Demostat: „Obim radova na autoputu Pakovraće-Požega niskog intenziteta, neizvesno da li će biti gotovi do kraja godine“
Obim radova na izgradnji deonice autoputa između Pakovraće i Požege je veoma niskog intenziteta i u ovom trenutku je neizvesno da li će se kompletan autoput do Požege izgraditi do kraja tekuće godine, kako su to najavljivali nadležni, saznaje Demostat.
Iako je zvaničan rok za završetak deonice autoputa od Preljine do Požege sredina 2023. godine, obilazeći to gradilište krajem februara Tomislav Momirović, ministar saobraćaja, građevine i infrastrukture izjavio je da je u planu da „cela deonica do Požege bude puštena do kraja ove godine“.
Prethodno bi, u periodu između oktobra i novembra, na toj veoma zahtevnoj deonioci Koridora 11, trebalo da budu završeni tuneli Laz i Munjino brdo.
Na toj trasi dosad je jedino izgrađena deonica od Preljine do Pakovraće, koja je puštena u saobraćaj 30. januara.
Uredništvo Demostata nije dobilo odgovore na pitanja da li će radovi na izgradnji tunela Laz i Munjino polje biti završeni do novembra, a kompletna deonica od Pakovraće do Požege do kraja tekuće godine, ili kako je pre toga bilo najavljeno u julu 2023. godine.
Izgradnja autoputa od Preljine do Požege počela je u maju 2019. godine. Dužina te deonice iznosi 30,9 kilometara, dok je vrednost radova 450 miliona evra.
Izvođač radova je kineska kompanija Čajna komjunikejšns end konstrakšn kompani.
Deonica od Preljine do Požege biće deo autoputa Beograd – južni Jadran u dužini od 258 kilometara, kao i budućeg autoputa Beograd – Sarajevo, s obzirom da je u planu da se od Požege izgradi još 60 kilometara.
I. S.