Budućnost društvenih mreža: Facebook pravi vlastiti virtuelni svet
Šef Facebooka Mark Zuckerberg je nedavno priznao da razvija vlastiti “virtuelni svet” kao sledeće poglavlje za firmu i sledeću generaciju interneta.
Zuckerberg je najavio da će Facebook u narednih 5 godina pretvoriti iz kompanije, koja se prvenstveno doživljava kao društvena mreža u kompaniju “metaverzuma”.
“Očekujem da će ljudi u godinama koje dolaze preći s toga da nas vide prvenstveno, kao kompaniju društvenih medija u to da nas vide kao kompaniju metaverzuma”, rekao je Zuckerberg, i dodao da je metaverzum na mnogo načina krajnji izraz društvene tehnologije.
Metaverzum (meta-universe) je digitalni svet u kojem se spaja fizička i virtuelna stvarnost, to je zajednički virtuelni prostor određene zajednice ljudi, koji je nastao primenom proširene stvarnosti i u njemu ljudi mogu komunicirati u obliku avatara.
Facebookov metaverzum bi prema tome bio platforma, koja bi ljudima omogućila komuniciranje i interakciju na potpuno nove, inovativne načine, prenosi Novac.hr.
Facebook uložio sredstva u VR i AR
Najveća svetska društvena mreža uložila je značajna sredstva u virtuelnu i proširenu stvarnost. Facebook je kupio Oculus VR, koji razvija naočare s proširenom stvarnošću i pametne narukvice. Takođe je kupio nekoliko VR gejming studija i ima oko 10 000 zaposlenih koji rade na tehnologiji virtuelne stvarnosti.
Koncept metaverzuma pripisuje se Nealu Stephensonu, autoru naučno-fantastičnog romana “Snow Crash” iz 1992. godine. Neke zajednice video-igara već su stvorile meta-svemir, poput Robloxa i Fortnitea.
“Verujem da će ‘metaverzum’ biti naslednik mobilnog interneta, a stvaranje ove grupe proizvoda sledeći je korak na našem putu da pomognemo da se izgradi”, napisao je Zuckerberg na Facebooku i otkrio da je kompanija pokrenula razvojni tim koji će raditi na ovom projektu.
Na nedavno održanom Huaweijevom samitu o 5G i AR tehnologija je otkriveno da će tržište proširene stvarnosti do 2025. godine vredeti 300 milijardi američkih dolara.
Stručnjaci ističu da su tehnologije proširene stvarnosti postale jedan od ključnih pokretača digitalne transformacije i da će duboko promeniti proizvodne metode i način na koji živimo.