Ekonomija
Goran Radosavljević: „U ovoj godini treba očekivati inflatorni udar i rast cene energenata u velikoj meri uticaće na njega“

Povećanje cene struje za privredu od 1. januara uticaće na rast inflacije u Srbiji, domaćinstva veće cene električne energije i gasa treba da očekuju od sredine godine, a da li će se vozači suočiti sa naglim poskupljenjem benzina isključivo zavisi od kretanja na svetskom naftnom tržištu.
Stručna javnost ističe da je neminovno da dođe do rasta inflacije na šta će, u velikoj meri, uticati i rast cena struje za privredu u Srbiji. Vlada je donela odluku da se u prvih šest meseci 2022. godine cena struje za privredu ograniči na 75 evra po megavat-satu bez PDV.
Taj potez kabineta premijerke Ane Brnabić je obrazložen težnjom nadležnih da pomognu funkcionisanje privrede u uslovima divljanja cena struje na berzama, zbog slabije proizvodnje električne energije i nedovoljnih količina gasa u Evropskoj uniji.
Međutim, privrednici nisu reagovali sa odobravanjem na tu odluku Vlade, te je krajem decembra došlo i do polemike između Zorana Drakulića, predsednika Srpskog poslovnog kruga „Privrednik“, i Radovana Stanića, izvršnog direktora za snabdevanje električnom energijom u Elektroprivredi Srbije.
Dok Drakulić tumači da se u praksi radi o poskupljenju struje za privredu, u iznosu od oko 50 %, Stanić tvrdi da je ta cena znatno niža od one na svetskim berzama, što automatski znači da je i povoljnija.
Bez obzira na različita tumačenja te konkretne stvari ono što je definitivno izvesno, tvrde eksperti, je povećanje inflacije u Srbiji, zbog toga što će u želji da nadoknade troškove zbog većih cena struje privrednici povećati cenu svojih proizvoda.
Bez obzira što je EPS zbog kolapsa elektroenergetskog sistema sredinom decembra bio prinuđen da uvozi velike količine struje iz inostranstva, koje je na dnevnom nivou plaćao po veoma visokim zimskim cenama, do kraja grejne sezone u Srbiji NE treba očekivati povećanje cena struje za domaćinstva.
S obzirom da se zbog siromaštva u Srbiji znatan broj domaćinstava greje na struju, svima koji to čine ta informacija predstavlja ohrabrenje.
Izbori su 3. aprila i vlastima ne pada na pamet da dotad glasače opterete većim računima za struju.
Međutim, nakon što se izbori okončaju udar na džep potrošaća, kroz poskupljenje računa stručna javnost tvrdi da je nemoguće izbeći.
Što se tiče gasa, biće ista priča, kao i sa strujom.
Do sredine sledeće godine „Srbijagas“ će i dalje kupovati „plavi energent“ od ruskog „Gasproma“ po ceni od 270 dolara za 1.000 kubnih metara.
Bez obzira što je zbog prekomerne potrošnje iz podzemnog skladišta gasa „Banatski Dvor“ Srbija ostala sa veoma malim rezervama „plavog energenta“, te je prinuđena da kupuje dodatne količine od Rusa po ceni koja je znatno viša od one koja je dogovorena ranije i produžena u narednih šest meseci, cena gasa za domaćinstva se tokom grejne sezone neće menjati, zbog izbora.
Nakon toga ona će sigurno skočiti, uvereni su eksperti.
Što se tiče nafte, prema procenama izvršnog direktora ruskog giganta Gaspromnjefta Aleksandra Đukova njena cena bi na dugi rok trebalo da bude niža i u rasponu od 50 do 65 dolara po barelu.
Ipak, on ne isključuje mogućnost previsokog rasta cena, „što bi moglo uticati na globalnu ekonomiju i potražnju“, koji bi nastao usled povećanja proizvodnje „crnog zlata“ od strane proizvođača koji nisu deo grupacije OPEK+.
Od kretanja veleprodajnih cena nafte zavisiće da li će se vozači u Srbiji susreti sa enormnim poskupljenjima ili pak mogu da računaju i na pad cena.
Ekspert za energetiku Goran Radosavljević kaže za Danas da u tekućoj godini treba očekivati inflatorni udar i da će upravo rast cene energenata u velikoj meri uticati na njega.
Povećanje inflacije nas najpre očekuje zbog poskupljenja struje za privredu u Srbiji.
Odgovor privrednika će biti povećanje cena njihovih proizvoda tako da će na kraju građani biti ti koji će platiti cenu poskupljenja struje za komercijalne potrošače.
Kada je pak reč o ceni struje za domaćinstva, ne verujem da će ona porasti pre maja ili juna.
Razlog su izbori.
Nakon što se oni završe poskupljenja električne energije, ali i gasa u maloprodaji su potpuno očekivana – objašnjava on.
You may like
Poslovanje
Objavljena imena dobitnika Mark Awards 2023

