Istraživanje Nielsen-a: Najprodavanije pivo u flašama
Pivo je deo kulture naroda, a koliko je popularno u Srbiji pokazuju podaci iz Nielsen panela prodaje za period od januara 2020. do decembra 2020. godine.
Pivo predstavlja jedno od najčešće konzumiranih alkoholnih pića na svetu. Osim što je osvežavajući alkoholni napitak, pivo se smatra i hranom, jer sadrži sirovine koje doprinose njegovoj nutritivnoj vrednosti, a to su voda, ječam, pivski kvasac i hmelj.
Posmatrano po veličini pakovanja, najviše se proda pivo u pakovanju od 0,5l koje beleži vrednosnu prodaju od 83,1% i količinsku od 82,6%, na drugom mestu je pakovanje od 2l sa vrednosnom prodajom od 8,9% i količinskom prodajom od 11,6%, dok se znatno manje prodaju piva od 0,33l (vrednosna prodaja 3,9% i količinska prodaja 2,6%).
Posmatrano po kanalima prodaje, najveći rast komadne prodaje ostvaren je u velikim/srednjim prodavnicama (7%), potom slede kiosci i paviljoni sa (2,4%), dok male prodavnce beleže pad komadne prodaje od -5,2%, hiper i super marketi rast od 1%.
Prema tipu pakovanja, vrednosno najprodavanije je pivo u flašama (62,6%), dok je prodaja piva u limenkama znatno manja (37,3%).
Posmatrano po veličini pakovanja, najviše se proda pivo u pakovanju od 0,5l, koje beleži vrednosnu prodaju od 83,1% i količinsku od 82,6%, na drugom mestu je pakovanje od 2l sa vrednosnom prodajom od 8,9% i količinskom prodajom od 11,6%, dok se znatno manje prodaju piva od 0,33l (vrednosna prodaja 3,9% i količinska prodaja 2,6%).
Veća količina piva je prodata u povratnoj ambalaži (55,8%), dok je u nepovratnoj ambalaži ostvarena količinska prodaja od 44,2%.
Top pet proizvođača u Srbiji ostvarila su u ovom periodu količinsku prodaju od 96,3% i vrednosnu prodaju od 96,2%.
Top pet proizvođača (po abecednim redom) su: Bavaria, Carlsberg, Heineken, Molson Coors, Niška pivara.