Metro u Beogradu koštaće 6 milijardi evra
Izgradnja dve linije Metroa u Beogradu zahteva ulaganja od 6 miljardi evra, navodi se u predlogu zakona o metrou i železnici koji je usvojila Vlada Srbije.
„Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je u svom planu rada planiralo otpočinjanje realizacije projekata do kraja 2021. godine, a čija vrednost je procenjena na oko 6 milijardi evra ulaganja u celokupan projekat“, navodi se u zakonu.
Pre samo pola godine, u oktobru 2020., gradski menadžer Goran Vesić je rekao da će izgradnja metroa koštati 4,4 milijarde evra. Isto je u januaru ove 2021. godine rekao ministar finansija Siniša Mali.
Metro će graditi francuska kompanija Alstom i kineska kompanija Piwer China. Alstom će raditi elektromehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, odnosno opremu samog metroa, dok će građevinske radove obaviti kineska kompnija. Obe zemlje su, prema rečima Gorana Vesića, Srbiji dale kredite za ove radove.
Projektom je predviđena izgradnja dve metro linije i to: prva metro linija koja će povezivati Železnik i Mirijevo i druga metro linija koja će povezivati Mirijevo i Zemun.
Predviđeno je da prva linija metroa bude završena do 2028. godine, a planirani rok završetka celog projekta je predviđen do 2033. godine.
Portal Beobild je ocenio da je plan za izgradnju beogradskog metroa jedan od najkontroverznijih u razvoju Beograda a planirane linije dovode u pitanje osnovne pretpostavke svakog metro sistema.
Najveći problem je u prioritetnoj prvoj liniji, ozbiljne nelogičnosti postoje na čitavom sistemu.
Prva linija koja bi se gradila od Makiša do Ade Huje i kasnije Mirjeva na gotovo 50 % trase prolazi kroz neurbanizovana područja ili samo po obodima naselja male gustine.
Ovaj portal kritikuje i plan trase Linije 1 kroz centar grada, jer su čak četiri metro stanice planirane za projekat „Beograd na vodi”, a samo dve u centru grada – stanica „Trg republike” i „Francuska”.