Marketing mreža objavila je imena dobitnika prestižnih Mark Awards priznanja koja će, 23. oktobra na svečanoj ceremoniji, biti uručena stručnjacima iz kompanija u Srbiji za lične poslovne i profesionalne uspehe.
Za priznanja ove godine nominovana su čak 43 stručnjaka, a stručni žiri doneo je odluku da nagradi njih 12, koji su u 2022/23. godini ostavili trag na tržištu Srbije.
U kategoriji Chief Marketing of the Year nagrada je pripala Aleksandri Kosanović Strižak, direktorki Sektora marketinga i komunikacija u Erste banci, dok je Milan Perić, direktor marketinga i komunikacija u kompaniji Carlsberg (Srbija, Crna Gora, BIH, Albanija), dobitnik priznanja u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year – Multi Country.
Milica Gajić, marketing menadžerka (Najlepše želje i Menaž) u kompaniji Atlantic Grupa, proglašena je dobitnicom u kategoriji Brand Manager of the Year. Stefan Despotović, direktor Centra za odnose sa javnošću u kompaniji NIS, istakao se u kategoriji PR/Corporate Communications Manager of the Year, a Vanja Vagić, Corporate Affairs Manager u kompaniji Mars UBBAI, dobitnica je u kategoriji Internal Communications Manager of the Year.
Employer Branding Manager of the Year je Ivana Eror Bauk, Head of People Engagement and Culture u Delhaize Serbia. Digital Marketing Manager of the Year je Una Zabunov, šef Službe za digitalne marketing komunikacije u kompaniji Telekom Srbija, a CSR/ESG Manager of the Year je Dušan Stojaković, Senior Manager Global Sustainability u STADA Arzneimittel AG (Hemofarm AD).
Filip Đorović, Marketing Director u kompaniji Shoppster Srbija & Slovenija, osvojio je nagradu u kategoriji Rising Star of the Year, za marketing profesionalce do 30 godina. Luka Đukanović, Marketing menadžer (Bananica, Štark) u Atlantic Grupi, osvojio je titulu Brand Innovator of the Year, dok je Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director u kompaniji The Fun&Fit Company, dobitnica u kategoriji Super Hero of the Year, za marketare koji su, uprkos brojnih krizama i izazovima tržišta hrabro nastavili sa komunikacijom ka potrošačima.
Na predlog članova žirija, Ivanu Žagaru, Senior Brand Manager u kompaniji Jaffa Crvenka, dodeljeno je Specijalno priznanje za lični doprinos razvoju struke u Srbiji.
Žiri Mark Awards činilo je 15 uglednih profesionalaca – direktora kompanija, direktora kreativnih, PR i digitalnih agencija, kao i jedan predstavnik organizatora, odnosno strukovnog medija iz Srbije. Ove godine žiri je radio u sastavu – Vlastimir Vuković, CEO – President of Executive Board, NLB Komercijalna banka; Branka Pudrlja Durbaba, glavna direktorka za prodaju i zadovoljstvo korisnika, A1 Srbija; Goran Sorak, direktor, Gorenje; Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO; Milivoj Đorđić, General Manager Adria Region, SmartPoint Adria; Katarina Pribićević, Managing Director, McCann Beograd; Ksenija Karić, CEO, Schneider Electric za Srbiju i Crnu Goru; Ljiljana Ahmetović, CEO, Shoppster Srbija & Slovenija; Marina Hadrović, Managing Director za Adria region i Bugarska, Mondelēz International; Nevena Kurtović, Managing Director, Fusion Communications; Olivera Nikodijević, Managing Director, Havas Adriatic; Violeta Kovačević, CEO, Mercator-S; Predrag Milinčić, General Manager, MARS Balkans; Sanja Milaković Kolundžija, Principal, Executive Group i Ivana Parčetić Mitić, Founder & CEO, Marketing mreža.
Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda. Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.
Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije, Mark Awards nagrade dodeljuju se pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.
Više informacija i spisak dobitnika sa biografijama i obrazloženjima članova žirija dostupno je na sajtu https://mark-awards.rs/dobitnici/
Srebrni sponzor Mark Awards projekta je agencija Cheil Centrade Adriatic. Bronzani sponzor je agencija SmartPoint Adria. Sponzori su Mercator-S, Carlsberg Srbija i Generali osiguranje. Agencija partner je Ovation BBDO.
lj.z.
Sponzorisano
Sponzorisano

Koncert „Možda spava“ u Galeriji Artget

Aljbin Kurti: „Srpski teroristički napad deo plana za aneksiju severa Kosova“

Boro Drašković otvara 57. Bitef

Dodatni kriterijumi odlučili o medaljama

Koncert pijaniste Davuda Vesnića

Ričard Grenel: „Zašto novinari Bele kuće dozvoljavaju Salivenu i Kirbiju da lažu?“

Dve greške u ishrani koje vam dodaju najviše centimetara u struku

Objavljena imena dobitnika Mark Awards 2023

Demostat: „Aleksandar Vučić će se sastati sa Putinom u oktobru u Kini“

Milan Burda – Ko te voli više nego ja

Makeba: Pesma koja je osvojila svet i Srbiju

Srušio se most u Mrčajevcima; Spasojević: Sve snage usmerene na evakuaciju i spasavanje ljudskih života

Predrag Daničić objavio video za „Oath Of Silence“

Dušan Petrović ima novi video – pogledajte „De Bop“!

Muzička industrija 10 – Direktor ZIS Vladimir Marić

Muzička industrija 9 – Rodoljub Stojanović

Muzička industrija 8 – Ana Stanić

Dušan Petrović objavio spot za pesmu „Costa Blues“
Oznake
Istaknuto na YouTube
U trendu
- Književnost6 dana ago
Razgovor sa nemačkim književnikom Lajfom Rantom
- Kultura6 dana ago
Humanitarni koncert za devojčicu Helenu Vargu u Fabrici
- Fudbal6 dana ago
Fudbalerke Srbije pobedile Grčku sa 4:0
- Izložbe7 dana ago
Promocija monografije „Miodrag Vartabedijan Varta i njegova slikarska porodica”
- Atletika5 dana ago
Ova 2023. godina najuspešnja u istoriji srpske atletike
- Magazin5 dana ago
Ne jedite ove namirnice uveče: Kvare san
- Kultura6 dana ago
SANITARIUM vas zove na promociju albuma „Udarac glavom“