Connect with us

Magazin

Kako je autobiografija princa Harija postala najbrže prodavana knjiga na svetu – „Zadruga“ na kraljevskom dvoru

(Foto: Unsplash/King’s Church International)

Najčudnija knjiga koju je napisao jedan član kraljevske porodice, najduža pijana tekstualna poruka ikad poslata, osveta onog koji nikada neće postati kralj – ovo su samo neki od opisa knjige o kojoj svetska javnost ne prestaje da govorio od 10. januara kad se pojavila u knjižarama. Da, reč je memoarima princa Harija, upečatljivog naziva „Spare“ (Rezerva).

Izdavač „Pingvin rendom haus“ koji je memoare najavio kao „sirovo i beskompromisno štivo“ ističe da je reč o najbrže prodavanoj publicističkoj knjizi ikada (jedine prodavanije su knjige o drugom Hariju, Poteru). „Rezerva“ je prodata u više od milion i 400.000 primeraka i to tokom samo prvog dana otkako se našla na policama knjižara.

Biće brojke sigurno i već jer njen autor ne prestaje da obilazi televizije poslednjih dana u cilju promocije knjige. Za jedne heroj i hrabri momak koji se usprotivio surovoj kraljevskoj porodici i omraženim britanskim medijima, za druge rijaliti zvezda i čovek koji je prodao svoju porodicu iznoseći prljav veš u javnost – princ svakako ne ostavlja nikoga ravnodušnim. Svoje dojučerašnje sunarodnike je, bez sumnje, razočarao. Prema najnovijim anketama, samo 26% Britanaca ima pozitivno mišljenje o Hariju.

Ubistvo 25 talibana, svađe jetrva i smrznuti penis

A šta je Hari tako epohalno otkrio u knjizi? Pa, zapravo, mnogo. Dok su mnogi očekivali da će i knjiga biti dosadna poput serije koju su Hari i Megan snimili za Netfliks (za, kako se priča, 100 mil USD), a u kojoj gotovo ništa novo nisu otkrili, „Rezerva“ je prava poslastica za ljubitelje svađa, drame, poremećenih porodičnih odnosa.

Memoare je Hari nazvao „Rezerva“ jer je njegov otac, sada kralj Čarls Treći, navodno rekao princezi Dajani kada se Hari rodio: „Predivno, sad si mi dala naslednika i rezervu. Moj posao je gotov!“ U knjizi je Hari otkrio toliko privatnih (i opasnih) detalja da pomalo čudno zvuči njegov raniji apel medijima da ga ostave na miru i da poštuju bezbednost i privatnost njegove žene i dece.

Otkrio je Hari da je u tinejdžerskim danima pušio marihuanu, da je izgubio nevinost sa starijom devojkom na livadi iza prepunog paba, da mu je penis bio smrznut na dan venčanja njegovog brata sa Kejt Midlton, a da je Vilijam za svoj veliki dan bio pijan.

Skromni princ koji danas živi u vili vrednoj nekoliko miliona dolara u Kaliforniji, nije izostavio da pomene da dok je živeo u kraljevskoj porodici često nije dobijao dovoljno novca za odeću, pa ju je kupovao na popustu. Išao je u nedeljne nabavke u supermarket, kuvao za sebe, gledao „Prijatelje“ i identifikovao se sa Čendlerom.

Pisao je Hari i o mnogo opasnijim stvarima, poput one da je u Avganistanu, gde je bio u misiji sa britanskim trupama, ubio 25 talibana. Taj postupak je uporedio sa skidanjem šahovskih figura sa table i niti se zbog njega kaje, niti je ponosan.

Mentalno zdravlje važna je tema knjige, a u središtu priče je trauma izazvana smrću njegove majke, princeze Dajane. Iako je Dajana poginula u saobraćajnoj nesreći koju je prema zvaničnoj verziji izazvao pijani vozač, Hari za njenu smrt krivi novinare koji su je nemilosrdno proganjali.

Nije krio princ da su Vilijam i on preklinjali oca da se ne ženi Kamilom, koju je optužio da je medijima doturala informacije o njemu tražeći zauzvrat da o njoj pišu dobro kako bi ulepšala sliku o sebi.

Vilijam, koga naziva svojim arhineprijateljem je, čini se, najgore prošao. Pisao je Hari da ga je brat u jednoj svađi bacio na pod i njegovu ženu nazvao nepristojnom, teškom i bezobraznom. Odnos sa bratom je do te mere poremećen da ih je Čarls molio da se ne svađaju i da mu ne unište poslednje godine života. Saznali smo i koje su poruke Kejt i Megan razmenile zbog haljina za deveruše i ko je kome rekao da ima „trudnički mozak“, ko se uvredio, a ko na podu plakao.

