinaciju politike (PCI), objavio je MMF i potvrdio prognozu te međunarodne finansijske institucije da će srpski BDP ove godine iznositi 6,5 %.

Snažan ekonomski oporavak je u toku, podržan značajnim političkim odgovorom vlasti i uprkos nedavnom porastu slučajeva korona virusa, naveo je MMF.

Strukturne reforme su nastavile da napreduju, ali još toga treba da bude urađeno.

Predviđa se da će uvozni deficit ove godine biti smanjen za oko 4 % BDP-a, a očekuje se da će se fiskalni deficit 2022. godine smanjiti na 3 % BDP -a, kako oporavak bude nastavio da sazreva.

Uprkos nedavnom povećanju broja slučajeva korona virusa, rast BDP-a je projektovan na 6,5 % u 2021. godini, i na 4,5 % u 2022. godini.

Ukupna inflacija je u septembru iznosila 5,7 %, vođena niskim baznim efektom i privremenim faktorima, uključujući povećanje cena energenata i cena neprerađene hrane zbog suše.

Bazna inflacija je ostala relativno stabilna.

Sledeći sastanci zakazani u decembru

Misija MMF, koju je predvodio Jan Kes Martein održala je virtualne i lične sastanke sa srpskim vlastima od 11. do 22. oktobra da bi razgovarala o napretku u okviru PCI.

U saopštenju MMF-a po okončanju sastanaka se navodi da MMF očekuje da će u bliskoj budućnosti završiti razgovore o budžetu za 2022. godinu.

Uspešan završetak revizije podleže ispunjenju preostalih uslova programa i odobrenju od strane Uprave i Izvršnog odbora MMF-a.

Razmatranje od strane Odbora je okvirno zakazano za decembar 2021. godinu.

Bankarski sistem – kurs stabilan 

Bankarski sistem je ostao stabilan, likvidan i dobro kapitalizovan. Kurs je ostao stabilan.

U svetlu rasta inflacije i njenog neizvesnog izgleda, prisutnog i u mnogim drugim zemljama, Narodna banka Srbije (NBS) je početkom oktobra na odgovarajući način pooštrila monetarne uslove podizanjem prosečnih repo stopa u okviru koridora kamatnih stopa zadržavajući politiku kursa nepromenjenu.

Nastavi sa čitanjem
Sponzorisano Girl with a jacket
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ekonomija

Potrošače u Srbiji ovog meseca čeka 5 važnih novina

Objavljeno

on

Foto: Pexels

Novi Zakon o zaštiti potrošača počeće da se primenjuje 19. decembra.

Šta donosi našim građanima?

Njime je, naime, predviđeno više novina, među kojima je uvođenje registra „ne zovi“, prekršajnih naloga, kao i obaveza izdavanja predračuna za majstorske usluge veće od 5.000 dinara.

U nastavku detaljnije pročitajte o najvažnijim novinama.

Nema više dosadnog „zivkanja“

Prodaja putem telefona nije zaostala ni sa pojavom interneta i novih tehnologija. Pozivi prodavaca, koji Vas ubeđuju da kupite njihov proizvod, situacija je sa kojom se susreo svaki drugi građanin. Ali nova regulativa će ovo regulisati.

Registar „ne zovi“ podrazumeva postojanje spiska mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti da pozivaju da bi nudili svoje robe ili usluge, a brojeve na koje ne žele da budu pozivani u tu svrhu će sami građani proslediti svojim operatorima.

Ukoliko trgovci i dalje zasipaju potrošače reklamnim porukama prekršajni nalog je kazna od 50.000 ili 30.000 u zavisnosti od toga da li je reč o pravnom licu ili preduzetniku, a kasnije ako dođe do sporova kazne su mnogo veće i kreću se od 300.000 dinara do dva miliona dinara za pravna lica, odnosno od 50.000 do 150.000 dinara za preduzetnike.

Majstori ne smeju da „deru“

Kada je reč o zaštiti građana od nefer majstora, oni će za sve usluge, koje koštaju više od 5.000 dinara morati napraviti predračun, sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože i to pismeno.

Kako je ranije Goran Papović iz Udruženja potrošača kazao za B92.net, time se sprečavaju česte prevare, kada se neka jednostavna opravka predstavlja komplikovanom pa se varaju mušterije. Ovako sve bude zapisano „crno na belo“, pa ne može da se naplati astronomska suma za neki jednostavan posao.

Problem može da se reši na licu mesta – prekršajna kazna trgovcu

Predviđeno je i uvođenje prekršajnog naloga i to za lakše prekršaje. Tržišni inspektori moći će da na licu mesta napišu prekršajnu kaznu trgovcu.

Planirano je unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, jer će za razliku od sadašnje prakse, trgovci morati da učestvuju u sporu. U svakoj radnji će biti obavezno isticanje obaveštenja da je prodavac po zakonu dužan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova.

Nema više izgovora za zamenu robe

Trgovci više neće moći da koriste kao izgovor u slučaju, da ne žele da zamene robu, to što proizvod nema ambalažu.

Organizator putovanja odgovoran za sve greške

Ugovori koji će se sada potpisivati sa organizatorima putovanja ubuduće moraju sadržati sve informacije i sve troškove koji mogu nastati, pa čak i troškove povratka sa destinacije, što je bilo sporno upravo ove sezone tokom požara u Grčkoj, Crnoj Gori, i na drugim destinacijama.

Nastavi sa čitanjem

Sponzorisano

  • multimedija music prodavnica

Sponzorisano

  • dezinfekcija

Oznake

Istaknuto na YouTube

U trendu