Ako želite uspeh na poslu, ovih šest stvari nikada ne smete reći
Koliko ćemo napredovati na poslu zavisi od naše efikasnosti, ali mnogo više o tome kako se predstavljamo. Ono što govorimo na radnom mestu ključni je faktor u slici koju o nama imaju naši kolege i šefovi. Ponekad ni sami nismo svesni koliko nekim svojim verbalnim navikama miniramo sosptvenu karijeru i napredovanje. Uspeh na poslu pre svega je uspešno prodavanje sopstvenog brenda.
Efikasno komuniciranje je za malu manjinu urođena veština. Svi ostali dobri komunikatori, a među uspešnim ljudima ih je mnogo, naučili su da komunicirju tokom godina. Što je najgore, dobra reputacija na radnom mestu gradi se godinama, a dovoljna je jedna pogrešna izjava da je sruši.
Blog Lifehack donosi popis šest stvari koje nikad ne smete reći na radnom mestu.
Psovke i uspeh na poslu
Formalno je svima jasno da nije profesionalno psovati na poslu, ali mnogi naizgled uspešni ljudi to rade. Većina ljudi navikla je da često psuje, ali tu naviku bi bilo najbolje ostaviti kod kuće.
Korišćenje psovki je klasičan primer neprimerenog ponašanja u profesionalnom okruženju, ali i izvrstan način da postignete da vaši saradnici o vama steknu loše mišljenje. Autoriteti su jači kad ne moraju svaku rečenicu potkrepiti vulgarnošću.
Posebna kategorija rizika su uobičajene psovke, koje još nose i nivo seksizma, kojem nema mesta u civilizovanom društvu.
„Nemam vremena“
Trebalo bi da budete iskreni i da kažete šefu kad ste prezauzeti toliko da ne možete preuzeti novi zadatak. Ali, čim kažete „nemam vremena“, nastavite s predlogom kada ćete moći da odradite zadatak.
Puno bolje zvuči rečenica: „Sad nemam vremena jer radim zadatak XY, ali ću se potruditi da ga završim što pre i mogu početi s novim zadatkom sutra“.
Priče iz noćnih avantura
Svi volimo zabavu. Neki malo više od drugih, ali svako voli izaći u grad i proveseliti se, pogotovo nakon naporne radne nedelje. Ali kad se opet pojavi ponedeljak, obično se setimo da bi zabavni deo našeg života trebalo da odvojimo od poslovnog.
Davanje izjava poput „tako sam mamuran“ ili „razbio sam se u subotu“ pred svojim saradnicima, ili, još gore, šefovima, stvoriće o vama sliku kao o nepouzdanoj i neodgovornoj osobi, čak i ako niste takvi. Ko želi da postavi na poziciju u višem menadžmentu neodgovornog pijanca? Apsolutno niko.
„To je nemoguće“
Jeste li upravo rekli da je nešto nemoguće uraditi? O, ne, nadam se da niste. Ništa nije neizvodljivo. Stvari samo izgledaju takve kad zahtevaju naporan rad i dubinsko istraživanje da bi se obavile.
Koliko god to izgledalo okrutno, tvrdnja da je nešto nemoguće signalizira da ste leni ili da vam se ne obavlja posao koji se traži. Možda je zadatak težak i ne sviđa vam se, ali to ne znači da je nemoguć. To verojatno ipak znači samo da je vreme da počnete s poslom.
Tračevi
Privatni život tretirajte kao i svog kućnog ljubimca – ostavite ga kod kuće kad odlazite na posao. Čak i ako vaša kompanija dopušta dovođenje ljubimaca na posao, svejedno ostavite privatni život kod kuće.
„Jeste il čuli za one?“. Nismo i ne zanima nas.
Ostavite se tračeva, po mogućnosti i izvan radnog mesta. Da, teško je, ali još je teže kad o vama neko tračari. Dobro ćete promisliti šta ćete reći o drugima, ako zamislite da neko to govori o vama.
Negativne misli
Pesimizam je nešto najgore što možete izraziti na poslu. Možda mislite da ste samo iskreni, kad podelite sa saradnicima koliko se loše osećate. U stvari ste neprofesionalni.
To ne znači da se morate praviti da je uvek sve u najboljem redu, ali budite oprezni kako se ponašate pred drugima i o čemu razgovarate s kolegama. Ako usvojite pozitivno gledište, imaćete više prilika za uspeh, nego ako za vama sve vreme bude išao olujni oblak.