Dve su stvari sigurne nakon memoara. Prva, da je autor sada bogatiji za bar 20 mil USD koliko se priča da mu je platio izdavač. I druga – skinuo je Hari veo mistike sa kraljevske porodice pokazavši da su i oni čijim venama teče plava krv isti, ako ne i gori, od prosečne porodice. Baš kao u pravom rijalitiju.

Na sreću, Bakingemska palata je odlučila da ćuti i dalje se vodeći parolom „Nikad se ne žali i ne objašnjavaj“, pa će ljubitelji rijalitija ostati uskraćeni za novi šou. Osim ako Hari ne odluči da napiše nastavak.

 

(M.D)

Continue Reading
Advertisement Girl with a jacket
Click to comment

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Magazin

Kako osmisliti dobar reklamni slogan u par koraka?

Foto: Pixabay

Slogan je privlačna i lako pamtljiva fraza koja “definiše” određeni brend ili proizvod. Dobar slogan je upečatljiv, lak za pamćenje i po mogućstvu kratak. Njegova svrha je kreiranje pozitivnog odnosa kupca prema brendu/proizvodu i treba da bude aktuelan i upotrebljiv dugi niz godina.

Međutim, kreiranje efektnog reklamnog slogana, koliko god vam se možda čini jednostavnim, predstavlja težak zadatak koji iziskuje puno vremena i truda. Ne zaboravite da dobar slogan treba da izdrži test vremena i da bude svestran. Da ga možete koristiti u potpuno različitim kontekstima, recimo za oglas na web stranici ili za neki tradicionalni vid marketinga.

Kada je u pitanju tradicionalni marketing, slogane najčešće možete primetiti na bilbordima, odeći, aksesoarima, kancelarijskom materijalu i generalno na predmetima koji su u svakodnevnoj upotrebi i koji su stalno pred očima ljudi. Tako na primer, možete iskoristiti veliki asortiman rančeva pogodnih za reklamu i na njima štampati slogan. Bilo da je u pitanju sportski ranac ili poslovni, recimo ranac za laptop, odštampani reklamni slogan i logo stvoriće od njega vašu pokretnu reklamu.

U ovom članku pokušaćemo da vam ukažemo na neke najvažnije elemente kreiranja dobrog slogana koji će vaše poslovanje izdvojiti od konkurencije, a vaš brend približiti ciljanoj publici.

#1 Morate biti originalni

Svako može da smisli i postavi jednostavan, kratak slogan, kao što je na primer “Najbolji zalogaj na vašem stolu” ili “Budi lepa svaki dan”. Međutim, to su fraze koje se često ponavljaju. Čak i ako se neko “upeca” na njih, vrlo je verovatno da ih se ubrzo neće sećati. Potrebno je smisliti drugačiji, originalan, jedinstven, upečatljiv slogan. Recimo, IKEA, poznata robna kuća iz Švedske ima jedan od slogana koji kaže “Očekujte neočekivano”. Zagonetan, intrigantan i naravno, potpuno originalan i jedinstven.

Postoje najmanje tri razloga zašto slogan mora da bude originalan. Prvo, on je jedan od ključnih aspekata brendiranja i marketinške strategije neke firme. Drugo, originalan slogan pomaže firmi da uspostavi svoj identitet, da se istakne i izdvoji na tržištu. Treće, pomaže kompaniji da uspostavi emocionalnu povezanost sa svojim klijentima, što može biti ključno kada je u pitanju stvaranje lojalnosti.

Foto: Pexels

Sa druge strane, slogan koji nije originalan i liči na slogane konkurencije, može doneti više štete nego koristi. Pre svega, ljudi će ga slabije pamtiti, što će otežati isticanje u odnosu na konkurenciju. Takođe, može se smatrati plagijatom, što može zbuniti i odbiti ciljanu publiku.

#2 Istaknite ključne karakteristike vašeg brenda

Ako vaš proizvod ima nešto što konkurentski nemaju, onda bi to valjalo istaći. Obavezno istaknite, odnosno stavite akcenat u svom sloganu na karakteristku vašeg proizvoda koja kod konkurencije ne postoji. Neka naglasak bude na glavnim prednostima upotrebe proizvoda koji želite da reklamirate.

Uzmimo za primer šampone za kosu. Postoji na stotine proizvođača šampona protiv peruti. Međutim, Clear nam originalnim sloganom “Recite ne peruti” ističe glavnu karakteristiku proizvoda koji prodaje. Takođe nam stavlja do znanja i u neku ruku garantuje da njihov proizvod radi posao. Tako nas motiviše da ga kupimo.

