Miroslav Aleksić traži od tužilaštva da proveri navode o korupciji pri izgradnji autoputa Ruma-Šabac-Loznica
Aleksić je pozvao tužilaštvo da utvrdi da li su tačni navodi iz pisma da je azerbejdžanska kompanija Azvirt, koja je angažovana na izgradnji tog autoputa, dala osam miliona evra Srpskoj naprednoj stranci (SNS) preko nekadašnjeg direktora Koridora Srbije Dmitra Đurovića.
„Papić je bio bliski saradnik Nebojše Stefanovića i u pismu govori o problemima koje je imao sa Zvonkom Veselinovićem i Sinišom Malim. Govori kako je dobijao pretnje od Zvonka Veselinovića, kontroverznog biznismena sa Kosova i Metohije koji se bavi putnom infrastrukturom“, kazao je Aleksić na konferenciji za novinare u Skupštini Srbije povodom Međunarodnog dana borbe protiv korupcije.
Nosilac liste „Srbija protiv nasilja“ na izborima 17. decembra ocenio je da ti navodi „moraju biti provereni“.
„Zaslužuju odgovore tužilaštva i institucija ako ih još imamo jer sve vreme ćute i u službi su režima. Da li zato Srbija danas duguje 36 milijardi evra jer najveći deo tog novca je otišao na putnu infrastrukturu? Da li građani mogu da očekuju da će se nastaviti pljačka ako ova vlast ostane i posle 17. decembra“, upitao je Aleksić.
On je upozorio da po stepenu korupcije u Evropi, Srbija deli drugo i treće sa Albanijom što je po njegovim rečima, rezultat slabljenja vladavine prava i jačanja autokratije u Srbiji prethodnih 11 godina.
„Po podacima organizacije Transparensi Internešnl, Srbija u poslednjih šest godina u kontinuitetu nazaduje u borbi protiv korupcije i od 180 zemalja u svetu nalazi se na 101. mestu. Nema institucije koja se danas bavi borbom protiv korupcije u Srbiji, pravosuđe je razoreno što potvrdjuje da je vlast generator korupcije“, naveo je Aleksić.
Dodao je da je „po pravilu, svaki projekat u Srbiji ugovoren bez tendera, bez javnih nabavki i po netransparentnim procedurama“ navodeći kao primer Moravski koridor.
„Po projektnoj dokumentaciji Saobraćajnog instituta CIP 2012. godine vredeo je 480 miliona evra a ponuda koju je Srbija tada dobila za 110 kilometara autoputa iznosila je 500 miliona evra. Šest godina kasnije tadašnja ministarka Zorana Mihajlović potpisuje novi ugovor na 800 miliona evra a danas će građani za izgradnju tog koridora platiti tri kredita u iznosu od 1,6 milijardi evra. To je 14,5 miliona evra po kilometru, što nigde ne postoji posebno kad je reč u ravničarskom predelu“, rekao je Aleksić.
I. S.