Električni modeli nemaju smisla, pravićemo benzince i posle 2030. godine
Kupci žele automobile sa „zvucima i mirisima“ motora sa unutrašnjim sagorevanjem
Aston Martin je odlučio da odloži uvođenje u gamu svojih ranije najavljenih električnih vozila. Prethodno je bilo planirano da prvi model bude predstavljen 2025. godine, ali je sada pomeren za 2026. godinu, a isporuke počinju 2027. godine.
Umesto toga, Aston Martin će se fokusirati na plug-in hibride, jer njihovi kupci preferiraju modele sa benzinskim motorima.
Prošlog leta, Aston Martin je potpisao ugovor sa Lucidom i najavio planove za modularnu platformu za električna vozila koja bi bila osnova četiri nova modela.
Ovo je uključivalo čitav niz automobila, od SUV-a do hiperautomobila, pri čemu se očekivalo da će prvo električno vozilo stići 2025. godine. Ali ti modeli su sada odloženi za oko dve godine.
Šef kompanije Lorens Strol rekao je za Autocar da kupci Astona žele automobile sa „zvucima i mirisima“ motora sa unutrašnjim sagorevanjem i veruju da će uvek postojati tržište za njih, što je jedan od razloga zašto ovaj proizvođač odlaže proizvodnju električnih automobila.
– Planirali smo da lansiramo krajem 2025. i bili smo spremni za to, ali izgleda da postoji mnogo više pompe u vezi sa električnim vozilima, politički ili na drugi način, od tražnje potrošača, posebno u cenovnom rangu Aston Martina – rekao je Strol.
Fokus na plug-in hibride nije veliko iznenađenje jer kada je najavljen ugovor sa Lucidom, Aston Martin je tvrdio da će isporučiti svoj prvi plug-in hibrid, superautomobil sa centralnim motorom Valhalla, 2024. godine.
Kompanija je dodala da će do 2026. godine sve nove linije modela Aston Martina imati opciju elektrifikovanog pogona, sa dugoročnim ciljem da se njegova osnovna linija potpuno elektrifikuje do 2030. godine.
To, međutim, ne znači da će gama biti potpuno električna, već se misli na hibridni pogon.
Strol je potvrdio da će plug-in hibridi koristiti V8 motore iz Mercedesa. Takođe je rekao da očekuje hibridizovani V12.
Izvršni direktor očekuje da će plug-in hibridni pogoni ostati popularni još najmanje deceniju i omogućiti opstanak modela sa pogonom na SUS motore.
Govoreći o tome, Strol je rekao: Sve dok nam je dozvoljeno da pravimo automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, mi ćemo ih praviti.
Ovo nije prvi put da Aston Martin povuče ručnu kočnicu, kada je reč o ambicijama u vezi sa električnim modelima.
Pre skoro pet godina kompanija je predstavila Rapide E. Tada je kompanija tvrdila da je automobil spreman za proizvodnju, a planirano je da se napravi 155 primeraka.
Serijska proizvodnja je napuštena u poslednjem trenutku. Tada se govorilo da je auto stopirao upravo Strol, koji je 2020. godine započeo proces preuzimanja kompanije.