#3 Dobar slogan je kratak i efikasan

Kada budete napisali nekoliko slogana za vaš brend ili proizvod, napravite pauzu pa se vratite do radne prostorije ili stola i razmislite da li možete dodatno da ih uredite. U suštini, kratki slogani mogu brzo i jasno da prenesu poruku brenda i privuku pažnju kupaca.

Uzmite za primer Apple-ov slogan koji se sastoji iz samo dve reči “Think different” (Misli drugačije). Ove dve reči vas odmah inspirišu i dočaravaju mogućnosti koje možete da iskusite sa Apple-ovim proizvodima. Takođe, kratki slogani imaju u sebi dozu mističnosti koja podstiče ljude da sami istražuju. Zato nemojte smišljati slogane sa više od pet ili šest reči. Takvi slogani jednostavno neće biti efikasni. Ljudi će ih možda i primetiti ali će ih lako i zaboraviti.

#4 Slogan mora da bude dugovečan i lak za pamćenje

Ako ste već smislili slogan, razmislite o tome koliko bi on mogao da traje. Najbolji slogani su oni koji ostanu dugo aktuelni i naravno, sa globalnim uticajem. To je posebno važno ako vaša firma posluje u industriji koja se stalno menja. Drugim rečima, izaberite stil izražavanja koji će izdržati test vremena. Najbolji slogani, pa i logotipi traju dugo i velike kompanije ih ne menjaju ili ih povremeno samo malo redefinišu, jer su upravo po njima prepoznatljive.

Foto: Pixabay

Slogan koji je se lako pamti ljudi bolje i lakše povezuju sa brendom koji predstavlja. To za posledicu može imati veću prepoznatljivost vašeg brenda u industriji u kojoj poslujete. A to dalje vuče i bolju prodaju, ali i poboljšava lojalnost kupaca. Isto tako, veća je verovatnoća da će ljudi koji vide ili čuju slogan koji se lako pamti češće ponavljati i deliti ga drugima. Na taj način možete postati viralni i dopreti do daleko većeg broja potencijalnih kupaca.

#5 Morate biti dosledni brendu i proizvodima koje nudite

Brend je delimično definisan logotipom koji ga prati. Međutim, iako mnogi vlasnici manjih preduzeća misle da samo logo predstavlja brend, to zapravo nije tako. Baš kao i logotip, i slogan vaše firme pomaže u definisanju brenda. Uverite se da stil, fraza i sve druge karakteristike slogana odgovaraju logotipu, odnosno da dosledno prate vaše poslovanje.

Slogan mora da bude u skladu sa vašim brendom, proizvodom ili uslugom koju nudite i naravno, sa ciljem vaše kampanje i poslovanja. Zato je naš predlog da prvo napravite listu reči koje najbolje opisuju vaše poslovanje, odnosno brend. Čime se bavite? Po čemu ste jedinstveni? Zapišite što više prideva koji opisuju vaše ciljano tržište i vas kao kompaniju. Ovo može u mnogome pomoći da lakše dođete do pravih reči za dobar slogan.

Primeri dobrog reklamnog slogana

Na kraju, evo nekoliko odličnih slogana koji vam mogu poslužiti kao primer i podstaći vas da i vi razmišljate drugačije.

  • “The happiest place on earth” (Najsrećnije mesto na svetu) – Diznilend
  • “Impossibile is nothing” ( Ne postoji nemoguće) – Adidas
  • “Porsche. There is no substitute” (Porše. Ne postoji zamena) – Porše. Rečenica koju čuveni glumac Tom Kruz izgovara u filmu Rizičan posao iz 1983. godne.
  • “I`m lovin it” (Volim ga) – McDonalds
  • Just do it” (Uradi to) – Nike

Dakle, iako je osmišljavanje slogana za brend ili proizvod koji prodajete definitivno kreativan proces, postoji nekoliko opštih pravila kojih se treba pridržavati. Može se reći i uslova koji dobar slogan mora da zadovolji.

Uvek imajte na umu da će vaš slogan biti deo vašeg identiteta i da će stalno biti u glavama klijenata, pa zato dobro razmislite kada ga budete smišljali za vašu buduću reklamnu kampanju. Naravno, ne treba očekivati da ćete odmah smisliti savršenu frazu, ali trenutak inspiracije i naporan rad dovešće vas na kraju do pravog slogana.

lj.z.

Continue Reading

Sponzorisano

Oznake

Istaknuto na YouTube




U trendu