Goran Vesić: „Za održavanje pruga ove godine izdvojeno čak 6,5 milijardi dinara“
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je za održavanje pruga ove godine izdvojeno čak 6,5 milijardi dinara, dok je, prošle godine za tu namenu bila izdvojena svega jedna milijarda, a bilo je godina i kada za to uopšte nije bilo novca.
Do 2015. ulagano je između 5 i 10 miliona godišnje u rekonstrukciju pruga što je nedovoljno. U Srbiji je više od 1.073 kilometara pruga starije od 50 godina. Između 1992. i 2002. obnovljeno je 53 kilometara pruge, od 2002. do 2012. ukupno tek 99 kilomeatara, a od 2012. do danas skoro 1.000 kilometara pruga, rekao je Vesić za TV Prvu.
U petak su kod Zaječara iskliznule dve cisterne sa fosfornom kiselinom, bez posledica, što je bio peti incident na železnici u poslednjih nekoliko meseci, a ministar Vesić kaže da je sve to posledica lošeg stanja pruga, regionalnih i lokalnih, jer u njih godinama nije ulagano.
On je naveo da je železnička putna mreža široka, a veliki broj pruga starije od 30, 40 pa čak i 50 godina, dok je životni vek jedne pruge 25 godina, zbog čega je neophodno da se uloži više u njihovu obnovu, kako bi prevoz železnicom bio sigurniji.
Podsećajući da se gradi brza pruga Novi Sad-Subotica i očekuje potpisivanje ugovora sa EU o izgradnji brze pruge Beograd-Niš, ministar Vesić je rekao da je tokom posete Briselu, pre dva dana, tražio sredstva za pet regionalnih pruga, ukupne dužine 800 kilometara, jer su one veza sa zemljama EU. To su, kako je naveo, pruge Pančevo-Vršac rumunska granica, Pančevo-Zrenjanin Kikinda rumusnka granica, Lapovo-Kraljevo-Lešak, Vrbas- -Sombor, kao Ruma-Šabac-granica sa BIH.
Ušli smo u pregovore, komesar za proširenje EU Oliver Varhelji je obećao da će biti pozitivni prema tom zahtevu, a to sada ima svoj tok, rekao je Vesić.
Dodao je da je i razgovarao sa Železnicama, i da postoji projekat za prugu Sombor–Vrbas, te izrazio uverenje da će do kraja godine biti završeni projekti za svih ovih pet pruga, kako bi one bile obnovljene i elektrificirane.
Ukazao je da je problem što naša železnička preduzeća ne prate trend razvoja i ulaganja države i ponovio da ne razume zašto pruga Niš-Dimitrovgrad, na kojoj je nedavno došlo do iskakanja cisterni sa amonijakom kod Pirota, nije obnovljena, iako je novac obezbeđen još 31. januara 2018.
Izvršiće to ili će neko biti smenjen. Tako se odgovorno radi. Ta preduzeća moraju da shvate da kada država ulaže veliki novac, oni ne mogu da budu na niovu 19. veka, u zemlji u kojoj se prave pruge 21. veka, za brzine od 200 kilometara na sat, rekao je Vesić.
(Izvor: Tanjug)
I. S.